nordas skrev 2024-04-18 11:00:03 följande:
100 orgasmer per dag?
Läste nyligen i Aftonbladets söndagsbilaga en fråga till Malena Ivarsson hur en kvinna ska göra för att uppnå 100 orgasmer per dag. Malena svarade att det i så fall skulle vara mer ett lidande än tvärtom och att det finns en diagnos för fenomenet, PGAD, (Persistent Genital Arousal Disorder) som man tror kan uppkomma när vissa kvinnor slutar med antidepressiva preparat men man vet inte säkert vad det beror på i grunden. Malena skriver att dem som drabbas klagar över långa perioder av sexuell upphetsning som inte lättas av orgasmer. Det är en spontan upphetsning som kan pågå i timmar eller dagar.
Som man kan jag känna mig kåt i ganska långa perioder, men jag har inget för det eftersom jag som 50-plussare är så avklippt från den delen av livet och har alltid så varit. Jag kan däremot inte klaga på att jag får för många orgasmer.
Kvinnligt sex måste vara det bästa, utan att personligen ha fått uppleva något på den manliga sidan. Verkar som om klitoris vinner "njutnings- och mångsidighetsmatchen" mot ollonet. Vad tror ni? Ska man inte jämföra så, kanske?
Jag är också 50-plussare fast kvinna.. Och enligt mig har du både rätt och fel gällande att kvinnligt sex måste vara det bästa.😂
Det är nog det bästa under rätt förutsättningar, men mindre bra under sämre förutsättningar
Enligt min erfarenhet så skiljer det sig från om man har lätt att få orgasm som kvinna eller inte beroende på vilken man man ligger med..(jag pratar inte om onani nu haha..Det är inget svårt att komma genom att ta lite på sig själv-vare sig du är kvinna eller man)
Det jag tycker har gjort skillnad från när jag inte kunnat komma en enda gång med en man och när jag har kunnat komma 10 ggr med en man beror på hur männen har betett sig..Jag menar inte bara hur dom har betett sig i sängen alltid, utan hur dom beter sig i det stora hela har också betydelse.
En man kan vara en jättebra "älskare" i sängen, men är han en skitstövel utanför sängen så har det inte funkat för mig i varje fall..Sen vet jag ju att det finns kvinnor som tänder på sk "skitstövlar" också.. Så det är nog individuellt också såklart..
Har jag varit med en man som kommer inom 5 minuter och bara fokuserar på sig själv, ja då kommer jag inte alls av någon anledning..Min gissning är dock STRESS.. När man känner sig stressad av att jag MÅSTE- NU! -så går det ju oftast inte, speciellt inte när det gäller sex.
Har jag däremot varit med en man som tar all tid i världen på sig, som är lugn o fin och som är intresserad av vår eller min njutning istället för bara sin egen ja då kan jag komma många ggr på raken i både sk g-punktsorgasmer och klitoris orgasmer.
Jag tror...men jag vet inte..att man kommer lättare ju mer man kan slappna av..