Sömnproblem?!
Te innehåller koffein så skippa det.
Det finns ett sjukt bra sätt att lära sig somna, det är otroligt jobbigt när det pågår bara. Det handlar om att vänja kroppen vid att man somnar när man lägger sig.
Börja med att han går upp klockan sex en morgon (ni får hjälpas åt att få upp honom).
Han får inte under några omständigheter sova under dagen eller kvällen. På kvällen får han inte lägga sig förrän klockan 02:00, oavsett hur trött han är.
På morgonen går han upp klockan sex igen, håller sig vaken hela dagen, och lägger sig igen klockan två på morgonen. Håll på så tills han bygger upp en sömnskuld som gör att han däckar direkt när han lägger sig vid 02:00. Inga undantag på helgerna, håll samma tider.
När han däckar klockan 02:00 flyttar han tillbaka tiden en kvart, så kvällen efter får han sova 01:45. Han måste hålla det två nätter innan han får lägga sig 01:30. Om han däckar direkt 01:30 kan ni flytta tiden till 01:15 efter två dagar. Fortsätt flytta en kvart var tredje dag tills han inte längre däckar direkt när han lägger sig, då har han hamnat på hur många timmar han egentligen behöver sova.
Sjukt viktigt att verkligen inte göra några undantag när man kör den här metoden. Den är vanlig och jag har tre kompisar som gått i sömnskola och fått rätt på sömnen med den här metoden. Plågsamt, men på 2-3 veckor har man fått rätt på det.
Han måste ju själv vara väldigt motiverad, och ni får väl hjälpa honom genom att hälla vatten i ansiktet om det är det som behövs. Det gjorde min mamma på mig när jag var tonåring.
Kan verkligen rekommendera detta.
Lycka till!