• Smilie

Mjölkstockning och jag håller på att sluta amma, HJÄLP!

Jag håller på att sluta amma, eller min tjej tar 99% flaska nu..
    Nu har jag fått så ont i mitt vänstra bröst , det är även småknölar i det så jag förstår att det är stockning på G.
    Jag har masserat och tryckt ur mjölken som var där.... skall ta en varm dusch nu och försöka massera upp de små bölderna, men hur får man bukt med detta, jag vill ju bli av med mjölken , snälla hjälp
    kram

• Svar på tråden Mjölkstockning och jag håller på att sluta amma, HJÄLP!
  • FruSöderström

Jag bara slutade, pumpade ingenting, det gjorde ont i drygt 1 vecka men sedan gick det över och sakta men säker försvann mjölken. Kn tillägga att jag inte hade haft någon mjölkstockning under amningen..

Gör som så att du pumpar ut lite grann när det spänner bara, ju mindre du pumpar dessto snabbare går det, det gör ont tyvärr men kämpa på, ta det försiktigt så du inte får mjölkstockning, alla sa att jag skulle få det om jag inte pumpade något men icke...

• Smilie

nån mer?
    Har hört om tabletter , finns det sånna?

• solen

Ja, ring ammningsmottagningen eller kk.Man ska inte behöva lida i onödan
    det är så bökigt att sluta.Tyckte jag ialla fall, tuttarna rann hela tiden trots att jag pumpa mindre och mindre.
    Sedan är väl jag lite korkad för jag tyckte det var svårt att pumpa mindre hela tiden...

• Martea

Prova med omslag av vitkålsblad. Rena dunderkuren. Duscha först och linda in bröstet med kylskåpskalla kålblad. Finns en bättre beskrivning under rubriken " Kålblad". Lycka till!!

Svar på tråden Mjölkstockning och jag håller på att sluta amma, HJÄLP!