• Anonym

    Ångest över att hålla relationen hemlig

    Min man är 12 år yngre än mig, när jag svarar på åldersfrågan brukar de flesta säga typ "wow, grattis". 
    Undrar om de gjort om han var tolv år äldre...

    Jag älskar inte hans födelseår, jag älskar honom och han älskar mig.

    Släpp det där bara.

    Måste bara fråga, dina föräldrar vet väl iaf?

  • Anonym
    Anonym (Hjälp!) skrev 2024-04-25 18:48:03 följande:
    Tror inte svaren hade blivit desamma. Tyvärr har jag fått uppfattningen om att kvinnor blir sämre med åldern och männen blir bättre, helt sjukt enligt mig. 

    Ja, dom vet att jag är tillsammans med någon ?äldre? man men de har aldrig träffats på dessa två år, vilket är helt sjukt? Men folk hade ju åsikter redan från första början och då blir det lixom kört för min del. Då har de sumpat sin chans. 
    Det tror inte jag heller. 
    Och jag tror som du faktiskt, och är själaglad att min man inte tycker så. 
    Vi, liksom ni, är ju vuxna båda två. Vad finns det liksom att tycka?

    Min mamma blev jätteförtjust i min man, tyvärr levde hon inte så länge efter de väl träffades. Men det var ändå fint.

    Varför har de inte träffats?
    Om din pappa är 70 så är han ju gammal nog att vara far till din sambo också!

    Jag har en annan sak i mitt liv som folk ifrågasätter och som gör mig rätt less ibland. Dessvärre kan jag inte skriva om det också, det kan ju faktiskt sitta någon här som skulle känna igen det.

    Folk bryr sig och lägger sina näsor i blöt alldeles för mycket. Det är lätt att säga att man inte ska bry sig, men det är ändå det bästa.
    Ingen har med att göra hur gammal din sambo är, varken dina föräldrar, vänner eller kollegor. 
  • Anonym
    Anonym (Lilly less) skrev 2024-04-25 20:39:00 följande:
    Oj det är inte en sån reaktion jag får och ändå är  det bara 8 års ålderskillnad. Då är det mer, är du inte rädd att han ska lämna och hitta en yngre?
    Den kommentaren har jag aldrig fått!

    I början hade jag dock svårt att lita på att han verkligen ville ha mig, så jag tjatade nästan hål i huvudet på honom om det. Tills han verkligen redogjorde för hur han känner och att jag aldrig mer behöver tänka den tanken.

    Kanske beror på i vilken ålder man är också.
  • Anonym
    Anonym (Hjälp!) skrev 2024-04-27 22:08:00 följande:

    För det första. ALLA vill INTE ha barn. Hur svårt ska det vara att förstå det. Blir på riktigt så jävla förbannad att ALLT ska handla om att knulla fram massa ungar till denna bittra värld. Nämn något bra som hänt senaste åren. 


    Min sambo ville ha barn när han var lite yngre men nu när han är +50 har han ju insett att det är to late för barnets bästa. Jag vill inte ha barn och förbanna den som säger att jag kommer ångra mig! Skulle aldrig önska ett barn till denna värld och absolut inte med mina dåliga gener med cancer, diagnoser och annat skit som finns i släkten. 


    Det är så skönt ska jag säga er att ha en äldre gubbe som inte har några höga krav på att jag ska vara pigg och orka med fester och sånt som vi ungdomar bör göra. Det är jag för trött för även om jag bara är 28 år. 


    Nåja, du hinner ändra dig. Du har ca 10 år på dig. Minst.

    Sen är det ju bra att du och din sambo är överens i barnfrågan. Men, och jag säger MEN, du kan nog inte föreställa dig hur det skulle se ut i framtiden.

    Jag är 60 år, nyligen fyllda. Det finns inte en enda existerande 85-åring som någonsin skulle kunna få mig intresserad. Ingen.

    Åldersskillnaden märks inte nu, men i framtiden kommer den att göra det.
  • Anonym
    Anonym (Oj) skrev 2024-04-28 14:30:57 följande:
    Nej, längtan efter barn har ingen ålder. Men nog fasen finns det en gräns för att kunna få ett barn. Det är en realitet som man måste förhålla sig till.
    Som kvinna, inte som man.
Svar på tråden Ångest över att hålla relationen hemlig