Inlägg från: Studentpappa |Visa alla inlägg
  • Studentpappa

Fattig, ekonomiskt utsatt? Hjälp!

Underhåll ser man väl väldigt enkelt summan på hos försäkringskassan? 

Ride it like you stole it
  • Studentpappa

Pruta på lånet om det inte är bundet. Du bör minst kunna få 1,25% i rabatt. Jämför hos sbab och säg att du byter dit om inte banken matchar. 3 miljoner i lån och 1 % rabatt är 30 tkr mindre per år i ränta.

• Studentpappa
    Anonym (Hmm) skrev 2024-05-01 08:37:35 följande:
    Vi har samma inköpspris och värdering som ni och med amortering betalar vi ca 5000:- per månad. Detta i storstad (ej Sthlm, Gbg, Malmö) och det är ett riktigt stort hus dessutom. Förstår inte hur folk har så dyra lån? Är det räntorna som ligger skyhögt eller?
    Betalar ni 5000:-/mån inkl amortering så har ni antingen bundna räntor eller inte 3-3,5 miljoner i lån. 

Storleken på huset har aldrig korrelerat med lånekostnaden..
  • Studentpappa
    Anonym (Hmm) skrev 2024-05-01 08:47:23 följande:
    Lånet ligger på 2,4 miljoner just nu och självklart har vi fast ränta :) Bara idioter sitter med rörlig i dagens läge.
    Alla rörliga lån går ut någon gång, vårat gick ut i Januari. Att binda om -24 känns rätt korkat..

Jag satt med lågt bundet elpris under hela tiden elpriset var skyhögt i hela Sverige och har det fortfarande, men det går ju ut om ett halvår. Allt gott har ett slut tyvärr och inte satt jag och skrattade åt folk som grät över skyhöga elräkningar och ansåg dom som idioter för det. 
  • Studentpappa
    Anonym (Hmm) skrev 2024-05-01 09:01:54 följande:
    Jag tycker att ränta under 2 % är bra, men det kanske bara är jag det... Det var i höstas vi band om lånet (vi har haft fast sedan vi köpte huset) så det håller ett par år framåt nu.

Skratta eller inte, bryr mig inte om dina raljeranden.
    Klart det är bra mot dagens rörliga, är nog få som säger emot det. 

Då är det bara att hoppas räntan är riktigt hög om ett par år då när ni ska binda om.
  • Studentpappa
    Anonym (Hmm) skrev 2024-05-01 08:47:23 följande:
    Lånet ligger på 2,4 miljoner just nu och självklart har vi fast ränta :) Bara idioter sitter med rörlig i dagens läge.
    Anonym (Hmm) skrev 2024-05-01 09:30:01 följande:
    Du måste må rätt jävla dåligt som sitter och önskar andra olycka.

Inte det minsta, men jag gör ett undantag för dig Hjärta
Svar på tråden Fattig, ekonomiskt utsatt? Hjälp!