• Anonym (Haha)

    Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?

    Anonym (martin) skrev 2024-04-27 21:59:57 följande:
    Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?

    Här på familjeliv sitter kvinnor och hånar män som är sexlösa. Jag kan inte låta bli att tänka att hoppas det slår tillbaka mot er någon gång i framtiden och att ni får äta upp era ord. Tänk när ni är 50 och er man lämnar er för en yngre tjej. Då har ni inte så mycket kapital att håna män längre.

    Ser ni kvinnor fram emot att åldras och tappa er attraktion?


    Det blir inte kvinnor generellt? Kolla på hur 50-åriga kvinnor ser ut jämfört med män i samma ålder :D

    Ser inget hånande av sexlösa män här. Att dom oftast uppför sig skumt på FL medför att svaren dom här männen får avspeglar det är inte samma som hån. När det kommer vettiga trådstarter blir svaren hjälpsamma.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (martin) skrev 2024-04-27 22:47:03 följande:
    Jämför 50-åriga Hollywood-skådespelare, män och kvinnor. De manliga är fortfarande snygga vid 50, medan de kvinnliga ser ut som tanter.
    Bryr mig inte ett dugg om skådisar, verkligheten är det jag ser. Har många kompisar som ser ungefär samma ut idag vid 50 som dom gjorde vid 40. Såg en gammal högstadiekille häromdagen som jag först inte kände igen som den lönnfete lille gubbe han blivit. Förlust av hår verkar inte kul för män.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (martin) skrev 2024-04-27 23:30:56 följande:
    Sanningen är att även tunnhåriga feta män får ligga om de har haft barn och fru innan, feta kvinnor med barn not so much. Kvinnor bryr sig inte om utseende lika mycket som status.
    Får ligga? Kan säga att man ju har extremt mkt mer krav än så. Tur att man har både en fit kropp och status, noll problem med att ha snygga smarta partners ;)
  • Anonym (Haha)
    Anonym (martin) skrev 2024-04-27 23:50:34 följande:
    För att vi en dag kommer att få upprättelse.
    Är du igång igen nu, du med dom dåligt förtäckta hoten?
  • Anonym (Haha)
    Anonym (martin) skrev 2024-04-27 23:48:01 följande:
    En man slutar inte vara attraktiv för att han är tunnhårig och fet om han har rätt livsstil och status.
    Jo.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Tvärtom) skrev 2024-04-28 08:50:00 följande:
    Jag håller inte med om det. Kvinnor är generellt mycket bättre på att leva en sund livsstil, äta nyttigare och hålla sig fräschare. De är också mer för att hålla sin kropp i trim och använda botox, sminka sig snyggt och klä sig snyggt.
    En femtioårig kvinna ser nästan alltid yngre ut än en femtioår man. De lever helt enkelt sundare.
    Precis. Det är inte för inte som kvinnor lever längre.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (martin) skrev 2024-04-28 18:15:49 följande:
    De flesta kvinnor här hånar sexlösa män. Varför ser man nästan aldrig någon som försvarar sexlösa män?
    Det skulle man få se den dagen en sexlös man skriver en vettig trådstart och sansade inlägg. Det finns ju nån sån man här som dyker upp ibland, det gör mig glad när det sker. Istället för horden av helt vettlösa inlägg som man baxnar av att läsa.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Bitterf*itta) skrev 2024-04-29 18:35:14 följande:
    att kalla någon för lågbegåvad, noll social kompetens och helt sakna självinsikt är bara rent mothugg, sure.  vissa säger att kritisera vissa kvinnor är kvinnohat. Du och några till uppvisar genuint manshat med samma logik.
    Surk*ken, uppvisar man just sakerna du räknar upp så är man det. Det är inga fula tillmälen utan egenskaper. Har du koll på att det handlar om individer som är såpass osmidiga och ja, elaka att det blir fullt klart för iaf mig varför dom är utan relationer.

