Inlägg från: Anonym (Kaffedraken) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kaffedraken)

    Råd fråga till er som har yngre

    Anonym (M) skrev 2024-04-24 14:04:50 följande:
    Jag menade inte att någon kallat TS för sjuk i huvudet och äcklig utan att vissa verkar insinuera att TS skulle innerst inne veta att detta skulle vara fel, alltså mer någon slags idé om att TS skulle ha en sund funktion i sin magkänsla som säger att detta är något allvarligt fel och den idén anser jag vara rent trams.
    Jag menar att många tänker så om män som kan tänka sig att träffa yngre. Oavsett om det var hon som var den drivande.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (M) skrev 2024-04-24 15:28:56 följande:
    Jaha och vad har det att göra med vad jag skrev? Varför citerar du mig och talar om det?
    Kan vara intressant för diskussionen och det är bra om TS vet vad han kan vänta sig. Många vill döma. Och hyckla.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (grubbla inte men ta det lite lugnt!) skrev 2024-04-24 15:47:28 följande:
    Ja det låter desperat om man vill bli ihop redan första gången man träffas, man kan inte veta det innan man träffats, man kan känna attraktion mm innan man sets men det är varningsklockor på någon som säger så första gången man träffas. Då är det mer att  ett förhållande är viktigt än med vilken person man har det.
    22 åringen du träffade  låter faktiskt desperat  som jag ser det. 
    Ja, borde varit jag som var desperat. Jag är ju man och hade inte legat på 12 år då. 14 år, då hon 2 år senare berättade att hon velat, och att hon ändå ville ses. Hon skickade bild på sina bröst. Första gången vi sågs så hade hon urringat. Hon var söt. Jag borde ju ha kastat mig över henne. Inte ens när hon senare erbjöd sig så tackade jag ja. Covid härjade då, och jag var inte så desperat som mänga säger att män är, speciellt när han får chansen med unga tjejer.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (grubbla inte men ta det lite lugnt!) skrev 2024-04-24 16:08:45 följande:
    Varför skulle man vara mer desperat för att det är en yngre person som vill vara med en? skulle det vara någon slags trofé att det var en yngre person?
    Det köper inte jag, man ju vill vara vara attraherad av personen och man blir ju inte attraherad av en person bara för att den är yngre.
    Man faller för personer inte en ålder, inte alla 22 åringar är attraktiva bara för att dom är yngre.
    Så nej jag fattar inte det där med att bara för att någon är yngre skulle man desperat vara med den just  pga  åldern, man vill ju känna något och det kan man göra md olika åldrar, allt beroende på person.
    22 åringen låter som sagt desperat och skicka bilder på brösten till någon som inte visat större intresse låter lite knäppt faktiskt.
    För att många har de fördomarna. Män kan inte lägga band på sig med unga tjejer. Jag var attraherad av henne, men tog det ändå lugnt.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Anders) skrev 2024-04-24 19:49:26 följande:

    Har läst alla svar tråden och tacksam för både sidornas svar.
    Men nu i eftermiddags så har vi bestämt för att ses nu till helgen. Sen får vi se vad som händer om det blir fler dejter framöver, kommer bli en trevlig kväll med intressant samtal i alla fall 

    Men som jag har påpekat, lite ung håller med.
    Men en intressant person med sunda värderingar och mål i livet, mer vuxen i tänket.
    Hade hon tagit 40 selfie per dag så hade jag redan avslutat våra samtal. 


    Bra, det är ju vad du och hon vill som räknas. Inte vad andra tycker.
    Ja, hon är ung. Det är det som gör det spännande, så tycker nog hon också.
    Jag vet inte om du känner att du måste nämna att hon är intressant med sunda värderingar och vuxen i tänket, för att kvinnor inte ska tänka att du bara är intresserad p g a hennes utseende. För jag har ofta sett när kvinnor själva träffar unga killar så nämner de inget om hur intressant han är med sina sunda värderingar, sitt vuxna tänk. Nej, då är det andra saker som drar Solig
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Karin) skrev 2024-04-24 17:16:14 följande:

    Jag säger, man lever bara en gång, vill hon ha dig av någon anledning, så go for it och fundera inte så mycket. Hon har väl ett fritt val. 

