Inlägg från: Idaho1989 |Visa alla inlägg
  • Idaho1989

För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning

Jen20 skrev 2024-11-12 18:15:07 följande:
    Skönt att kroppen tagit hand om det själv och bra att du fått lämna blodprover. Beklagar missfallet men du verkar se framåt iaf snart kommer det att gå hela vägen det är jag övertygad om ❤️
    Hade en dålig känsla i kroppen hela förra veckan innan missfallet, bröt typ ihop i torsdags när mannen kom hem och jag berättade att jag börjat blöda och sen varit nere hela helgen. Nu känns det mest skönt att få det svart på vitt, även om man har en liten gnutta hopp kvar. Och som sagt skönt att få gå vidare direkt och lämna prover, var lite rädd för att de inte skulle vilja göra en utredning för att första MF var så tidigt.
  • Idaho1989

Grattis allihopa!
    Jag plussade för fjärde gången (3 tidiga mf innan) vid månadsskiftet, superförvånad då jag testade toknegativt på BIM (enligt ÄL-tester) en vecka tidigare. Just nu är jag i vecka 7 och känner mig mest trött och grinig 😅 Har bokat tidigt ultraljud fredag 21/3 så försöker mest hålla mig sysselsatt fram till dess.

• Idaho1989
    DidoAeneis skrev 2025-03-14 12:33:55 följande:
    Tack, och vad kul att du är tillbaka här! Den här gången stannar du i sisådär 33 veckor till 🙏 Förstår att du är taggad på ultraljudet, håll oss uppdaterade.
    Vet inte om taggad är rätt ord, mera skräckblandad förväntan 😅 Givetvis blir jag gravid direkt jag och mannen ens nämnt att kanske ta en liten paus i försökandet 🤷?♀️
  • Idaho1989

Idag på förmiddagen har vi varit på tidigt ultraljud, allt såg bra ut, vi fick se ett litet tickande hjärta 😍 Allt såg bra ut och antalet veckor verkar stämma med senaste mens (är i V8 nu).

• Idaho1989
    DidoAeneis skrev 2025-03-23 15:33:56 följande:
    Vad roligt att höra, Idaho! Hur mår du rent fysiskt? Är det nåt som är annorlunda denna gång?
    De tidigare graviditeterna har jag inte haft så mycket symptom förutom molvärk och ömma bröst. Nu mår jag illa av och till inte så jag behöver kräkas men mera som att vara ordentligt åksjuk, supertrött (lycka till att hålla sig vaken efter kl19.30), väldigt ömma bröst, och lite molvärk av och till, främst när jag stått och gått någon längre stund. 
  • Idaho1989
    sdh skrev 2025-04-01 18:27:29 följande:

Jag hoppar in här efter två missfall i rad.
    Jag är visserligen ?bara? 34 men fyller 35 i år.
    Vi försöker med vårt första barn.
    Nu är det bara att vänta ut blödningen.
    Är livrädd för att allt ska gå fel igen, när vi kommer igång igen. Jag känner mig helt förkrossad. Är orolig över att inte få en bebis alls. Hur ser chanserna ut efter 35 egentligen? Vi längtar ju så utomordentligt mycket efter en liten. Åh 😔

Vet inte exakt vad statistiken säger, men jag hade tre missfall förra året, alla före v8, nu är jag i V10, allt såg bra ut på tidigt ultraljud, var till Barnmorskan i måndags och nu är det bara vänta på nästa ultraljud.
    Förstår verkligen rädslan för att det ska gå fel, ibland känns det som att jag går runt och håller andan. Men du har hittat till helt rätt trådar här på familjeliv i alla fall, jag har fått så mycket stöd här inne! ❤️
  • Idaho1989
    Alvedon83 skrev 2025-04-02 06:59:41 följande:

Hej tjejer vad tror ni om detta? 😭 digitala testa tidigt visar dock "inte gravid"? Vad händer? 😭

Svårt att se något på bilderna 🤔 Kan vara tidigt ännu, skulle testa igen imorgon och/eller i övermorgon.
  • Idaho1989
    Alvedon83 skrev 2025-04-05 06:23:27 följande:

Det blir nog en kemisk igen, samma som förra gången (över ett år sedan). Testet idag var jättesvagt och alla symptom är borta😓 Skit också!

Men nä, håller tummarna att det vänder åt rätt håll istället 👎
  • Idaho1989
    Alvedon83 skrev 2025-04-07 04:32:34 följande:

Nu kom blodet😓😓😓 ingen bebis 2025 då, hade det på känn men såklart fanns ju hoppet ändå. Så sorgligt, tänk om det tar ett år till innan nästa plus😭

Fy så tråkigt,  beklagar verkligen! Hoppas du snart får ett plus som håller i sig!
  • Idaho1989

Det gick åt pipsvängen den här gången också. Hade tidigt rutinultraljud idag, men fostret hade slutat utvecklas omkring 8+3. Säcken hade dock fortsatt växa så har fått en tablett idag och kommer bli inlagd på torsdag och få cytotec på plats. 

Känner mig bara tom och frustrerad just nu. Som att min egen kropp bara jävlas med mig.

• Idaho1989
    Bunny s skrev 2025-05-02 17:25:28 följande:
    Åh så ledsamt 😪 beklagar verkligen. Fy vad tungt. Du som gått igenom några stycken nu. Stor kram 
    Ja, det var inte riktigt det valborgsfirande vi hade tänkt oss. Hade i alla fall en (under omständigheterna) "bra" upplevelse på sjukan. Jättegulliga sköterskor som hela tiden såg till att jag var bra smärtlindrad, fick medicin mot illamående direkt jag behövde osv. Slutade dock svara på Cytotecen typ halvvägs så fick bli kvar över natten och sen skrapning, fick komma hem nästan direkt efter det. Så som sagt, under omständigheterna har det ändå gått bra. Här hemma är mannen och hundarna ett enormt bra stöd ❤️ Och alla här inne har också varit superfina hela tiden. 
  • Idaho1989
    EFW skrev 2025-05-14 01:15:57 följande:
    I vecka 38+1 kom lillebror ❤️ 50 cm och 3755 g. 
    Han jobba klart och fick en ledig dag 😂 Jar aldrig fött före bf innan så blev minst sagt förvånad 😅
    Grattis ❤️
  • Idaho1989

TTillbaka här inne igen tydligen. Plussade i fredags, tog sig på första "riktiga" försöket efter senaste missfallet. Är just nu i v5+5, försöker att inte noja för mycket utan bara ta en dag i taget. Har fått tid hos barnmorska imorgon för provtagning och lite rådgivning så det känns ändå bra 👍 
  • Idaho1989
    DidoAeneis skrev 2025-07-24 12:30:33 följande:
    Grattis, Idaho! Så roligt, även om jag förstår att det känns läskigt och osäkert också. Jag hoppas VERKLIGEN att guldembryot är här för att stanna nu. Minns det där, mitt tredje plus efter två mf, att jag tänkte "varför skulle det här bli nåt". Jag fick påminna mig om att man MÅSTE få ett plus för att det ska gå vägen. Och det gjorde det ju också till slut. Ska du på något tidigt ul?
    Tack, hoppas på att den här bestämmer sig för att stanna 🤦?♀️ Ska försöka boka tidigt UL, BM skulle skicka remiss idag, men tyckte jag kunde testa ringa och ligga på gyn lite grann 
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning