Bunny s skrev 2025-03-19 21:14:23 följande:
Hej! Vad roligt att du minns mig 🥰
Ja, alltså det var så rörigt inom mig i det här beslutet om en sladdis eller ej 😅 så vi försökte 2 månader förra sommaren. Sen blev jag rädd, så jag bestämde att jag inte ville längre. Det beslutet kändes jättebra.. i 4 månader 🤣 sen slog barnlängtan till igen med dunder och brak och jag är helt säker på att jag vill nu. Känns som jag "bearbetat" oron jag haft.
Det tråkiga är att min man studerar. Det gjorde han även då men nu, den här gången, så har han tänkt till mer och känner att han måste bli klar och få ett jobb först.
Men han är tydlig med att det här är mest för min skull. Han var tveksam hela tiden till ett till barn men sen jag sa att jag hade ändrat mig och inte ville, så insåg han att han kände en lättnad. Så han är inte där i det hela med mig på samma sätt, men han har sagt ja.
Och då kör vi tänker jag. Även om det skaver lite i samvetet men jag vet ju att det kommer att bli så bra 🥹
Det är svårt att inte vara ego i en sån här sak som barnlängtan. Kan inte se hur jag skulle kunna lyssna fyllt ut och släppa det? För jag har verkligen insett att jag bara ångrade mig för att det var enklast så, att jag hade för mycket oro och rädslor. Det här med att börja om vid 38. Med barn som blir 10 och 12 i år 😅💜💜
Hur som så är han klar i slutet av maj. Jag väntar och vääääntar otåligt och ber en stilla bön att han får jobb snabbt, helst direkt.
Medans så har jag hängt i era trådar i smyg för att hålla mig sysselsatt.
Jag förstår! Det är så svårt det där med vad man "borde" göra och det man vill göra. Jag har svårt att släppa tanken på att jag aldrig kommer att bära ett barn igen eller få träffa en helt ny liten avkomma, men samtidigt vet jag att det räcker nu 😅 Det var ändå skönt att under hela graviditeten veta att det här är sista gången jag gör allt det här - då fick jag ett tydligt closure. Sen att allt gick så bra till slut efter en helvetisk graviditet var ju bara det en stor lycka - att få avsluta på topp, liksom.
Svårt det där med att det är mest för den enas skull. Jag tror säkert att jag skulle kunna få min partner att ändra på sig, men jag tycker redan att han har offrat rätt mycket för att vi ska få två barn ihop (hans stora barn är 13 och 11, så han var ju nästan "klar", plus att han är 44 nu, så lite till åren kommen), så jag vill liksom inte be om mer. Också en rädsla för hur det skulle kännas för mig om barnet visade sig inte vara friskt på nåt sätt. Så nej, jag tänker inte begära mer. Men samtidigt vet jag hur det känns när kroppen bara skriiiiker efter att bli gravid, det går liksom inte att logiskt tänka bort det. Supersvårt! Men jag hoppas att det går snabbt för er när ni börjar försöka.
Jag är 36 nu (35 när jag blev gravid) och mina barn sen tidigare är 6 och 2. Det tog runt ett halvår att bli gravid, hade två tidiga mf under tiden. Aldrig haft mf förut, men ammade ff lite i början av försöken, vilket kanske gjorde att hormonerna var lite kajko.