• Anonym (Anonym)

Avföring på trosor?

Hej! 
    Jag tycker att jag torkar mig noga när jag varit på toa. Alltid tills det ser helt rent ut. Använder vanligen stringtrosor och ibland blir det ändå fläckar på dem från rumpan. Tycker det är så jobbigt, speciellt idag när min pojkvän tvättade våra kläder och jag är 100% säker på att han reagerade på detta. 

Är det normalt att få pyttelite avföring på stringtrosorna ibland? 

Hur gör ni när er partner tvättar och det isåfall är sånt i tvätten? 

Skäms så otroligt mycket nu? 
    Har också en analflik och lär vara värre pga det, kan man gå till en hälsocentral och få det borttaget? åhh så många frågor mår bara inte bra just nu över det som just hände med tvätten?.

• Svar på tråden Avföring på trosor?
  • Anonym (M)

Nej, det är inte normalt att ha avföring i trosor att oavsett vilka trosor man använder.

Du kan boka en läkare tid för bedömning av din analflik, kan vara den som är orsaken. 

• enfunderandeman
    Du får ursäkta att jag frågar. Men har du och din partner analsex?

Det kan nämnligen få ringmusklerna i ändtarmen att bli slappa. Och indirekt leda till att du släpper avföring. Det är något som det inte pratas om så mycket. Kanske inte lika sexigt, när man vet det.

Oavsett, ska du nog kolla upp det med en läkare. Speciellt om det fortsätter.
  • Anonym (Laura)
    enfunderandeman skrev 2024-04-16 23:12:42 följande:

Det kan nämnligen få ringmusklerna i ändtarmen att bli slappa. Och indirekt leda till att du släpper avföring. Det är något som det inte pratas om så mycket. Kanske inte lika sexigt, när man vet det.

Detta är tyvärr ett faktum.

Analsex ger ofta små förslappningar i ringmuskeln som man på det stora hela inte märker av och inte ser, men som gör att man inte håller helt tätt och får just bajsfläckar på trosor.
  • Anonym (Man)

Ångest, stress, dålig kost och brist på vitamin D kan alla öka risken för läckage. 

• Anonym (Hemorrojder)
    enfunderandeman skrev 2024-04-16 23:12:42 följande:

Det finns långt mer vanliga orsaker till anala problem än analsex, så det blir rätt löjligt att ta upp som exempel.
  • Anonym (Våtservett)

Tvätta dig med våtservetter när du har bajsat så blir du helt ren.

• Anonym (M)

Anonym (Laura): Om man utför analsex på rätt sätt så får man inte någon förslappad ringmuskel. Sluta skräm upp folk och komme med påstående du inte vet något om. 

Att ts får avföringsspår i trosor hae snarare att göra med hennes analflik än hennes sexliv. 

• Anonym (Slang)

Tyvärr är det ju vanligt för svenskar med en rand i kalsonger och trosan Glad
    Den från Mellanöstern och Asien tvättar ju sig efter att ha skitit just för att få det bli rent och fräscht. 
    Testa ta smält choklad i handen och torka bort med papper. Testa sen att ta ett fuktigt papper och gnid runt i handen, visst blir den ändå brun sen? Precis så blir det för er som bara torkar med papper.
    2024 och vi alla har tillgång till vatten, kran, dusch och handdusch. Ni är så måna om att ha sexiga underkläder, plaatnaglar, bygga fransar och sprutade läppar kindben käkben haka etc. märkeskläder och dyra parfymer  men att tvätta rent efter ni skrivit det finns inte på kartan.
    Därför jag enbart dejtar tjejer från Mellanöstern och Asien, för dem är verkligen rena och fräscha på riktigt

• Anonym (Laura)

Anonym (M), jag är gynekolog så jag vill påstå att jag vet något om detta.

• Anonym (M)
    Anonym (Slang) skrev 2024-04-17 12:20:41 följande:

Tyvärr är det ju vanligt för svenskar med en rand i kalsonger och trosan  // Glad
    Den från Mellanöstern och Asien tvättar ju sig efter att ha skitit just för att få det bli rent och fräscht. 
    Testa ta smält choklad i handen och torka bort med papper. Testa sen att ta ett fuktigt papper och gnid runt i handen, visst blir den ändå brun sen? Precis så blir det för er som bara torkar med papper.
    2024 och vi alla har tillgång till vatten, kran, dusch och handdusch. Ni är så måna om att ha sexiga underkläder, plaatnaglar, bygga fransar och sprutade läppar kindben käkben haka etc. märkeskläder och dyra parfymer  men att tvätta rent efter ni skrivit det finns inte på kartan.
    Därför jag enbart dejtar tjejer från Mellanöstern och Asien, för dem är verkligen rena och fräscha på riktigt

Vanligt för svenskar? Nej, det är verkligen inte vanligt. 

De flesta normala svenskar torkar sig efter toalett besök och har man inte problem analflikar eller hemoroider så blir man ren.

Har man däremot hemoroider eller analflikae så kan det hända att man för spår i trosa, men det gäller även folk får Mellanöstern och Asien. Faktum är att det gäller hela världen. 

Är inte nödvändigt med att använda handduch eller duscha efteråt, så länge man har toalettpapper vilket vi svenskar har. Detta har de inte alltid i Mellanöstern eller Asien och därför är det vanligt med en handduch i anslutning till toaletten i hemmet till folk. 
Svar på tråden Avföring på trosor?