    Ni är båda vuxna, ni gör vad ni vill, däremot kan du nog inte räkna med att få behålla henne så länge, hon lär sen hitta någon annan att vilja bilda familh med som ör mer jämnårig.


    Tror du att de flesta män tror att det ska vara livet ut om de träffar en ung tjej? Tror du att de flesta unga tjejer tror det ska vara för resten av livet när de träffar en äldre man?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-25 07:05:46 följande:
    Bra, det är ju vad du och hon vill som räknas. Inte vad andra tycker.
    Ja, hon är ung. Det är det som gör det spännande, så tycker nog hon också.
    Jag vet inte om du känner att du måste nämna att hon är intressant med sunda värderingar och vuxen i tänket, för att kvinnor inte ska tänka att du bara är intresserad p g a hennes utseende. För jag har ofta sett när kvinnor själva träffar unga killar så nämner de inget om hur intressant han är med sina sunda värderingar, sitt vuxna tänk. Nej, då är det andra saker som drar Solig
    Jag gjorde själv samma när jag skrev om de yngre tjejerna. Jag ifrågasattes så jag kände att jag var tvungen att försvara varför jag var intresserad av dom. Jag kände jag måste försäkra kvinnor om att jag inte bara var ute efter deras unga kroppar. Att jag såg dom som personer. De kändes vuxna för sin ålder osv.
    Men varför ska man egentligen behöva förklara sig för kvinnor om man vill träffa unga tjejer? Det angår inte dom. Om jag mest är ute efter sex med en ung tjej, och hon också vill, då är det ju så. Kvinnor gillar att ha sex med unga killar, och då är det inte fråga om att det ska vara livet ut, de är varandras soul mates. Nej, de vill bara ha kul.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Anders) skrev 2024-04-25 09:09:20 följande:
    Haha ja lite så är det nog, vissa kvinnor kan bli arga/bittra
    Och framhäva att jag inte bara är intresserad av ungdomens kropp, det har jag aldrig varit eller rättare suget att jaga dessa
    Ja hon är vacker, men intresse för henne kom hur hon är och inte nåt annat.
    Detta är anonymt form skulle kunna utrycka helt annorlunda men vill va ärlig och få ärliga svar, och inte svar som dunka på henne och gå vidare 

    Skulle hon bara prata om helger och party så hade jag inte fått intresset.
    De livet för mig tog slut för länge sen, och då skulle vi va på helt olika plan
    men nu känns de bra.
    Ja, det är så det är. Som man så måste man hela tiden förklara sina avsikter. Jag skrev om en yngre tjej jag var kär i. De flesta ville inte lyssna på det. Jag beskrev hur underbar hon var, men de flesta var säkra på att jag bara var kåt.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Anders) skrev 2024-04-25 09:09:20 följande:
    Haha ja lite så är det nog, vissa kvinnor kan bli arga/bittra
    Och framhäva att jag inte bara är intresserad av ungdomens kropp, det har jag aldrig varit eller rättare suget att jaga dessa
    Ja hon är vacker, men intresse för henne kom hur hon är och inte nåt annat.
    Detta är anonymt form skulle kunna utrycka helt annorlunda men vill va ärlig och få ärliga svar, och inte svar som dunka på henne och gå vidare 

