• Anonym (Är jag fin eller ful)

Kan någon svara på detta?

Hej,

Jag har en fundering som jag inte kan få ut ur mitt huvud. På jobbet och runt mina vänner får jag ofta höra att jag är vacker senast sa en äldre kvinna ?måste bara säga att du är så vacker? en annan berätta att hon sa till sin man att hon jobba med en vacker ung kvinna. Jag tycker själv att jag ser normal ut, inte överdrivet vacker men absolut inte ful. Vältränad, okej ansikte och långt hår.

Men blir så förrvirrad för det känns som att ingen någonsin kommer spontant och ber om mitt nummer eller bjuder ut mig på gymmet eller på fester. Kan ibland tycka att någon får ögonkontakt med mig, jag försöker le men där slutar allt liksom. Jag vet inte om folk ljuger för mig angående mitt utseende eller om män bara inte vågar gå upp till mig. Känns lite som att jag kanske är delusional, är jag egentligen mindre attraktiv än folk påstår eller mindre attraktiv än vad jag själv tror?

Vad säger männen här på familjeliv, går ni upp till tjejer som ni finner attraktiva på en klubb eller ett gym? Eller kan det ibland stoppa er att gå upp till en tjej för att hon är ?för? vacker? 

• Svar på tråden Kan någon svara på detta?
  • Anonym (C)

Vet inte hur du ser ut kan bara säga med en bild. Men jag vet att det finns en curse för överdrivet snygga tjejer.. Där de ofta sitter ensama över nyår och så för att folk bara tror att "hon har jättemånga vänner och alla vill bjuda ut henne.".

Eller hon har redan kille så det är ingen mening med att bjuda ut henne. 

Anonym (C) skrev 2024-05-02 19:46:05 följande:

Vet inte hur du ser ut kan bara säga med en bild. Men jag vet att det finns en curse för överdrivet snygga tjejer.. Där de ofta sitter ensama över nyår och så för att folk bara tror att "hon har jättemånga vänner och alla vill bjuda ut henne.".

Eller hon har redan kille så det är ingen mening med att bjuda ut henne. 

Men om du såg en kvinna som du tyckte var väldigt vacker hade du inte testat ändå?

Tänker mer generellt om myten om att män inte frågar ut för snygga kvinnor faktiskt är sant eller om det bara är en grej som man hittat på för att kvinnor inte ska må dåligt över att ingen bjuder ut dom. 
  • Anonym (C)
    Anonym (Är jag fin eller ful) skrev 2024-05-02 19:50:26 följande:
    Men om du såg en kvinna som du tyckte var väldigt vacker hade du inte testat ändå?
    Asså visst om någon är riktigt vacker så drar jag mig inte för att säga att jag tycker det.

Men ärligt talat så funkar det aldrig att vara så ärlig om det.. Det ger inget.. Det leder inte till nån dejt, man får inte ligga oftare bara för man säger det.
    Det enda man riskerar är att hon tycker att man är konstig eller jobbig. Eller inte kan ta till sig utav komplimangen för att hon inte ser det själv.

Jag tror att andra sätt att märka om man är vacker är om många är ganska otrevlig mot dig... I alla fall i Sverige.... Det betyder att du är fin och att folk försöker trycka ner dig, för det är skamligt att vara "speciell". 

Det och sen att man får lite blickar och intresse från olika människor. Så funkar det iaf för mig som kille. 

Jag tror det kan ligga något i "myten" om att män inte frågar ut alldeles för snygga kvinnor då dom tror att de inte har en chans. 
  • Anonym (C)
    Anonym (Är jag fin eller ful) skrev 2024-05-02 19:50:26 följande:

Tänker mer generellt om myten om att män inte frågar ut för snygga kvinnor faktiskt är sant eller om det bara är en grej som man hittat på för att kvinnor inte ska må dåligt över att ingen bjuder ut dom. 
    Sen kan det även vara så att du ger ut en aura av att vilja vara ifred...

De vackraste kvinnor, går runt glada hela dagarna och lyser när man ser dem. 

Är du innåtvänd och går runt i ditt eget huvud mycket pga osäkerheter så blir du även rätt så osynlig. 
    Anonym (C) skrev 2024-05-02 19:56:34 följande:
    Asså visst om någon är riktigt vacker så drar jag mig inte för att säga att jag tycker det.

