Inlägg från: Anonym (TS) |Visa alla inlägg
  • Anonym (TS)

    Bo granne med Thaimassage-ställe?

    Vet inte om det är jag som har fördomar nu .. men efter att ha läst lite så verkar det som att det inte är helt ovanligt att det händer lite mer än bara vanlig massage där?
    Ska kolla på en lägenhet som ligger bredvid ett Thaimassageställe.
    Jag har själv jobbat som eskort när jag var yngre och vet hur obehagliga och läskiga en del torskar kan vara.. Så om det är massa såna som springer in och ut där känns det inte superbra att bo där ensam med två barn .. dessutom på bottenvåningen.

    Är det bara jag som har fördomar eller vill man helst inte bo granne med ett sånt ställe? OBS, har absolut ingen koll på hur det ligger till med just det här stället , om det pågår något sånt där eller om det helt enkelt bara är massage. 

  • Svar på tråden Bo granne med Thaimassage-ställe?
  • Anonym (TS)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-04-21 23:26:30 följande:

    Det kan du nog räkna med att det gör. Finns det ens thai salonger i Sverige som INTE säljer sex happy ending eller mer. Jag hade inte flyttat dit!


    Tack för svaret! Ja jag läste lite på Flashback nu.. usch, tackar nog nej till lägenheten. Bottenplan med en massa äckelgubbar som hänger där.. Sjukt att det verkar vara så vanligt och att det kan fortsätta.. 
  • Anonym (TS)
    Dr Nail skrev 2024-04-22 00:16:19 följande:

    Det stämmer ju inte. Jag har gått på thaimassage (i Sverige) som INTE erbjuder happy ending, inte ens om man frågar specifikt. Antagligen just för att de vill undvika den stämpeln? Så du sprider fördomar...


    Sprider? Jag frågade ju.. och ja självklart finns det ställen som inte erbjuder det, det tror jag de flesta fattar. 


    https://www.svt.se/nyheter/granskning/ug/har-hittas-sperma-pa-vaggarna-se-polisens-bilder

    M
    en enligt polisen säljs sex på 8 av 10 salonger. Klaga till polisen som har gått u med det då istället för mig om du nu är så säker på att det är fel.  Jag har rätt att ställa en fråga på ett forum när det handlar om var jag ska bo som ensam kvinna med två små barn.. så om jag ?sprider fördomar? så får det väl vara så då. 

    Och hur vet du att de inte ens gör det om man frågar specifikt? Du frågade specifikt alltså? Det är torskar som du som jag vill undvika. Även om de inte säljer sex just där kommer det kanske komma dit en massa äckel som tror att de gör det ..

  • Anonym (TS)
    Dr Nail skrev 2024-04-22 01:13:09 följande:
    Jag frågade inte men OM jag skulle göra det så skulle de neka, fattar du väl! Hur menar du torsk?...Jag går på thaimassage för jag har ont i ryggen, har gjort det i ca. 9 år och oftast får man inte ens happy ending....Så det där stämmer inte, det är bara gå själv och kolla...

    Hur vet du att de skulle neka menar du om du inte har frågat?

    Jag tror inte heller att alla ställen erbjuder sånt , absolut inte .. och det är synd om dom som inte gör det som säkert behöver stå ut med fördomar och män som kommer dit och försöker .. Men 8 av 10 räcker för att man inte ska vilja bo bredvid .. även om det hade varit typ 3 av 10 hade det räckt.

    Och ?gå själv och kolla?.. Jag är kvinna. Menar du att jag ska gå dit och fråga om en avrunkning och kolla vad de svarar? 


    Och ?oftast får man inte ens happy ending?.. så ibland får du happy ending? Herregud .. du säger ju emot dig själv. Inte den vassaste kniven i lådan va? Eller så trollar du? Och ja du är torsk om du betalar för happy ending. 

  • Anonym (TS)
    Anonym (Klootzak) skrev 2024-04-22 02:29:22 följande:

    Äh, så farligt är det väl inte. Och om det handlar om Happy Endings så är det ju de anställda som ger den tjänsten, inte du. När de kommer ut så är de redan tömda, de orkar nog inte med vanliga civila tanter utan vill bara hem och vila. 

    Jag brukade bo på samma gata som Red Light District i Amsterdam och det gick bra, var inte skraj alls. Torskarna kom ju inte dit för min skull liksom. Så bo där du om det är fördelaktigt på alla andra vis. 


