Fick olämplig bild av min bästis storebror
Jag hade nog berättat för bästisen och polisanmält. Sexuellt ofredande.
Jag tänker såhär: det är offrens tystnad som möjliggör för såna här äckel att fortsätta. Du är inte ensam (tänk på Me too!), så låt honom inte komma undan. I och med att du har det på sms har du superbra bevis.
Du måste berätta för din kompis. Han måste få skämmas över sitt beteende. Jag hade själv haft ett j*kligt allvarligt snack med min storebror om han gjort detta mot min bästa vän. Fy f*n helt enkelt. Blocka honom är ju helt självklart prio ett, men snälla du - BERÄTTA! Hon bör få veta hur han beter sig och du ska inte behöva hålla en sån här sak hemlig för din bästa vän.
Polisanmäla skulle jag nog skippa pga att det är din bästa väns bror. En okänd man hade jag definitivt polisanmält! Utan minsta tvekan. Har själv fått liknande men det var för flera år sedan när jag var singel. Bara blockade då - men hade polisanmält nu.
Det här är ju precis den sortens klansamhälle som vi inte vill ha - där brott hanteras inom gruppen istället för i domstolar.
Blottare ska polisanmälas eftersom många av dem fortsätter med ännu värre sexbrott om de inte får behandling. (Och ja, den som skickar oönskade dick pics är en blottare.)
Här finns nyttig info om blottare: https://www.ttela.se/nyheter/vanersborg/blottaren-ingen-ofarlig-person-.dad0f687-5ec9-4c71-8435-c050807355b0
Jo, men det är inte straff han behöver egentligen utan behandling så att han inte gör något ännu värre nästa gång. Att blotta sig är en form av sexuell makt/våld och ska inte viftas bort som om det vore ett oskyldigt pojkstreck.
-Om det är samma person är det väldigt viktigt att han åker fast, annars är det troligt att han fullföljer en våldtäkt, säger Zet Nordenswan. Han berättar att det inte är ovanligt att blottning leder till våldtäktsförsök eftersom den som blottat sig redan släppt så många spärrar. Ett tidigt gripande av en sexualbrottsling kan hindra honom från någonsin genomföra en våldtäkt.
https://www.kristianstadsbladet.se/kristianstad/sexualbrott-handlar-mer-om-makt-an-om-sex/