• Anonym (Knutkent)

Varför är det mer ok när kvinnor gör det som är oacceptabelt för män?

Finns väldigt många exempel på detta som jag har svårt att förstå.

Ett tydligt exempel är att kvinnor ratar korta män (nej jag är inte bitter, jag är 190 cm). Att en kvinna utryckligen säger att en man måste vara minst xxx cm för att vara tilltalande är fullständigt odramatiskt. Att en kvinna säger att en man med stor ölmage går bort likaså.

Om en man däremot skulle säga att en överviktig kvinna går bort kommer det garanterat rendera starka reaktioner från kvinnor. Mannen ifråga kommer utmålas som ett riktigt svin!

Varför denna inkonsekventa diskrepans?

• Svar på tråden Varför är det mer ok när kvinnor gör det som är oacceptabelt för män?
  • Anonym (Ullis)

Jag tror att man säger såna saker att just de är viktigt Lennon man väl träffar en människa o tycker om den så spelar varken längd eller vilt någon roll. 

Det jag reagerat på är när en kvinnlig kändis med superfin smal kropp lägger ut bikini bilder så får hon en hatstorm från andra kvinnor. men när en annan kvinnlig kändis som är kraftigt överviktig lägger ut samma får hon kärlek o alla påpekar hur fin hon är. Att hon får vara som hon vill osv
    Sjukt konstigt 

• Anonym (Knutkent)
    Anonym (Ullis) skrev 2024-04-21 10:42:39 följande:

Jag tror att man säger såna saker att just de är viktigt Lennon man väl träffar en människa o tycker om den så spelar varken längd eller vilt någon roll. 

Det jag reagerat på är när en kvinnlig kändis med superfin smal kropp lägger ut bikini bilder så får hon en hatstorm från andra kvinnor. men när en annan kvinnlig kändis som är kraftigt överviktig lägger ut samma får hon kärlek o alla påpekar hur fin hon är. Att hon får vara som hon vill osv
    Sjukt konstigt 

Jag har frågat min sambo och tidigare flickvänner på skoj hur de skulle reagerat om de vaknade en morgon och jag var 172 cm. 

Alla svarade att det skulle vara fruktansvärt och ohanterligt

• Anonym (Kaffedraken)

Det har jag också undrat många gånger. Skrivit om det här i många trådar. Många kvinnor uppskattar inte det.

• Anonym (Kaffedraken)

Några exempel. Jag fick nobben av en tjej för att jag var oskuld. Om jag hade nobbat en tjej för att hon var oskuld...
    Kvinnor har talat om för mig hur jag ska vara som man för att kvinnor ska vilja ha mig. Om jag talat om för kvinnor hur kvinnor ska vara för att män ska vilja ha dom...
    Kvinnor har klankat ner på min kropp. Om jag klankat ner på kvinnors kroppar...

• Anonym (Knutkent)

Jag har tex flera kvinnliga bekanta som satt sina överviktiga mån på dieter och tvingat på dem bantningskurer. De går dessutom runt och beklagar sig över hur jobbigt det är att deras män har övervikt

En man som gör liknande mot en kvinna skulle ses som ett svin.

• Björkenli

Det är väl lika sårande för det andra könet att höra att det finns massa kriterier man inte uppfyller. Vet inte varför kvinnorna vara protesterar men inte männen.  Kvinnor har väl mindre emot att utmåla sig som "offer", medan män ogärna vill göra det. Låtsas hellre som att de inte tar illa vid. 

Förra killen jag dejtade var 172. Första kortare killen jag dejtat. Det gick bra, inga problem. Eller jo det blev problem men längden var inget problem iaf;)

• Anonym (apskaft)
    Anonym (Knutkent) skrev 2024-04-21 10:59:48 följande:

Jag har tex flera kvinnliga bekanta som satt sina överviktiga mån på dieter och tvingat på dem bantningskurer. De går dessutom runt och beklagar sig över hur jobbigt det är att deras män har övervikt

Men är dessa kvinnor då måna om sina egna kroppar och ser bra ut, eller är de själva smällfeta och äter chips i soffan medan de sätter mannen på diet?

Jag tycker trots allt det är lite skillnad om man själv kämpar också eller om det bara är den andra parten som ska förväntas uppfylla x eller y.
  • Anonym (Knutkent)
    Anonym (apskaft) skrev 2024-04-21 11:03:32 följande:
    Men är dessa kvinnor då måna om sina egna kroppar och ser bra ut, eller är de själva smällfeta och äter chips i soffan medan de sätter mannen på diet?

Jag tycker trots allt det är lite skillnad om man själv kämpar också eller om det bara är den andra parten som ska förväntas uppfylla x eller y.

De är absolut måna om sina egna kroppar.

• Anonym (Oj)
    Anonym (Knutkent) skrev 2024-04-21 10:59:48 följande:

Fast hur ska du ha det? 

Tycker du det är ok att tvinga någon till diet?

Vilka kvinnor gör rätt, de som tvingar män till diet eller de kvinnor som tycker att man är ett svin om man gör det?

• Anonym (John?)
    Anonym (Ullis) skrev 2024-04-21 10:42:39 följande:

Sjukt konstigt 

Frågan är hur John Lennon påverkar detta :D
    Nä skämt åsido?kvinnor kan vara väldigt avundsjuka och taskiga mot varandra. Man kan se samma problem på FB tex om någon snygg postar en selfie. Då kallas hon bara för bekräftelsekåt.
Svar på tråden Varför är det mer ok när kvinnor gör det som är oacceptabelt för män?