Inlägg från: Anonym (AB) |Visa alla inlägg
  • Anonym (AB)

Varför är många barn så ouppfostrade?

TS har helt rätt.

Min fru jobbar som lärarinna. Det största problemet hon har är dock inte barnen, utan föräldrarna. Många föräldrar vet inte hur man uppfostrar barn och om barnet gör tokigheter eller bär sig illa åt, så är det lärarnas fel... barnen kan tydligen inte göra fel och behöver inte rätta sig. Har barnet sagt tokigheter så är det alltid de som hört detta som ljuger eller far med osanning, enligt föräldrarna.

En lösning kanske kan vara att införa någon slags certifiering för att bli förälder. Flört

• Anonym (AB)
    Mrs Moneybags skrev 2024-05-06 11:15:55 följande:
    Jag som förälder märker det här beteendet hos en del andra föräldrar ibland. Jag undrar om det har att göra med bristen på specialklasser för barn med särskilda behov? Nu ska alla gå i samma klass och en lärare ska ge 30 barn unik och specialanpassad undervisning. Föräldrarna blir förtvivlade när deras lilla barn inte får detta - för det är ju faktiskt omöjligt i praktiken. De vill ha möten med rektor och lärare, kräver åtgärder och insatser av olika slag. Men det finns ju inga pengar till detta. 

Hade man haft en specialklass med t ex 10 barn och två lärare för de barn som har det behovet så hade de "vanliga" lärarna haft så mycket mer frihet i sin undervisning. Det hade blivit lugnare för alla. 
    Exakt så är det, du har helt rätt!
  • Anonym (AB)
    Anonym (Larv) skrev 2024-05-06 12:41:02 följande:
    Nej 
    Ja. Det kan hända att du är ett enskilt undantag, men det gäller fortfarande för en stor del av dagens föräldrar.
Svar på tråden Varför är många barn så ouppfostrade?