• Anonym (Man)

Varför blir jag alltid friendzonad?

Är en man på 42 år som aldrig haft en relation. Jag har haft en del dejter, både sådana jag träffat på nätet och via bekantskap eller jobb. Men i bästa fall blir jag friendzonad. Och ofta ebbar vänskapen ut, ibland för att mina känslor för henne är för starka och ibland av andra anledningar.  Räknar förstås inte med att någon kan svara bara baserat på detta men efter den sista gången så är jag rejält deppad och vill skriva av mig. Varför ska det vara så svårt att få uppleva kärlek?

• Svar på tråden Varför blir jag alltid friendzonad?
  • Anonym (Man)

Tack alla som försökt vara konstruktiva. Verkade som tråden höll på att spåra ur ett tag. Min egen gissning, baserat på era svar, är att jag ger för mesigt intryck och är dålig på att flirta. Det senare vet jag att jag har svårt med. Det kommer inte naturligt och när jag försöker känns det både krystat och fel. Jag kan ge komplimanger men inte flirta. Har någon exempel på bra flirtande? Det kan förstås finnas andra saker jag fallerar på också men dessa kan jag känna igen mig i.

• Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Man2) skrev 2024-05-01 16:15:32 följande:

Till TS: Att ställa denna fråga på ett kvinnodominerat forum ger tyvärr ingenting. Alla kvinnor kommer svara det just dom tycker. Det innebär att du kommer få massor av olika svar och alla kommer vara lika övertygade om att just dom har rätt.

Dessutom är det inte ovanligt att man säger att man vill ha en sak, men när det väl gäller dras man till något annat. Fråga framgångsrika män istället.

Ja, många kvinnor går efter sin egen smak, och kan inte förstå att inte alla kvinnor är som dom. Man ska inte lyssna på om en kvinna säger att en annan kvinna inte är intresserad, speciellt inte om det är en kvinna hon aldrig träffat.
    Man ska inte heller lyssna så mycket på när kvinnor talar om för mannen hur en man ska vara för att kvinnor ska vilja ha honom. Kvinnor har olika smak som sagt. Plus att många säger en sak, sen vill de ändå ha män som är som de sa till dig att män inte ska vara. Med andra ord, det blir bara krångligt om man lyssnar på kvinnor. Vem orkar med det? Bättre att vara man och göra det enkelt för sig. Gillar man en kvinna så försöker man. Funkar det inte, ta nästa kvinna.
  • Skyline86
    Anonym (Man) skrev 2024-04-29 10:27:41 följande:

Är en man på 42 år som aldrig haft en relation. Jag har haft en del dejter, både sådana jag träffat på nätet och via bekantskap eller jobb. Men i bästa fall blir jag friendzonad. Och ofta ebbar vänskapen ut, ibland för att mina känslor för henne är för starka och ibland av andra anledningar.  Räknar förstås inte med att någon kan svara bara baserat på detta men efter den sista gången så är jag rejält deppad och vill skriva av mig. Varför ska det vara så svårt att få uppleva kärlek?

Flera anledningar.. 

Delvis att kvinnor inte tänder på män som jagar efter dem.. Dom har 10-30 pers i deras inkorg, som alla är redo att gå ut med dem.. Du ställer dig som en av dessa.. en i mängden.. Sekunden som du skickar henne ett enda litet "Hej"..

Du skriver att du iaf får ut henne på dejter.. Det är positivt iaf! Så länge de inte bara är ute efter att träffa någon för att sedan se om något händer.. Det betyder att hon inte är så intresserad av att träffa dig egentligen.. Hon bara gör det för att inget annat händer..
    Problemet är nätdejtinging i sig, då nätdejting är fullt av män som inte kan få till det... 

Och ska du bonda överhuvudtaget med henne så gäller det att ni får till det sexuellt.. 

"Varför blir jag alltid friendzonad?"

Förmodligen för att hon tror att hon kan komma undan med det..

När hon kommer med det förslaget så är det rätta svaret "Nej." Du vill ha romantik, inte nya vänner. 

Och hon vet redan det. Ska ni prata vidare får hon höra av sig, du försökte. Hon försöker lata sig.. 

Hon ser om hon kan äta kakan och ha kvar den...
  • Anonym (A)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-01 14:39:33 följande:

Bonde söker fru... vissa tror fortfarande att det som sker där är på riktigt. Det mesta är enligt manus Solig

Hur vet du det?
  • Tecum
    Anonym (XXX) skrev 2024-05-01 16:49:02 följande:
    Om man vet att man inte kan tänka sig ett liv utan barn, så blir det bara slöseri på tid att börja träffa någon, och så efter en tid kommer barnfrågan upp - och då säger han att han inte vill ha några. Är man då en kvinna på 35+ så är det allvarligt att ha slösat denna tid. Och har man hunnit bli kär så hamnar man i ett väldigt jobbigt dilemma - helt i onödan.