    Skulle hon bara prata om helger och party så hade jag inte fått intresset.
    De livet för mig tog slut för länge sen, och då skulle vi va på helt olika plan
    men nu känns de bra.
    Jag har skrivit om andra unga tjejer jag tyckte var sexiga. Där var jag mest nyfiken på dom för att de hade snygga kroppar. Många kvinnor här blev helt galna. Jag och andra män blev beskyllda för att bara vilja ha unga tjejer. Vi borde tänka på jämnåriga kvinnor som sitter där ensamma och längtar efter nån. Men vi kan nog inte hantera jämnåriga, så vi dras till unga tjejer som vi kan styra.
    Jag har aldrig sett att kvinnor som tänder på unga killar uppmanas att istället tänka på jämnåriga män som sitter där ensamma Solig
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-04-25 09:18:56 följande:
    Jag har skrivit om andra unga tjejer jag tyckte var sexiga. Där var jag mest nyfiken på dom för att de hade snygga kroppar. Många kvinnor här blev helt galna. Jag och andra män blev beskyllda för att bara vilja ha unga tjejer. Vi borde tänka på jämnåriga kvinnor som sitter där ensamma och längtar efter nån. Men vi kan nog inte hantera jämnåriga, så vi dras till unga tjejer som vi kan styra.
    Jag har aldrig sett att kvinnor som tänder på unga killar uppmanas att istället tänka på jämnåriga män som sitter där ensamma Solig
    Glömde: vi förstår inte hur sårande det är för kvinnor att känna att bäst före-datumet har gått ut, och att vi ratar dom, för att vi bara vill ha unga tjejer med snygga kroppar.
    För så känner ju inte män. Män åldras inte.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (XXX) skrev 2024-04-25 14:49:45 följande:
    Fast fenomenet äldre kvinnor-yngre män är ju så sällsynt. Det är inte precis som att det hotar en mans möjligheter att hitta en ny kvinna, om han blir änkeman eller frånskild runt 50. De allra flesta jämnåriga singelkvinnor (som vill ha en ny man alls och inte har tröttnat på hela konceptet) kommer att se sig om efter män just i hans ålder. 
    Du menar att det finns så få singelmän som vill ha jämnåriga kvinnor, så kvinnor riskerat att gå utan, för att många män bara vill ha yngre?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (grubbla inte men ta det lite lugnt!) skrev 2024-04-25 15:20:32 följande:
    En fråga, varför bryr du dig om vad okända personer anser?
    Spelar det någon som helst roll vad andra anser om du gillar en yngre kvinna?
    Det är väl inget som stoppar någon ifrån att göra som man vill, vad okända personer anser?
    Det verkar väldigt viktigt för dig vad andra tycker om vad du gör.
    Män som är tillsammans med yngre kvinnor brukar inte bry sig om vad okända personer anser.
    Givetvis bryr dom sig om nära vänner och släktingar anser något men okända.

    Du skriver om yngre kvinnor du inte fått till det med men ändå att kvinnor har åsikter, folk har alltså åsikter om dig och kvinnor du INTE fått till det med?
    Låter ju jättekonstigt!
    Hur kan du bli beskylld för något som inte ens blivit något av?
    Vet du åldrar på kvinnorna som beskyllde dig?
    Kanske var unga kvinnor som inte vill ha äldre män eller så var det äldre kvinnor eller kvinnor i alla åldrar.
    Var det singelkvinnor eller kvinnor i förhållande.
    Har aldrig uppfattat det som vanligt att kvinnor säger att man måste tänka på ensamma kvinnor mer än att man kan tänka på ensamma män men inte då som att man ska idka välgörenhet.

    Varför skulle kvinnor i din ålder som är i ett förhållande anse att du inte fick träffa en yngre kvinna? skulle dom vilja byta ut sin man mot dig menar du?
    en jämngammal mot en annan lika gammal? 

    Det är ju ganska många ensamma män som skriver att kvinnor ska tänka på dom, att sex inte är en rättighet osv, vad anser du om dom? 
    kan inte både kvinnor och män känna sig ensamma? 
    Så ja det finns nog ensamma både kvinnor och män som önskar att någon tänkte på dom men vill någon bara ha välgörenhet?

    Du själv då du känner inte att kvinnor ska tänka på att du är singel, det är ok när dom pratar om sina män och kärlekar, du känner dig inte lite ensam då? 
    du känner inte dig "gammal" när kvinnor pratar om män dom tycker är snygga osv? 

    Är det skillnad på en ensam äldre singelkvinna än ensam äldre singelman?
    känner dom inte samma sak?
    Är du nöjd med ditt singelliv eller vill du att kvinnor ska tänka på dig? 
    Man ser tydligt att män döms för att vi tycker att unga tjejer är attraktiva. Vi anklagas för att inte se dom som riktiga människor, vi ser bara en kropp. Vi förstår inte att tjejerna har känslor, vi bryr oss inte om dom.

