Inlägg från: EFW |Visa alla inlägg
  • EFW

För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning

Phozie skrev 2025-01-28 21:37:08 följande:
    Jag hade ursprungligt datum enligt ?senaste mensens första dag? den 25/1 och blev flyttad till 3/2, så vem vet om jag egentligen var nästintill färdig ändå. 🤷🏻?♀️
    Ja det kan ju verkligen göra skillnad, jag tror att jag alla gångerna fick mitt bf framflyttad på mina ul, men jag vet ju inte exakt när man hade äl då. 
    Denna gång så är det ju IVF datumet som gäller då man ju vet exakt. Men på Rul så var huvudet en vecka längre gånget och midjan tre-fyra dagar längre gången. Så hade vi inte gjort IVF så hade de flyttat mitt bf datum till några dagar tidigare 😊
  • EFW
    DidoAeneis skrev 2025-02-17 09:04:22 följande:

Hur går det nu, vilka är vi kvar som inte har fött än? Jag går idag in i vecka 37 och nu börjar det verkligen dra ihop sig! Men allt känns fortfarande bra, fast sjukskrivningen fortsätter ända in i kaklet.

Jag har gjort upp en förlossningsplan med läkare. Jag har mina tidigare två förlossningar haft vattenavgång utan snabbt efterföljande värkar, och sist smittades mitt barn av min gbs vid förlossningen (risken ökar vid långvarig vattenavgång). Därför har vi nu bestämt att jag ska bli igångsatt direkt om vattnet går. Känns sjukt pirrigt. Går bara och väntar på att det ska börja rinna, men så tänker jag gud det kanske inte alls börjar så den här gången! Så mycket har varit annorlunda denna graviditet, så förlossningen kanske också blir en helt annan.

Jag är kvar 😊 Vecka 27 är jag i nu. Så snart får jag gå in i sista trimestern 😍 

Spännande att det snart är dags 🥰 Jag är också så nyfiken på hur det ska bli denna gång då det ju var 12 år sedan jag födde barn senast 😅
  • EFW
    Cocachins skrev 2025-02-23 11:39:32 följande:

En liten fot som tillhör en stor kärlek, tillslut kom hon den efterlängtade bebisen och vi och storasyster är helt golvade av henne <3
    Grattis!! ❤️❤️ Så härligt 🥰
  • EFW
    DidoAeneis skrev 2025-02-23 12:21:29 följande:

Stort grattis, Cocachins!

Och kul att ha nån att följas åt med nu på sluttampen, EFW! Då räknas du väl nästan som förstagångare igen ☺️ Mycket spännande att se hur det blir! Jag är helt slut om dagarna nu. Finns liksom ingen kräm kvar. Halvkrasslig och tung. Hoppas hoppas hoppas han kommer inom kort. Imorgon är han iaf fullbakad enligt konstens alla regler. Sjukt...

Japp, jag räknas som förstföderska och får några extra besök inom mödravården. Ska dit i dag och mäta magen 😊 och på lördag går jag in i tredje trimestern 😍 Känns som tiden går snabbt nu. 

Jag håller tummarna för att han kommer snart och att allt ska gå bra för er! ❤️
  • EFW
    DidoAeneis skrev 2025-03-12 21:31:27 följande:

I förrgår natt klockan 01 gick vattnet, och 07 var trean, min förste son, ute! Jag fick en sån jävla revansch efter två förlossningar med komplikationer och långa bb-visteler. Allt gick såååå bra! Vi är redan hemma och har introducerat lillebror för sina fyra storasyskon idag. Sjukt intensivt, så nu ska vi försöka landa i allt och hitta nya rutiner. Så tacksam och glad!

Stort grattis!!😍 Vad skönt att allt gick så bra denna gång. ❤️
  • EFW
    Idaho1989 skrev 2025-03-13 16:26:34 följande:

Grattis allihopa!
    Jag plussade för fjärde gången (3 tidiga mf innan) vid månadsskiftet, superförvånad då jag testade toknegativt på BIM (enligt ÄL-tester) en vecka tidigare. Just nu är jag i vecka 7 och känner mig mest trött och grinig 😅 Har bokat tidigt ultraljud fredag 21/3 så försöker mest hålla mig sysselsatt fram till dess.