    Ja så långt är jag med , att det inte är jag som ger tjänsten. Men att bo bredvid en bordell med små barn känns inte som någon jättebra idé iallafall. 
    Och jag är ingen ?vanlig civil tant? tyvärr eftersom jag själv har gjort samma saker (fast för mer betalt) när jag var lite yngre och fortfarande gör liknande fast online. Mitt yngsta barns pappa är redan rädd för att jag kanske ska bo långt ner pga stalkers, han tycker inte jag ska flytta dit pga att den är på bottenplan.
    Kanske några av mina gamla kunder eller mina nuvarande cam-kunder .. så nej tack. 


    Men om jag aldrig hade haft något med den branchen att göra hade jag inte velat bo med småbarn någonstans där det springer massa torskar in och ut.. too each their own men jag väntar nog på nästa lägenhet som dyker upp. 


    Nu dömer jag inte tjejerna som jobbar där och jag säger inte att alla som köper happy ending eller annat behöver vara monster men det räcker att några av dom är monster för att det ska vara obehagligt .. om du visste vad jag har sett skulle du nog förstå . 

  • Anonym (TS)
    Anonym (Linda) skrev 2024-04-22 07:02:27 följande:

    Jag förstår inte riktigt hur du resonerar. Du tänker att det är en risk att bo vid massagestället, men gör själv grejer på nätet som gör det olämpligt att bo på markplan öht. Ni kan alltså varken bo i villla, radhus eller lght längst ner pga av den risk du själv utsätter dina barn för. Den där massagemottagningen är verkligen inte det största problemet. Barnen bor ju i samma hem som den största risken - du själv. 


    Varför gör du så där när du vet att det innebär risker för dina barn? 


    Nu skrev jag ju inte att det innebär risker utan att mitt barns pappa tror att det kan göra det. Det jag gör nu (onlyfans och liknande) för att dryga ut kassan när jag pluggar har aldrig utsatt mig eller min barn för någon fara och dessutom är jag  absolut inte ensam om det. Det jag gjorde när jag var yngre däremot hade nog inte varit så bra, inte direkt att det hade inneburit risker för barnen men för mig själv. Och så har jag haft en stalker (en kille som jag hade dejtat) för väldigt många år sen som hade absolut ingenting med mitt jobb att göra. 

    Jag ska kolla på en annan lägenhet på bottenplan på torsdag. Jag kan tänka mig bottenplan men helst inte bredvid ett ställer där det säljs sex. Det behöver inte vara så att det faktiskt är farligt men det känns inte så trevligt. Det är vad jag känner, känner du annorlunda får du gärna flytta in där . 
  • Anonym (TS)
    felicityporter skrev 2024-04-22 04:01:13 följande:

    Jag tycker nog att det är värre att bo i samma lägenhet med en mamma som är hora. Men det är dock bara min högst personliga åsikt, jag hade inte gillat det om jag vore liten.


    Fast jag är inte hora .. det jag gör nu är OF och liknande. Jag ?jobbade? som det för väldigt många år sen och det är inget jag skulle göra igen. 


     

  • Anonym (TS)
    Anonym (Patricia) skrev 2024-04-22 09:02:05 följande:

    Aldrig tänkt tanken art det är samma torskar som ser dig i cam som sen besöker thaimassage? 

    Torsk som torsk liksom?


    De flesta av de som köper av mig är trevliga och respektfulla (finns såklart undantag) men anledningen att jag gör det online istället för att göra träffar är ju just att jag vill hålla det online och kanske helst inte träffa på dom när jag kommer ut från porten :) 
    Sen är det en liten men ganska viktig skillnad och det är att det är 100% lagligt att köpa cam eller andra tjänster online , att däremot köpa sex eller happy ending på en massagessalong är ett brott. Bra att ha koll på sånt. Så de som köper cam från mig är alltså inte torskar bara för att de köper av mig .. 

    Och så är det inte så att jag tror att det verkligen innebär en fara för mig och barnen men det känns inte så trevligt att bo bredvid en bordell med små barn .. plus att när jag har gjort sånt själv vill jag inte bli påmind om det på det sättet. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (Linda) skrev 2024-04-22 09:04:03 följande:

    Jag tror att det är du som inte riktigt vill se vad ditt extraknäck kan innebära för dina barn. Vanliga extraknäck vid sidan av studier är telefonförsäljning, städning, hemtjänst mm. Något får dig att tycka att det du gör, och som barnens pappa bedömer är riskabelt för hans barn, är en bra idé. Detta något tror jag att du skulle behöva ta tag i.


