• Anonym (Förvirrad)

Fick olämplig bild av min bästis storebror

Härom dagen fick jag meddelanden av min bästa kompis bror (aldrig träffat honom men vet vem han är). Han är trevlig i 15 min men sedan kommer bilder på hans kön. Jag skriver då att jag inte är intressant av det. Han skickar då en film när han runkar och skriver att han vill "komma i mig". Jag slutar svara. Nästa kväll börjar han igen. Jag svarar inte.

Han har nog fattat nu men skickar han igen så kommer jag blocka han. 

Min bästa vän vet att vi skriver. Men hon vet inte att han skickat detta. Jag pratade med henne i telefon när han börja skriva då han fortfarande var artig. Hon frågade dagen efter vad vi skrev och jag sa bara att vi skrev lite allmänt. 

Jag vet inte vad som är rätt i fel här? Ska jag berätta för min bästis? Jag har resonerat att jag inget ska säga men hon jagar på och frågar mkt och om jag o han ska träffas. Jag hade själv blivit väldigt upprörd om min bror gjorde så men jag hade nog blivit minst lika besviken om min bästis inte sagt nått... vad gör man? Hur tänker man? Vi berättar allt för varandra men detta är väl bäst att inte yppa?

• Svar på tråden Fick olämplig bild av min bästis storebror
  • Anonym (M)

Du ska visa det han skickat för hans föräldrar, det biter bäst.

• Studentpappa

Skicka vidare filmen till föräldrarna och tacka för en bra uppfostran.

Ride it like you stole it
  • Anonym (Fjärde)

Självklart ska du skicka detta vidare , å då till föräldrarna. 

• Anonym (Förvirrad)

Tack för svar. Jag kommer nog inte dra in deras föräldrar i detta. Känns bara konstigt... men förstår tanken. Jag är t.o.m kluven att berätta dör min bästis eftersom hon mår dåligt av andra orsaker just nu och detta får ju inte henne att må bättre

• Anonym (HmJ)

Instämmer med övriga, skicka vidare till föräldrarna 

• sillson

Jag tycker inte att du ska dra in din kompis i detta. Helst borde du göra en polisanmälan. Jag förstår om det känns jobbigt men sådana här personer måste stoppas. Om han inte stoppas så kommer fler att drabbas i framtiden. 

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (HmJ) skrev 2024-04-15 21:04:22 följande:

Instämmer med övriga, skicka vidare till föräldrarna 

Jag tog upp detta med min syster. Hon tycker det är olämpligt men långt ifrån hela världen. Jag har aldrig varit med om det och jag är liksom 33 år, så jag vet inte hur man ska reagera ens. Är lite vilsen i detta helt ärligt... det sjuka va ju att han skicka o bad om ursäkt dagen efter första. Då va jag nog lite chokad o skrev bara "lungt" sen gör han om det igen liksom. Tänkte att bra då har han fattat att han gick över gränsen och vi kan släppa det. Jag kanske gjorde väldigt fel som skrev så? Dår jag skylla mig själv?
  • molly50
    Anonym (Förvirrad) skrev 2024-04-15 21:16:29 följande:
    Jag tog upp detta med min syster. Hon tycker det är olämpligt men långt ifrån hela världen. Jag har aldrig varit med om det och jag är liksom 33 år, så jag vet inte hur man ska reagera ens. Är lite vilsen i detta helt ärligt... det sjuka va ju att han skicka o bad om ursäkt dagen efter första. Då va jag nog lite chokad o skrev bara "lungt" sen gör han om det igen liksom. Tänkte att bra då har han fattat att han gick över gränsen och vi kan släppa det. Jag kanske gjorde väldigt fel som skrev så? Dår jag skylla mig själv?
    Jag tycker inte du gjorde fel.
    Han bad om ursäkt och du trodde det var lugnt med det.
    Att han sen,trots detta,fortsatte att skicka bilder till dig oombett är inte bara äckligt.
    Det kan dessutom räknas som sexuellt ofredande.
    Jag tycker inte att det vore fel om du skickade bilderna till hans föräldrar,om han fortsätter.
    Eller åtminstone hota honom med att du kommer att göra det om han fortsätter.
    Och sen blockera honom.
    Då får han kanske svettas litegrann.
  • Anonym (eh)

TS är 33, hennes bästis storebror är säkert vuxen. Det är verkligen inte föräldrarnas uppgift att behöva mottaga skiten. Hota med polisanmälning och blockera. Säg till vännen att han inte är din typ.

• Anonym (Förvirrad)
    Anonym (eh) skrev 2024-04-15 23:22:34 följande:

TS är 33, hennes bästis storebror är säkert vuxen. Det är verkligen inte föräldrarnas uppgift att behöva mottaga skiten. Hota med polisanmälning och blockera. Säg till vännen att han inte är din typ.

Han är 35. Jag håller med om det är helt onödigt att kasta detta på deras föräldrar.
Svar på tråden Fick olämplig bild av min bästis storebror