Inlägg från: Anonym (Nope!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nope!)

Är jag svagbegåvad?

Anonym (V) skrev 2024-05-01 17:14:11 följande:

Nej. Svagbegåvad innebär intellektuella inlärningssvårigheter.

Det du pratar om som att jonglera och gå på händer har med koordination/balans att göra. Det tog dig kanske månader att lära dig men de flesta människor kan inte göra dessa saker.

Cykla handlar om balans och att våga, samma med simma, och det är inga konstigheter att lära sig det senare. Finns många vuxna som inte kan det.

Jag är äckligt allmänbildad, menar verkligen - äckligt. Kan lite om allt men inte allt om något egentligen. Spöar alla i TP eller På spåret eller ... ja du fattar,
    Har även koordination och balans för att spela fotboll och vara riktigt duktig och stadig på skridskor.Kan inte jonglera en fotboll men kan slå en långpassning rätt på foten på mottagaren. Kan skruva en frispark som Beckham - MEN, kan fan inte jjonglera, inte stå på händer, inte dansa...
    Hur kan det vara så?
    Är duktig på språk men totalt värdelös på matte.
    Kan laga allt som inte har med elektronik att göra
    Känner mig som en grottgubbe i en digital värld, haha
  • Anonym (Nope!)

Med andra ord - du är inte svagbegåvad just för det- alla hat olika begåvningar och är bra på olika saker helt enkelt. 
    Sedan kan det ju vara att vi båda har talanger som inte riktigt "räknas!"
    Vem söker någon som kan jonglera eller vet vad onomatopoetisk betyder och som dessutom är en jävel på skridskor och frisparkar?
    Marknaden känns smal, haha

• Anonym (Nope!)
    Anonym (Borderlina) skrev 2024-05-01 22:14:43 följande:
    :) Brukar showa för min man och ibland bonus. Senaste skillsen human flag och dragonfly sit-ups. Men sånt är lite lättare är mer styrka och att väga lite än koordination/motorik. Så även om det tar lång tid det med så beror det på att jag är för svag bara.
    Say what?? Innebär vad?
Svar på tråden Är jag svagbegåvad?