    Det finns massor av människor i verkliga världen som har åsikter som skiljer sig från mina, ändå går det att umgås och samarbeta med dom. Varför då kan man fråga sig...
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Donna) skrev 2024-04-29 18:44:05 följande:

    Jag tycker att män blir oattraktiva med åldern. Själv är jag fortfarande både smal och snygg.
    Så, jag lever i en realtion med en 12 år yngre man.

    Vilken man alltså!


    Samma här, 12 år yngre partner :)

    Ett litet fåtal män kan vara snygga vid 50 men dom håller sig i mkt bra trim, det är vad som krävs.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (feltänk) skrev 2024-04-30 13:00:57 följande:

    En kvinna behöver bara skapa ett konto på valfri dejting sajt för att män ska kontakta henne. En kvinna behöver bara gå ut på valfri ställe för män ska kontakta henne. Men du menar att det är precis samma sak som att själv vara den som tar kontakt med 150 kvinnor på sajter, själv vara den som tar kontakt med kvinnor ute.

    Tack för att du så tydligt bekräftar min poäng, de flesta kvinnor verkar ha NOLL förståelse för hur verkligheten ser ut för män utan utgår ifrån sina egen verklighet och tror att det gäller för män med. Det gör det inte, det är två helt skilda verkligheter som har olika kriterier och svårigheter.

    OBS! Detta är INTE en tävling i vem som är det största offret eller vinnaren, vem har det lättast eller jobbigast. Min poäng är ATT verkligheten kring dejting faktiskt är väldigt olika för kvinnor och män. Och att det väldigt märkligt att personer som bevisligen har noll koll på hur verkligheten ser ut för män kan ha så fasta åsikter om saker de bevisligen inte vet något om. 
    Är det rätt män som kontaktar då? 145 av 150 som man inte är intresserad av är inget värt för mig. Det blir svårt att sålla igenom alla dom som inte är på samma nivå. Och är det ens välkommet att bli kontaktad irl av främlingar om det inte är vänskapligt..inte för mig.

    Hade noll problem att vara den drivande när jag var singel, visst det svider lite om det inte faller väl ut men sånt är livet.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (feltänk) skrev 2024-04-30 14:29:41 följande:

    Din fråga är lite som att säga, om det finns 150 restauranger, serverar alla dessa rätt mat som just jag vill ha då? Givetvis kommer alla restauranger inte servera den mat just du vill ha, men det är FORTFARANDE väldigt stor skillnad mellan att ha 150 restauranger som skickar inbjudningar till dig som du kan välja mellan och att inte ha några inbjudningar alls. Så ja det är faktiskt väldigt helt olika verkligheter män och kvinnor ställs inför på dejting marknaden och det är urlöjligt att låtsas som att det inte är så.

    Ja alla säger ju det, jag har minsann inga problem med att vara drivande, men i praktiken så är det ju väldigt få kvinnor som är det, eller hur? Å andra sidan så är det väl kanske ganska självförklarande, kommer andra till dig så behöver ju du inte vara drivande, det löser ju sig ändå. 

    Det är är inte direkt rocket science, så är det för de allra flesta däggdjur, och människor är inget undantag. Hur man fångar en kvinnas intresse så hon ska välja just dig är något alla män alla behöver lära sig under sin uppväxt, oftast sker det under tonåren, dock bli alla inte lika bra på det, i hård konkurrens kommer det alltid finnas vinnare och förlorare. Oftast jämnar det ut sig i längden för alla kvinnor kan heller inte alltid få just den man de önskat sig.
    Om 145 av restaurangerna har mat du inte tål eller blir magsjuk av så är det väl inget värt? Jag låtsas inte att det inte är skillnad men dom som blivit mina partners som jag träffat på tinder är 1/1000 kanske som det ens varit värt att träffa. Varför är inte män extremt mycket mer selektiva än dom är? Det är av noll intresse med någon som skriver tråkigt utan nåt som fångar just mitt intresse oavsett utseende.