Men ärligt talat så funkar det aldrig att vara så ärlig om det.. Det ger inget.. Det leder inte till nån dejt, man får inte ligga oftare bara för man säger det.
    Det enda man riskerar är att hon tycker att man är konstig eller jobbig. Eller inte kan ta till sig utav komplimangen för att hon inte ser det själv.

Jag tror att andra sätt att märka om man är vacker är om många är ganska otrevlig mot dig... I alla fall i Sverige.... Det betyder att du är fin och att folk försöker trycka ner dig, för det är skamligt att vara "speciell". 

Det och sen att man får lite blickar och intresse från olika människor. Så funkar det iaf för mig som kille. 

Jag tror det kan ligga något i "myten" om att män inte frågar ut alldeles för snygga kvinnor då dom tror att de inte har en chans. 
    Men tänker att kvinnor generellt skulle tycka att det var fint om man sa något i stil med -ursäkta vill bara säga att du är väldigt vacker. Men sen att man kanske inte beter sig som att kvinnan är skyldig personen något pga det.

haha det är sant. Kan tycka att kvinnor kan vara lite otrevliga mot mig, har svårt att ha nära tjejkompisar då det känns som att dom alltid nedvärderar mig. Men män brukar oftast vara väldigt trevliga brukar ofta bli erbjuden hjälp med diverse saker från män jag inte känner men ingen av dom frågar ut mig dock?

Jättetråkigt om det är så, för här är man single ready to mingel liksom? Men vad vet jag, kanske bara är mina vanföreställningar om att jag är snygg som är svaret till min fråga.
    Anonym (C) skrev 2024-05-02 19:59:38 följande:
    Sen kan det även vara så att du ger ut en aura av att vilja vara ifred...

De vackraste kvinnor, går runt glada hela dagarna och lyser när man ser dem. 

Är du innåtvänd och går runt i ditt eget huvud mycket pga osäkerheter så blir du även rätt så osynlig. 
    Kan faktiskt vara så jag är ganska inåtvänd? Får väl försöka vara mer glad.
  • Anonym (C)
    Anonym (Är jag fin eller ful) skrev 2024-05-02 20:03:15 följande:
    Men tänker att kvinnor generellt skulle tycka att det var fint om man sa något i stil med -ursäkta vill bara säga att du är väldigt vacker. Men sen att man kanske inte beter sig som att kvinnan är skyldig personen något pga det.

haha det är sant. Kan tycka att kvinnor kan vara lite otrevliga mot mig, har svårt att ha nära tjejkompisar då det känns som att dom alltid nedvärderar mig. 
    Ja, självklart kan man säga det och backa av. Men om jag vill dejta så förstör det mera mina chanser om jag öppnar med att jag tycker hon är snygg det första som jag gör. 
    Men visst kan man säga det och backa av till andra sidan staden och hoppas att hon inser att man raggade på henne och börjar springa efter.. Fast det händer inte. 

Där har du det! Kvinnor speciellt kan vara väldigt hemska emot vackra kvinnor och det är så du vet att du förmodligen är lite mera speciell ;)

Sen hörde jag idag från en streamer, att killar ofta brukar säga att hon påminner om shrek i hennes stream, för att sedan dimpa ner i hennes DMs.... Och där är det killarna som ser ut som shrek istället..

Så det ligger något i det!
  • Anonym (Fröken)

Ännu en egenutnämnd skönhet... Drömmer

• Anonym (C)
    Anonym (Är jag fin eller ful) skrev 2024-05-02 20:04:44 följande:
    Kan faktiskt vara så jag är ganska inåtvänd? Får väl försöka vara mer glad.
    Ja, jag tycker det låter lite som att du är det? Att du tänker lite mycket?

Det bästa du kan göra är att sluta tänka och försöka landa lite mera i dig själv. (bygga dig ett självförtroende, så du inte bara går runt och tänker.)
  • Anonym (C)
    Anonym (Fröken) skrev 2024-05-02 20:08:55 följande:

Ännu en egenutnämnd skönhet... Drömmer

Lägg ner... 
Svar på tråden Kan någon svara på detta?