Ledsen över att det inte blir fler barn...
Jag får också nöja mig med 2 barn... har försökt rätt länge att skaffa en sladdis, ett tredje sista barn, fick mina två barn mellan 25-30 års åldern. Hade alltid tänkt att vi skulle ha en liten sladdis men blir inte så.
Jag försöker tänka på allt som är positivt med att nu stänga bebisverkstan. Exempelvis all tid jag och min man nu har och får i och med att barnen blir äldre hela tiden. Dom klarar sig hemma själv nån stund. Dom tar sig till och från skola själv, har sina kompisar dom hänger med osv.
Så mycket roligt vi kan hitta på barnfria mkt enklare nu än förr eller om vi skulle ha börjat om med bebis och småbarn. Så mycket mer resor vi kan göra hela familjen då pengarna räcker längre.
Tänker på allt som är svinkul med barn mellan 10-13 år som mina är nu. Det är också superkul, är inte bara bebis och småbarnsåren som är mysiga och roliga, verkligen inte enligt mig, detta är egentligen en ännu roligare tid.
Jag har bytt jobb, har nu tid att satsa lite mer på karriären.Försöker som sagt att fokusera på sådant istället för sorgen över det barn som inte blev.
Har förlikat mig med att jag nog alltid kommer längta och sakna ett till barn, sörja att bebis- och smårbarnsåren är förbi. Men som sagt, finns mycket som är fint och bra med livet med våra 2 stora barn också ♥