    Jag har skrivit tidigare om hur det känns att alltid vara singel och höra kvinnor som talat om för mig hur jag ska vara som man för att kvinnor ska vilja ha mig, när de träffat en man, då vill de att man ska lyssna på vad bra han är och vad bra de har det. Skrev om när vi skulle ha syskonträff och min syster då tyckte att det var en bra ide att de hade med sina pojk- och flickvänner. Att jag är singel och kanske skulle känna mig utanför, att jag skulle tycka det var jobbigt, det hade hon inte en tanke på. Många män räknas helt enkelt inte.
    De flesta som svarade i de trådarna tyckte att det var jag som tänkte fel, kände fel.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (XXX) skrev 2024-04-25 15:58:42 följande:
    Inte få, men gubbsjuka är trots allt mycket vanligare än gumsjuka. Eller kanske är det så att "gummorna" också fantiserar om yngre - det vet jag inte, jag gör det i alla fall inte - men inser att det inte vore rimligt i verkligheten att börja ragga på män i sin egen sons ålder. 
    Så det är brist på singelmän, och de flesta män vill bara ha mycket yngre?
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (XXX) skrev 2024-04-25 14:56:10 följande:
    I verkligheten är få 22-åriga tjejer särskilt snygga. Vi har en fetmaepidemi som går neråt i åldrarna, och parallellt med den har vi utbredd anorexi som i stället gör tjejerna bleka, magra, sköra och orkeslösa. 
    Ser många tjejer i den åldern som är snygga. De går ofta i tajta kläder så man ser formerna. Många håller sig i form och motionerar. Såg senast igår 2 tjejer som var ute och powerwalkade. De hade tajta kläder och man såg deras starka ben. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (XXX) skrev 2024-04-25 14:56:10 följande:
    Men exakt, det är en fantasi de här männen har. De ser unga kvinnor i porren, vanliga filmer, reklam, TV o.s.v. som är UTVALDA just för sina snygga kroppar. Som dessutom ofta har konstgjorda inslag, som silikonbröst, fillers, ögonfransförlängningar och konstgjort hår, samt att foton oftast är fotoshoppade idag. Det går även att göra sådana förändringar på rörliga bilder idag, och sedan beror det på smink, make-up, maskering, ljussättning. 
    De unga tjejerna jag var intresserad av var inga modeller, och hade inte gjort ingrepp. Har bara varit intresserad av en tjej som gjort ingrepp.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (XXX) skrev 2024-04-26 07:34:10 följande:
    Då kan det vara så att de i stället är utseende-, kropps- och träningsfixerade. Det är inte så roligt att leva med en sådan människa i verkligheten, som är så upptagen med sig själv.
    Ja, så kan det vara. Kan också vara så att de gillar att röra på sig och i den åldern så har man mycket gratis, det är lättare att hålla sig i form.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (XXX) skrev 2024-04-26 07:36:26 följande:
    Det spelar ingen roll, för du kommer inte att få någon ung tjej. Du får satsa på någon som är i alla fall över 40 år. Vad skulle du ens kunna PRATA med en 22-åring om? Det händer ju enormt mycket i mognad och livserfarenhet (i normala fall) mellan 22 och 52.
    22-åringen jag träffade, där pratade vi om allt möjligt. Ja.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Anders) skrev 2024-04-28 09:33:40 följande:

    Sitter med morgonkaffet och ser tillbaka på en väldigt trevlig dejt med middag och nån drink efteråt .

    Efter en liten stund så kändes det Jätte bra, var ju så klart lite nervös 😊 men trevlig och mycket skratt 

    Avslutade med en enkel puss på mun 
    min nojs för ålder skillnaden är inte kvar

    Kommer bli mer träffar, hon vill och de är jag glad över.
    Har parata med henne i morse i telefonen, ja hon är faktiskt underbar person.


    Sen får vi se hur allt blir i framtiden, jag inga förväntningar tar det som det kommer .


    När jag träffade 22-åringen första gången så var jag nervös. Hade inte varit på dejt på över 3 år och hade fått nobben av en annan yngre tjej jag var kär i, så jag hade dåligt självförtroende. Jag var så spänd så jag kunde knappt gå när jag reste mig upp från soffan.
    Jag tyckte också vi hade trevligt, så vi träffades några gånger till. Blev ingen puss, bara en kram den sista gången vi träffades.
    Jag hade inte heller förväntningar, tänkte mer att det blir som det blir.
    Kul att det gick bra Glad
Svar på tråden Råd fråga till er som har yngre