    Det är nog olika ja, men jag är ju framåt på jobbet så jag är det såklart privat med. Nej, är det inte rätt personer som kommer till mig så spelar det ingen roll. Ett fåtal har varit intressanta men då rör det sig om jobbflirtar t ex där båda varit drivande. 

    Får man aldrig något intresse från någon så finns det orsaker, då får man självrannsaka. Eller gilla läget. Att skaffa en partner är lite som vänskaper, har man lätt att få nya vänner så är det saker som klaffar. Ett socialt samspel man behärskar.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (feltänk) skrev 2024-04-30 15:35:41 följande:
    Japp men det är ju FORTFRANDE skillnad på det och inga restauranger alls.

    Inte vilja och inte kunna är FORTFARANDE inte samma sak.
    Jag håller inte med. För mig är det samma sak. Att gå på en ointressant dejt skulle jag inte göra, gör hellre rent ugnen den tiden. Det är mkt värre att träffa någon man inte är attraherad av än att vara själv. Du menar nog att det känns bättre att bli tillfrågad om dejt av quasimodo men så ser inte jag det, tvärtom. Om du är hetero, tänk dig att du har 145 gaykillar som inget hellre vill än att rycka kalsingarna av dig, blir du glad av det? 
  • Anonym (Haha)
    New Dawn skrev 2024-04-30 19:21:31 följande:
    Fast tänk att du får 145 svar från bögar. (förutsatt att du är heterosexuell) Lika lite intresserad är kvinnor av många av dessa män som inte har några som helst krav på dig mer än att du har en fitta.
    Du tappar ALLT värde. Du betyder absolut ingenting. Det kan sällan män förstå. 
    Många män kan inte sätta sig in i situationen att man kan känna mer tomhet då än någonsin annars, för ni tänker er in i situationen att så många kvinnor varit intresserad av er, och det är helt fel. Kvinnor som söker kontakt med män gör det för att de upplever mannen intressant på något sätt. Det är givetvis något helt annat. 

    Ett tips! Män som saknar sex kan ha sex med varandra.

    Kom inte och klaga på att ni inte är intresserade av dessa män, för ni ställer ju det kravet på oss. Vi kvinnor är lika ointresserade som er. 

    Nu finns det ju tack och lov vettiga män som förstår allt detta. 
    Väl formulerat. Tomhet och inte sällan för mig även äckelkänslor.

    Japp, vettiga män finns det. Tur är det tack och lov.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Inte helt rättvist) skrev 2024-04-30 21:32:30 följande:
    Det borde vara bättre för självkänslan att få intresse från några män som kvinna än att inte få intresse från någon kvinna som man. 
    Nej, det är det inte om det är fel män. Tänk dig känslan av att bli tafsad på av sliriga Stina 67 år som inte bryr sig om att du inte vill. Eller en gayman som inte heller bryr sig och som fortsätter att skriva äckliga grejer även när du artigt tackar nej. 

    Fina grejer det. Eller?
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Pollen) skrev 2024-05-01 10:01:04 följande:
    Jag förstår att det kan vara jobbigt att ha någon enstaka man som går över gränsen. Jag kanske är naiv, men jag tänker att dom flesta har någon slags respekt och backar om intresset inte är ömsesidigt.

    Men verkligheten för många incel är ju att dom inte får någon uppmärksamhet överhuvudtaget. Ingen hjälp, inget trevligt bemötande, ingen bekräftelse alls.
    Jo, dom flesta har ju vett. Men varför skicka meddelanden till nån som inte är på deras nivå, det kommer ju inte att leda till något, bara avslag. Tinder t ex löser ju detta, är ju bra när man slipper kommunikation med dom man swipat vänster på.

