Är jag mytoman?
Hejsan svejsan, jag är nog den människa som du hoppas ska hålla dig utanför ditt liv. Jag är nämligen en mästare på lögner. Utan att gå in på för mycket har jag ljugit ihop en hel bakgrund som inte stämmer. (Ingen har någonsin konfronterat mig i en lögn och jag kan med all säkerhet säga att de tror mig) Mest för min partner sedan 6 år tillbaka.Detta beteende började i tonåren och eskalerade sen. Egentligen handlar det nog mest om uppmärksamhet i vardagen. Mitt eget liv är så tråkigt att jag känner att jag behöver dra till lite extra. Bakgrunden är att jag skäms.
Jag har nu en sjuk dröm om att lätta mitt samvete genom att lämna min sambo, familj och allt för att sticka till en ny plats där jag ska vara ärlig från början.
Jag skäms över min egentliga bakgrund. Uppväxt fattig, en farfar till pedofil, en storebror som min våldtäktsman, min pappa förmodligen gay i hemlighet trots över 30 år giftermål med mamma. Det är ingenting jag pratar om, även om jag smått har försökt att berätta saker för min partner.
Jag vill inte ljuga längre, låtsas som att jag inte bryr mig om människor eller massa annan skit. Jag bryr mig egentligen alldeles för mycket men det känns så mesigt. Jag vill hitta mig själv.. Om jag skulle söka hjälp av en psykolog eller annat för mina besvär, tror ni jag är botbar? Är jag bortom räddning? Har någon gjort något lika sjukt?