• beli

Kan man träna upp sin sexlust?

TS, det låter som om du är asexuell.

En av definitionerna på transformering.se:

"Man vill ha sex med sig själv, alltså onanera, på olika sätt men vill inte göra något sexuellt med någon annan person."

Det är nog bra om du berättar om det för mannen du träffat, annars kan det bli väldigt plågsamt för båda parter.

• beli

Hon är nog som sagt asexuell. Det finns en del personer som är det (jag känner minst två).

• beli
    Anonym (Sexlust) skrev 2024-04-27 21:38:34 följande:
    Alltså - ja!!! Nu har jag läst på lite om detta och herregud vad jag känner igen mig i mycket av det!!! Vet däremot inte om det är positivt eller negativt; jag hittar inget om hur man kan göra nåt åt det, bara att det är ok att vara asexuell och inget man ska känna att man behöver ändra på...
    Bra att du också kände igen dig i det. Även om det kanske inte är asexuell du vill vara, så kanske det kan kännas skönt att få ett namn på det. Som sagt är det bra om du pratar om det med honom snarast, så att han inte går runt och tror att ni snart kommer att ha passionerat sex.
  • beli
    Anonym (Tjejen) skrev 2024-05-02 08:13:30 följande:
    Nä, tycker inte det låter konstigt alls faktiskt för mig, jag har bekanta som jag tycker är otroligt attraktiva men det finns ingen koppling till att jag skulle vilja ligga med dom för det. Med andra så skulle jag säkert gärna ha gjort det om jag varit singel ett tag. Min partner tycker jag är just det hetaste jag vet och jo, vill i stort sett alltid vara nära på alla sätt. Det är en skillnad som är svår att förklara märker jag. Lite som en vacker tavla men inte den där sexuella dragningen, en sån där attraktiv person.

Nu kommer en lite ovanlig fråga kanske men hur är det med din sexuella orientering, du vet att du är hetero? Kanske nån redan ställt den.
    Här i tråden har jag redan skrivit 2-3 gånger att hon högst antagligen är asexuell.
  • beli
    Anonym (korven) skrev 2024-05-20 07:48:01 följande:

Hej,
    Jag personligen tror inte på diagnosen asexuell. Jag tror det beror på att man inte fått sina behov tillgodosedda när det gäller sex och därför utvecklat ett sådant beteende. 

TS - lyssna på podden sexterapeuten. Låt denna erfarenhet bli en dörr som öppnas mot att träffa andra personer istället. 

Nu har jag inte läst hela tråden, men ge dig tid att utforska vem du är sexuellt med någon annan. Låter som du ganska snabbt bestämde dig för att inte ha sex. Sex är själsligt och tar tid. 

Mister du en står dig tusen åter.

Nån speciell orsak till att inte tro på diagnosen asexuell? För du vet väl om att asexualitet finns?
Svar på tråden Kan man träna upp sin sexlust?