• Anonym (Nattsvart)

Är jag dum som går ut mitt i natten?

Jag var ute på promenad igår lväll/natt. Klockan var strax efter 23 när jag gick ut och var ute i ca en timme. På vägen genom parken som ligger mellan höghus/centrumområdet som jag bor i och villaområdet träffade jag på en hund med ägare. Hunden kom fram till mig helt spontant, förmodligen för att jag av vana har hundgodis i fickan, så vi pratade lite. Ägaren sa till slut att det är dumt att gå ut ensam mitt i natten. Jag svarade bara att kanske det men jag var på väg hem, vilket inte var sant. Sen skildes vi i en gatkorsning.

Sen gick jag genom villaområdet, ner på elljusspåret vid sjön, vek v på den delen av slingan som inte är upplyst för att komma till det gamla industriområdet och tillbaka till centrum. 

Är jag dum som går ut mitt i natten, ensam? Du som är förälder till unga vuxna döttrar, hur skulle du Reagera om du fick höra detta från/om din dotter (jag äär 20).

• Svar på tråden Är jag dum som går ut mitt i natten?
  • Anonym (Skopan)

Ja. Det är dumt.

• Anonym (Mx)

Ja, det är dumt. Men visst, blir du överfallen, så kan du alltid tänka att det inte är ditt fel. Då känns det bättre. 

• Anonym (M)

Jag älskar att gå ut och gå på natten. Men jag bor inte i stadsmiljö, där kanske det kan vara dumt att gå ensam

• Meddelande borttaget
  • Anonym (e)

brukar ha hundgodis i fickan???

• Pixxel

Jag tycker man ska göra det man vill göra. Man kan inte vara gå runt och vara rädd. Vad är då livet värt?

• Anonym (Nattsvart)
    Anonym (e) skrev 2024-04-27 21:10:35 följande:

brukar ha hundgodis i fickan???

Ja. 
  • Anonym (Nattsvart)
    Anonym (M) skrev 2024-04-27 21:00:35 följande:

Jag älskar att gå ut och gå på natten. Men jag bor inte i stadsmiljö, där kanske det kan vara dumt att gå ensam

Jag skulle inte kalla det för stadsmiljö. Det är ju inte Stockholms innerstad. Förutom denna hundägare har jag inte mött en kotte. 
  • Anonym (Isa)
    Anonym (Nattsvart) skrev 2024-04-27 20:45:35 följande:
    Är jag dum som går ut mitt i natten?

Jag var ute på promenad igår lväll/natt. Klockan var strax efter 23 när jag gick ut och var ute i ca en timme. På vägen genom parken som ligger mellan höghus/centrumområdet som jag bor i och villaområdet träffade jag på en hund med ägare. Hunden kom fram till mig helt spontant, förmodligen för att jag av vana har hundgodis i fickan, så vi pratade lite. Ägaren sa till slut att det är dumt att gå ut ensam mitt i natten. Jag svarade bara att kanske det men jag var på väg hem, vilket inte var sant. Sen skildes vi i en gatkorsning.

Sen gick jag genom villaområdet, ner på elljusspåret vid sjön, vek v på den delen av slingan som inte är upplyst för att komma till det gamla industriområdet och tillbaka till centrum. 

Är jag dum som går ut mitt i natten, ensam? Du som är förälder till unga vuxna döttrar, hur skulle du Reagera om du fick höra detta från/om din dotter (jag äär 20).

Det beror väl lite på var du bor..Och även varför du går ut mitt i natten?
    Varför går du ut mitt i natten? Känns det spännande? Måste du motionera just då, eller varför liksom?

Jag som bor i stockholm skulle aldrig gå ut ensam utan mina hundar..numera.. jag HAR gått ut själv mitt i natten som yngre för att lägga spår åt hundarna ngr ggr för länge sen, men det slutade jag med illa kvickt efter en hemsk natt.

Man vet aldrig vad som kan hända.om man är helt ensam..Hundägaren som du träffade på hade rätt i att det är dumt att gå ut ensam (beroende på var ni bor, osv) men hon/han hade sin hund åtm och det skrämmer bort dom flesta..
  • Anonym (M)
    Anonym (Nattsvart) skrev 2024-04-27 21:25:19 följande:
    Jag skulle inte kalla det för stadsmiljö. Det är ju inte Stockholms innerstad. Förutom denna hundägare har jag inte mött en kotte. 
    Jag går i skogen och på landsbygden, därför anser jag att det inte är stadsmiljö där jag går
Svar på tråden Är jag dum som går ut mitt i natten?