• Anonym (?)

Varför är kvinnor från Iran mer utseende fixerande med botox än oss blonda Nordbor?

I Iran ser många kvinnor väldigt unga ut. 50 åriga kvinnor använder botox och opererar sig. Förminskar näsor.

Vi svenska, nordbor, blonda med blå ögon åldras naturligt.

Varför är kvinnor från Iran så utseendefixerade? 

• Svar på tråden Varför är kvinnor från Iran mer utseende fixerande med botox än oss blonda Nordbor?
  • Anonym (Naturligt)
    Dessanheterjag skrev 2024-12-11 07:55:52 följande:
    Jag är överviktig och skitsnygg tänka sig! 😄 
    Skrattande Bra kombo har du Iransk bakgrund?
  • Anonym (J)

De flesta av mina tjejkompisar har gjort botox, fillers och plastikoperationer. Vet knappt någon som inte har. de började i 20-årsåldern. 

• Anonym (J)

Det har jag själv med gjort, men ?bara? bekymmersrynkan som kom när jag var 22. Den he jag gjort botox i en gång och kommer nog göra igen nån gång.

• Anonym (J)

Den sätter sig annars. Och folk påpekar hela tiden att jag ser arg ut så det är inte alls kul 

• Anonym (Medi)

Ser inget fel i skönhetsoperationer om man mår bättre av det. 

• Anonym (Lögn)

Fast det stämmer inte!
    Finns inget folk som är så  utseendefixerat som Svenskar.
    Jag bor i Stockholm och vet ej hur det ser ut i små städer, men du är verklighets frånvänd om du nu tror att Svenskar åldras naturligt medans iranier gör en massa ingrepp.
    Finns ingen mer onaturlig än Svenskar om jag ska vara ärlig! Ingen gör så mycket botox, fillers, färgar håret, använder löshår, lös ögonfransar, förstorar bröst och läppar, tatuerar ögonbrynen och låt oss inte ens diskutera enorma mängder smink. Det börjar redan i ung ålder.
    Svenskar åldras inte alls naturligt, men åldras fortare än utlänningar därför tror du att det är botox som får Iranska kvinnor att se unga ut, men sanningen är att Svenskar åldras mycket fortare, dom flesta svenskar ser äldre ut än  jämnåriga utlänningar.

Och nej jag är inte Iranier, men måste faktiskt vara ärlig.

• Anonym (botox)
    Anonym (?) skrev 2024-04-24 18:30:17 följande:
    Varför är kvinnor från Iran mer utseende fixerande med botox än oss blonda Nordbor?

I Iran ser många kvinnor väldigt unga ut. 50 åriga kvinnor använder botox och opererar sig. Förminskar näsor.

Vi svenska, nordbor, blonda med blå ögon åldras naturligt.

Varför är kvinnor från Iran så utseendefixerade? 

Vad baserar du den statistiken på? Jag vet nu inte vilka av sk "influencers" som är rena iranier, men av det jag sett så är ungarna idag, oavsett om de är "blonda" eller iranier sjukligt besatta av botox och se så influencerlika ut som möjligt. Frågan borde istället vara vad det beror på att unga flickor är närmast sjukligt besatta av sitt utseende på detta sätt att tillföra sin kropp ett nervgift, eller plastikoperera sig för den delen, för att bli omtyckta av omvärlden (mest andra tjejer verkar det som), eller av sig själva (som det egentligen handlar om när man vill förändra naturen)
  • dacosta

om det är så skulle det antagligen ha att göra med att iranska kvinnor lever i en mer traditionellt kvinnlig roll, vilket innefattar en viss vikt vid att presentera sig visuellt behagligt. 

låter rimligt, eller?

• Anonym (Behöver anstränga sig mer)

Jag är inte iranier utan från ett annat land. Men jag delar en sak med många iranskor och det är ett intresse/preferens för svenska män. 

Nu vill inte jag skrika rasism för en sån här sak men en är nästan osynlig för svenska män som utlänning om en inte anstränger sig till max och hela tiden är sitt bästa jag. De kommer inte fram till en på nattklubb, gymmet spontant i vardagen...inget sånt som de gör för svenska tjejer. Bara om en verkligen ansträngt sig,  klär sig sexigt och beter sig tillgängligt/överdrivet extrovert.

Så det är nog därför de skönhetsopererar sig. Osynlig/ointressant annars :(

• Anonym (botox)
    Anonym (Behöver anstränga sig mer) skrev 2024-12-12 15:18:23 följande:

Jag är inte iranier utan från ett annat land. Men jag delar en sak med många iranskor och det är ett intresse/preferens för svenska män. 

Nu vill inte jag skrika rasism för en sån här sak men en är nästan osynlig för svenska män som utlänning om en inte anstränger sig till max och hela tiden är sitt bästa jag. De kommer inte fram till en på nattklubb, gymmet spontant i vardagen...inget sånt som de gör för svenska tjejer. Bara om en verkligen ansträngt sig,  klär sig sexigt och beter sig tillgängligt/överdrivet extrovert.

Så det är nog därför de skönhetsopererar sig. Osynlig/ointressant annars :(

Mja, snygga iranskor eller vilka snygga tjejer som helst är inte ointressanta för män, inte heller svenska sådana. Och med "snygga" menar jag inte artificiella sådana (med botox och diverse andra liknande plastoperationer) men just "iransk" och diverse mellanösternska kvinnor handlar det mer om kultur än plastiga förändringar i utseendet huruvida de "ignoreras" eller inte.

Den artficiella sk "multikulturen" som konstruerats i Sverige har lärt svenska män att inte behandla kvinnor från mellanöstern som normala människor.

Svar på tråden Varför är kvinnor från Iran mer utseende fixerande med botox än oss blonda Nordbor?