...och åt andra hållet också: männen som svarar, som absolut inte vill ha barn, eller som inte vet om de vill och inte har lust att bestämma sig de närmaste 8-10 åren, slipper att utsättas för tjat om att de ska bestämma sig om hopflytt, bröllop och barn efter bara några månader. Samt sura miner och yttranden som "du förstör mitt liv, jag blir snart för gammal". Mycket bättre att kvinnan skriver ut att hon vill göra allt detta snarast, så behöver inte de män som vill vänta 8-10 år svara och hamna i detta tjat.

Så jag håller inte med dig där. Jag tycker att alla borde ta de saker som verkligen är viktiga för dem redan i presentationen, och att ingen som inte är underförstådd med de sakerna ska svara. För att undvika att slösa på den andras och sin egen tid.
    Så tänker jag också. Viktiga framtidsfrågor måste upp på bordet snabbt så man inte blir kär i någon som har en helt annan syn på t ex barn. 
  • Anonym (Malin)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-01 14:39:33 följande:

Bonde söker fru... vissa tror fortfarande att det som sker där är på riktigt. Det mesta är enligt manus Solig

Du menar att det redan är bestämt på förhand vilka som ska lyckas, bli ihop och få barn?
    Inte alls. Däremot tas många scener om och paret måste säga samma saker gång på gång och försöka få det att låta spontant. Likaså är inte alltid kameran med när något viktigt sägs och det måste repeteras inför teamet.
  • nihka
    Anonym (Man) skrev 2024-04-29 10:27:41 följande:

För att ingen (som du har blivi kär i) har blivit kär i dig.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Malin) skrev 2024-05-01 18:32:01 följande:
    Du menar att det redan är bestämt på förhand vilka som ska lyckas, bli ihop och få barn?
    Inte alls. Däremot tas många scener om och paret måste säga samma saker gång på gång och försöka få det att låta spontant. Likaså är inte alltid kameran med när något viktigt sägs och det måste repeteras inför teamet.
    Bra tv. Drama.
  • Fjäril kär
    Anonym (Man) skrev 2024-05-01 17:50:20 följande:

Tack alla som försökt vara konstruktiva. Verkade som tråden höll på att spåra ur ett tag. Min egen gissning, baserat på era svar, är att jag ger för mesigt intryck och är dålig på att flirta. Det senare vet jag att jag har svårt med. Det kommer inte naturligt och när jag försöker känns det både krystat och fel. Jag kan ge komplimanger men inte flirta. Har någon exempel på bra flirtande? Det kan förstås finnas andra saker jag fallerar på också men dessa kan jag känna igen mig i.

Då är tipset bra som jag föreslog. Bästa sättet att öva på att flirta är att just dejta mer och öva mer. Du kan nämligen inte öva på annat sätt . Visst kan du testa att bli bättre på komplimanger mot vänner , kollegor osv men det är stor skillnad på det och att flirta med nån du faktiskt är intresserad av.  
    Ju mer självsäker du blir i dejtingsammanhang ju mer avslappnad blir du och flirtande på olika sätt kommer lättare då. Då kan det till och med kännas lättare att verbalt säga att nån är vacker, att hon har fina ögon eller att du skulle vilja krama henne.  
    Kan du vara ärlig om att du är dålig på att flirta? Då har du en fördel där . Då kan stämningen nämligen bli mer avslappnad om hon får veta att du vill flirta men inte är så bra på det . Det kan göra att fler tjejer faktiskt fortsätter träffa dig. 
  • Anonym (Chiffong)
    Tecum skrev 2024-05-01 18:27:50 följande:
    Så tänker jag också. Viktiga framtidsfrågor måste upp på bordet snabbt så man inte blir kär i någon som har en helt annan syn på t ex barn. 
    Håller du med XXX om att det är attraktivt när en kille känner på fönster och dörrar för att säkerställa att ingen kan ta sig in också? (Jösses)

Fattar inte varför man ska anstränga sig för att inte bli kär i någon. Det är ju det här jag pratar om. Ska allt dejtande degraderas till en teknisk checklista, vad är det för vits att träffa någon då? Det är bara att låta algoritmer berätta vilken din matchning blir.
Svar på tråden Varför blir jag alltid friendzonad?