    Vad man gör som vuxen är en sak - vad man gör som förälder något annat. Föräldraskap kräver ett mycket större mått av försiktighet och ansvar. 


     


    Så fort jag blir klar med min utbildning nästa år kommer jag inte att behöva göra det längre men det var inte det som tråden handlade om egentligen. Vi har haft kontakt med socialtjänst redan vid separationen av andra anledningar (konflikter mellan oss) och de vet om exakt vad jag jobbar med och bedömmer inte att det är någon fara för barnen. 

  • Anonym (TS)
    Anonym (Klootzak) skrev 2024-04-22 03:09:57 följande:
    Fast om du håller på med sånt själv fortfarande så bor ju dina barn ändå med ?såna? om man säger så. Ännu värre, de bor i samma hus som en sån och torskarna kommer ju in i deras egna hem genom datorn. 
    Rätt ska vara rätt. Nä, skaffa ett normalt jobb, dina barn är snart större och de kommer dö inombords när de upptäcker mamma på OnlyFans. Vilken mardröm! 

    ?Såna? , då menade jag såklart torskarna. Och jag tror du och många i tråden glömmer att det är lagligt att köpa cam , onlyfans osv men INTE att köpa sexuella tjänster. Läskigt att så många tycker det är samma sak. Att köpa sex är ett brott. Att titta på en naken vuxen kvinna i cam är INTE ett brott. 

    Så nej de som köper av mig är inte torskar , iallafall inte på grund av att de köper av mig. Och jag tror det är många som kollar på porr , OF  eller cam som inte skulle köpa sex i verkligheten. Säkert en del som skulle det men långt ifrån alla. 


    Och även om det inte är farligt att bo bredvid en bordell är det inget man vill göra med små barn , det känns inte så trevligt.  


     

  • Anonym (TS)

    Blir mörkrädd när man läser hur många som tycker det är samma sak att titta på en naken vuxen kvinna i cam eller på video / bilder som att faktiskt köpa sex. Det första är 100% lagligt, det andra är ett brott. Det är STOR skillnad. Bara att kolla lagboken. De som köper OF och liknande av mig är inte brottslingar. 


    Sen kan man tycka vad man vill om det men man ska inte likställa det med ett allvarligt brott. 

  • Anonym (TS)
    Tukt skrev 2024-04-22 06:53:08 följande:

    Men det finns väl mycket andra verksamheter som också drar till sig klientel som man kan ha åsikter om. Kanske inte en sybehörsaffär, men listan går att göra lång. Och få verksamheter är väl så påpassade av polisen som just massagesalonger. Så frågan är väl mer om det är en känsla eller ett faktiskt problem.


    Även om det bara är en känsla så hoppar jag nog helst över om det går . Det finns nog andra verksamheter som jag inte skulle vilja bo bredvid heller. 
  • Anonym (TS)
    Anonym (Våldtäkt) skrev 2024-04-22 10:11:52 följande:
    Att köpa sexuell tillfredsställelse på Only Fans är våldtäkt, i alla fall moraliskt sett. Det är dessutom ofta fallet att prostituerade både gör kontent och säljer sex, vilket kan locka män att även vilja träffa tjejer mot betalning. Förhoppningsvis kommer våra politiker att även göra denna verksamhet olaglig snart.

    Nej det är respektlöst mot alla tjejer som har utsatts för våldtäkt på riktigt att kalla det för våldtäkt.

    Men nu känner jag att tråden har spårat ur ordentligt.
    Det var inte meningen att det skulle handla om ifall det är moraliskt rätt eller fel att hålla på med OF osv .. om ni vill fortsätta diskutera det får ni gärna göra det men jag lämnar nu. 


    Jag undrade om det ofta säljs sex på Thaimassagesalonger och det har jag fått svar på att det ofta gör. Om ni tycker det jag gör är likvärdigt får det stå för er , polis, åklagare och domare skulle inte hålla med men alla har rätt till sin åsikt.

    Tack och hej! 

Svar på tråden Bo granne med Thaimassage-ställe?