Grattis!! Håller tummarna att det går vägen denna gång ❤️
  • EFW
    Bunny s skrev 2025-03-16 13:01:57 följande:

Grattis till era fantastiska bebisar! Och graviditeter.

Lite extra vill jag hälsa till Didoenis, EFW och Idaho eftersom vi hann hänga lite i den andra gruppen förra sommaren, då vi försökte tillsammans. 

Så glad för er skull 💜

Hej och vad kul att se dig här!! Jag håller tummarna för att ni kommer igång snart ❤️

Jag är nu i vecka 32 och känns fortfarande lite overkligt att göra detta igen 41 år gammal. Men oj vad vi båda längtar efter våran lilla nu 😍
  • EFW
    Idaho1989 skrev 2025-03-21 11:55:25 följande:

Idag på förmiddagen har vi varit på tidigt ultraljud, allt såg bra ut, vi fick se ett litet tickande hjärta 😍 Allt såg bra ut och antalet veckor verkar stämma med senaste mens (är i V8 nu).

Åååå så skönt med så bra besked! Håller tummarna att det fortsätter på samma bra sätt för dig nu ❤️
  • EFW
    Alvedon83 skrev 2025-04-03 06:15:56 följande:

Godmorgon! Fick det här idag😭❤️❤️❤️

Alvedon83 skrev 2025-04-07 04:32:34 följande:

Nu kom blodet😓😓😓 ingen bebis 2025 då, hade det på känn men såklart fanns ju hoppet ändå. Så sorgligt, tänk om det tar ett år till innan nästa plus😭

Men så tråkigt! Jag har inte varit här på ett tag och blev så glad för din skull ❤️ Skit att det inte ville sig helt! Skickar massa styrkekramar ❤️
  • EFW
    Idaho1989 skrev 2025-04-29 15:55:20 följande:

Det gick åt pipsvängen den här gången också. Hade tidigt rutinultraljud idag, men fostret hade slutat utvecklas omkring 8+3. Säcken hade dock fortsatt växa så har fått en tablett idag och kommer bli inlagd på torsdag och få cytotec på plats. 

Känner mig bara tom och frustrerad just nu. Som att min egen kropp bara jävlas med mig.

Men nej, så ledsen för din skull!! ❤️?????
  • EFW

I vecka 38+1 kom lillebror ❤️ 50 cm och 3755 g. 
    Han jobba klart och fick en ledig dag 😂 Jar aldrig fött före bf innan så blev minst sagt förvånad 😅
  • EFW
    Alvedon83 skrev 2025-05-14 10:37:12 följande:
    EFW skrev 2025-05-14 01:15:57 följande:
    I vecka 38+1 kom lillebror ❤️ 50 cm och 3755 g. 
    Han jobba klart och fick en ledig dag 😂 Jar aldrig fött före bf innan så blev minst sagt förvånad 😅
    Grattis❤️❤️❤️

Tack!! ❤️❤️❤️
  • EFW
    Idaho1989 skrev 2025-05-14 12:32:03 följande:
    Grattis ❤️
    Tack!! ❤️
  • EFW
    DidoAeneis skrev 2025-05-14 13:12:56 följande:
    Yeey! Grattis, EFW! Haha sa ju det, du fick jobba ända in i kaklet! Men skönt att föda lite före, jag kände stor frustration mot slutet denna gång, trots att jag födde före BF, men ändå senare än mina förra gravvar. Hoppas ni får njuta av bebisbubbla och en härlig, lite lagom långsam sommar nu.

Hahaha Jag vet 😂 Jag som skulle tvätta fönster och annat nu innan. Jag är fortfarande förvånad själv att han redan är här. 

Som vi njuter! ❤️ Bästa känslan i världen 🥰🥰

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida - fortsättning