En form av sorg
Hej ts!
Beklagar hur du har haft det och vad du och dina barn har fått uppleva. Det gör ont i mig att läsa. (Vissa saker känner jag själv tyvärr också igen bla nd annat att bli förföljd av psykiskt sjuk man som vägrade att acceptera att jag ville lämna relationen. Blev ringd till, männskan stod i min trapp, hundratals sms, blommor vid dörren, när inget besvarades blev det istället våldsamt och hot kom. Bara några exempel)
Du funderar över sorgen. Sorgen tror jag finns där för dig, och i dig, för att livet där och då inte blev bra och rätt? Kanske sorg över att du inte riktigt kunde skydda dina nära? För istället fick du och dina barn utstå hemska saker som ingen ska behöva vara med om. Varken barn eller vuxen.
Sorgen är kvar inuti och gör sig påmind eftersom traumat från din ex man gör att det för dig blivit svårt att känna tillit till andra människor och särskilt då till din nuvarande man. Det är så oerhört svårt att bygga upp sin tilltro igen efter trauman. Både från barndom och från en våldsam och destruktiv relation. Men det går! Ta en dag i taget ned din nuvarande man. Om det går: Prata mycket. Att uttrycka behov och prata om sina rädslor med och för varandra - öppnar upp och skapar trygghet. Tillsammans kan en försöka förstå varandra.
Var snäll mot dig själv ts ❤️ du är värd det.
Ta hand om dig.