    Ja? Vad för hjälp skulle dom få i en dejtsituation, nån slags hjälpfunktion som rycker ut och stöttar eller? Ska samma hjälpservice trösta när en kvinna fått för många äckliga texter/dickpics? Trevliga kontakttaganden fick trevliga avslag från mig på hedenös när jag testade hp ett mkt kort tag. Bekräftelse, nej världen är ingen rättvis plats.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-01 12:18:01 följande:
    Ja, man får signaler men det är upp till mannen att agera. Enligt könsrollerna. Kvinnan kan skylla på att hon är blyg eller är rädd att hon läst signalerna fel. Bättre att mannen tar risken att göra bort sig. Enligt könsrollerna så ska mannen vara självsäker, aktiv, våga visa vad han vill, våga ta för sig. Det är manligt. Och avtändande om han inte vågar. Kvinnan vill känna sgi brudig, åtråvärd, att hon blir bekräftad som kvinna, uppvaktad.
    Den där harangen blir inte mer sann hur många ggr du än upprepar den. Det ÄR ett växelspel mellan två individer oavsett kön eller sexuell läggning. Om jag utgår från att du inte trollar så verkar det troligt att du pga av din nästan totala avsaknad av erfarenhet tar film etc som input.

    Jag är den som nästan varje gång har initierat att vara fysisk, inga problem. Vet andra kvinnor som är som jag. Individer.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-01 12:34:17 följande:
    Jag har bara varit på dejt med en kvinna som aktivt visade att hon ville. Det var andra som ville, men tyckte att det var jag som skulle ta första steget. Menar du att kvinnor generellt inte tycker att det är mannen som ska ta första steget?
    Det finns inte direkt ett första steg ens, växelspel. Jo, det brukar vara jag som lägger handen på den andres arm t ex och sen är isen bruten. Men upptakten till det är bådas.

    NEJ! Det finns ingen specifik manlig "arbetsuppgift" att ta nåt första initiativ. I så fall kan man få vänta länge om man tror det. Handlar bara om personligheter, vissa gillar att bryta isen, andra är mer bekväma med att inte göra det. Blir ju långdraget med två passiva som väntar på ngt.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-01 14:20:09 följande:
    Menar du att det att ta första steget inte existerar? Är du kvinna? Om en kvinna skulle röra vid mig på det sättet på en dejt då skulle jag nog känna lite att hon kanske är flirtig. Men det gjorde inte kvinnor på dejterna.
    På sätt och vis finns det ett första steg men det är litet eftersom samspelet finns innan det. Jag har aldrig rört vid ngn utan att veta att det kommer att vara helt välkommet när jag gör det. Det är något som jag gör på dejt om jag är attraherad, är extra nära ibland, rör extra mkt vid personen men ändå vardagligt obekymrat. Det är för att det är trevligt, visa mitt intresse och för att se reaktionen. Den säger mkt.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Haha) skrev 2024-05-01 14:27:48 följande:
    På sätt och vis finns det ett första steg men det är litet eftersom samspelet finns innan det. Jag har aldrig rört vid ngn utan att veta att det kommer att vara helt välkommet när jag gör det. Det är något som jag gör på dejt om jag är attraherad, är extra nära ibland, rör extra mkt vid personen men ändå vardagligt obekymrat. Det är för att det är trevligt, visa mitt intresse och för att se reaktionen. Den säger mkt.
    Är kvinna ja.
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-01 14:34:09 följande:
    modette.se/livsstil/833808-dejting-darfor-ska-du-ta-forsta-steget

    Vad tycker du om det som står här, är det nåt som du har upplevt?
    Ja, alla punkterna är ju rätt. Brukar få höra efteråt att den andre tyckte det var sexigt att jag gjorde det, det gjorde dom glada och på. Alla tycker om att man visar när man är attraherad av dom och inte spelar jobbiga spel. Flirten är ju ett sorts spel men med uppsåt att visa intresse och ha kul.

    Det finns inte alls en press för kvinnor att dölja ett intresse som finns säger jag. Kanske på 50-talet men nu är det inte så. Skulle inte kalla kvinnor känsliga alls heller, vet inte varför du tänker det.
Svar på tråden Är det rättvist att kvinnor blir oattraktiva med åldern?