Inlägg från: Anonym (frusen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (frusen)

Fattig, ekonomiskt utsatt? Hjälp!

Anonym (Vafan) skrev 2024-04-29 22:06:39 följande:
    Jag är verkligen glad för din skull!!! Jag vill få det att få runt... 
    Mat anser jag mig köpa till ganska bra pris. Vi äter inget speciellt och inte mycket... Kan inte ha det kallare än jag har. Har verkligen frusit så mycket att jag tänkte att jag lika gärna kan sänka ännu mer, kallt!!! Men så fick det vara.
    Jag duschar inte hemma, gör det på gymmet. Tonåringarna tar tyvärr den tid de tar, men jag skaffade mig en mindre varmvattenberedare sist den behövde bytas så de kan inte duscha så länge ;) Alltid fulla maskiner! Men ganska sällan faktiskt...
    När det gäller det där med att sänka temperaturen. Vi var tvungna att sänka våra utgifter rejält och där ingick värmen.

För att inte frysa tog vi efter gamla tiders "rök-rock", jag sydde varsin rock (typ morgonrock) i tjockare fleece som vi har utanpå kläderna när vi är hemma.

De är jättesköna och i och med att de är långa och vida täcker de benen när man sitter ner. Om man använder väst så är ju benen ändå kalla.

Det känns som att gå omkring i en gosig filt. På fötterna har vi såklart sockor och tofflor.

Det här är ju kanske inget för tonåringar men jag och maken trivs i alla fall.
Svar på tråden Fattig, ekonomiskt utsatt? Hjälp!