Hur får man till en ekonomi där man betalar procentuellt utifrån inkomst?
Anonym (Elisa) skrev 2024-04-26 19:11:22 följande:
Det enkla svaret-Man väljer inte en idiotisk snåljåp till man som du tycks ha gjort..Om han inte ens kommer vilja göra det rätta..och inte ens kan ändra sig.Du måste ju vara superdum..minst sagt..Som kommer flera år senare och klagar på ditt stolpskott till man..Varför tog du inte en generös, omtänksam, trevlig man som du ville ha från början istället för honom?
Varför tog du inte en man som var genuin, trevlig, osv och gärna hade betalat allt och lite till och aldrig skulle låta dig få mindre pengar än honom åtminstone..Det är för mig en stor gåta..
Jag skulle då aldrig ha valt en snål och obehaglig man som du har gjort..
I det här fallet så får du väl bara acceptera att allt som du är med om har du själv skapat..man skapar sitt eget liv!
Om du vill ha förändring, skilj dig och träffa en rik man som inte är en idiot och snåljåp.istället eller prata med idioten om det ens går..och säg att han inte är en riktig man..Men han kanske inte vill vara en man ens. vem vet!?
Sambon låter som en man som har huvudet på skaft och inte låter sig golddiggas av en lågavlönad kvinna som troligtvis har festat alla år mellan 15 och 30 istället för att satsa på utbilning och karriär. Rekommenderar att TS göra slut eller börjar tjäna mer pengar istället för att klaga på sin partner.
I min relation och i min värld där kvinnor och män är jämnlika (jag lagar mat 6 dagar i veckan, tvättar all tvätt och städar badrummen) delar man också på alla kostnader 50/50 oavsett inkomst. Dom borde förstås räkna ut vad barnen kostar per styck och dela upp det exakt då dom har olika många i hushållet.
Man ska bara vara tillsammans för att man är attraherad av varandra, inte för att man ska få ekonomiska fördelar av förhållandet.