Inlägg från: Anonym (korven) |Visa alla inlägg
  • Anonym (korven)

Kan man träna upp sin sexlust?

Hej,
    Jag personligen tror inte på diagnosen asexuell. Jag tror det beror på att man inte fått sina behov tillgodosedda när det gäller sex och därför utvecklat ett sådant beteende. 

TS - lyssna på podden sexterapeuten. Låt denna erfarenhet bli en dörr som öppnas mot att träffa andra personer istället. 

Nu har jag inte läst hela tråden, men ge dig tid att utforska vem du är sexuellt med någon annan. Låter som du ganska snabbt bestämde dig för att inte ha sex. Sex är själsligt och tar tid. 

Mister du en står dig tusen åter.

• Anonym (korven)
    Anonym (Sexlust) skrev 2024-04-27 19:49:44 följande:
    Nej det vet han inte. Jag hade ju önskat att jag kunde hitta en lösning på problemet snabbt, så jag inte behöver ta det med honom, men jag antar att det inte finns nån quick fix här 😔 Men ja - det är en jäkla skitsituation ärligt talat. Just nu känns det ganska mörkt. Igår kväll var vi ute och åt på en jättemysig restaurang - hur fint och romantiskt som helst - men när vi började göra oss redo att gå sa han så där med glimten i ögat att jag kanske skulle följa med honom hem för lite "efterrätt"... fick ju panik och skyllde på begynnande huvudvärk (noll originalitet, jag vet, men det var ju iaf bättre än den ursäkt jag brukade ta till när jag var yngre, före klimakteriet (nämligen att jag hade mens) - det hade ju varit ännu genomskinligare, haha). Idag har jag inte kunnat förmå mig att svara när han sms:at (tack och lov har han inte ringt iaf), så det finns väl en risk att jag redan förstört alltihop 😔
    Låter som du är osäker och behöver tid, inte att du är asexuell.
  • Anonym (korven)
    beli skrev 2024-05-20 18:05:44 följande:
    Nån speciell orsak till att inte tro på diagnosen asexuell? För du vet väl om att asexualitet finns?
    Hej, ja jag tror det beror på att man inte fått sin behov tillgodosedda när det gäller sex och utvecklat någon form av låsning. 
  • Anonym (korven)
    Anonym (jag) skrev 2024-05-30 15:31:10 följande:
    Men oooooj vad förvånande att en person som gillar att ligga med flera bara råkar "inte tro på diagnosen asexuell" och anser att lösningen på alla problem är att ligga med andra.

Så vitt jag vet är så är andelen öppna relationer i Sverige/världen relativt liten, vad kan det röra sig om, 3% eller så? Men du menar alltså att något som 3% gillar är en skitbra lösning även för resterande 97%?

Alltså, korven... om du bara lyssnar på poddar som säger det du vill höra, bara läser det du vill se så kommer du såklart bara höra det du vill höra och se det du vill se för det har ju du sett till att det blev så. Att bekräfta det man vill tro på är pissenkelt idag när det alltid finns nån tomte nånstans som tror likadant och kan kläcka ur sig det på nätet utan krav på att det ska vara faktabaserat.
    Haha, vem är du? Jag har ingen öppen relation eller vill ligga med flera. :D
  • Anonym (korven)

Podden jag tipsade om, sexterapeuten, är en podd som ofta tar upp känslomässiga låsningar kring sex, sprunget bl a i anknytningsteori. Tycker dock personligen att terapeuten går lite väl djupt in i teorin, att den är svaret på ALLT. Men den är väldigt intressant då den fokuserar mer psykologiskt.

Dock har den lite brister här och där, lite traditionell syn på visa saker, men ändå mycket bra. Rekommenderar!

Svar på tråden Kan man träna upp sin sexlust?