Inlägg från: Anonym (Ghila) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ghila)

Känns som de fryser ut dottern

Anonym (T) skrev 2024-04-22 21:46:40 följande:
    Men har inte du varit en liten tjej själv? Då vet du väl vad som gäller eller inte i dom åldrarna eller hur?

Gissar på att i den åldern sitter alla tjejer och snackar eller försöker umgås med alla killar.. 

Om din dotter då är i stadiet att hon fortfarande är ute efter att leka eller umgås med sina vänner, så går ju hon väl "automatiskt ut"?

Vet inte om de har börjat sminka sig ännu. Men kan ju vara värt att köpa hem något slags smink kit om det är det som de håller på med? 

Annars kan man hitta flera vänner, behöver inte umgås med bara samma hela tiden. 
    Ingen i min skola sminkade sig i trean på lågstadiet! Låter inte normalt.
    I sexan började jag, och alla många andra tjejer i min skola, intressera sig för killar och utseende. För vissa tog det längre tid, för andra aldrig. Låter inte alls sunt att börja med smink i trean!
  • Anonym (Ghila)
    Anonym (D) skrev 2024-04-23 19:58:02 följande:
    Fast helt ärligt är det helt irrelevant vad vi gjorde för 20-30 år sen... 

Det är andra tider idag och vi behöver anpassa oss till det nya. Vare sig vi gillar det eller ej. 
    Bara för att tiden rör sig konstant så behöver vuxenvärlden inte acceptera vad för tokigheter som helst från barnens håll. Det ingår i föräldraskapet. I det ingår att stoppa när 3djeklassare sminkar sig dagligen och börjar kråma sig för det andra könet.
    Som tur är verkar det inte vara vanligt bland småbarn idag om man läser alla förvånade inlägg som svar på att flickor i trean bara skulle bry sig om smink och killar.
    Förmodligen någon som inte alls minns sin egen barndom (eller att den var dysfunktionell) som skrev det.
  • Anonym (Ghila)
    Anonym (tx) skrev 2024-04-24 23:07:09 följande:
    Jo precis, för det var "ordet smink" som var andemeningen med hela det där inlägget... Finns ingenting som användaren kunde menat med det den skrev bakom den där meningen... Fasen vad ni här inne är dum..
    Andemeningen i mitt inlägg var iaf att det inte är barn som går i trean som är drivande i hur tiderna förändras.

Är jag dum eller är vi dumma allihopa som skriver här?
    Vi är många som skriver med helt egna åsiktsregister, även om de stämmer överens ibland. Så att kalla alla dumma om du egentligen menar att jag är den dumma är att slänga skit på oskyldiga. Det får dig att framstå som om du attackerar alla som skriver här inne, vilket nog inte var ditt syfte.
Svar på tråden Känns som de fryser ut dottern