• Mandel

Blir "rädd" av tinder

Har råkat ut för samma både på messenger och sms ☠️
    Han skickade alltså sms till alla med liknande namn och ålder på samma ort...
    Är det inte du som är xx på match kan du bortse från detta meddelande...

Lägg sedan till hur män betersig i chatten på dejtinsidor och så sitter ensamma män här på fl och beklagar sig om ett utbrett mansförakt/ manshat.
    Märkligt när alldeles för många män beter sig rövhattar så man blir helt förstummad.

Jag orkar inte nätdejtingtramset längre och lever hellre ensam än utsätter mig för skiten i försöken att hitta guldkornet i gödselhögen.
    Sedan klagar män på att det går 100 män per kvinna i dejtingsvängen. Konstigt när männen själva skrämmer bort alla kvinnor. Och sedan är det kvinnornas skyldighet att hjälpa alla dessa stackars ensamma män 🤮

Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Mandel
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-02 21:42:45 följande:
    Fast det är ju just pga mansöverskottet det blir sådär. Många män som aldrig får matchningar eller blir ghostade som blir desperata.  
    I de bästa av världar skulle det varit 50/50 eller ännu hellre fler kvinnor än män för ett bättre klimat.
    Och hur tror de att bete sig som en gränslös mansgris ska minska ratandet av dem?
    Hur hjälper det beteendet gruppen män i dejtingsvängen som vill ur ensamheten?
    Om konkurrensen är hård hade väl det normala vettiga varit att koppla på charmen och visa sig från sin bästa sida. Inte bevisa sin brist på socialkompetens och icke logiska tänkande...

Nej just det! Män ska ju inte hjälpa andra män eller ens sig själva.
    Det är ju kvinnans uppgift här i livet att rädda män från att dö pga sexbrist...
  • Mandel
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-02 22:21:02 följande:
    På ex Tinder går det 3 män per kvinna i snitt. På mindre orter är balansen förmodligen ändå sämre.
    Troligen för att kvinnor precis som jag skrev inte vill vara medlemmar på dejtingsidor för att så många män beter sig som idioter och avskräcker. De orkar inte och männen själva får kvinnorna att hellre leva ensamma än att försöka träffa någon ny...

Hade nätdejtingsvängen varit normal och känts seriös hade förmodligen fler kvinnor varit med.
    Jag är en av dem som gärna hade varit med!
  • Mandel
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-03 07:29:05 följande:
    Den är normal och seriös. Men även oseriös och det finns udda figurer. Precis som i verkliga livet.
    Vänligen meddela mig vilken sajt man kan vara med på utan att det direkt kommer sexuella anspelningar av män som inte ens läst ens profiltext och sedan blir arg för att man inte vill lära känna dem...

Är så trött på män 30 mil bort, män som fortfarande bor med sitt "ex", män som söker lite spänning då sambon är tråkig, män som skriver knulla? som första meddelande osv. Urk!
  • Mandel
    Anonym (Ebba) skrev 2024-05-03 09:01:38 följande:

Det finns såklart vettiga killar på tinder och dejtingappar också. Dock tappar iaf jag intresset för hela appen väldigt snabbt eftersom man blir uppsökt och snudd på stalkad.

Jag är i 35 årsåldern och måste säga att jag upplever att även om den yngre generationen rätt direkt antyder på sex så är dom iaf ärliga rätt direkt med vad dom vill. Dom ju bara att plocka bort och dom köper läget. Jag upplever en gubbsjuka och att det är den "äldre" generationen som är mest creepy. Kanske bara jag som upplever detta?

Jag har råkat ut för creepy i alla åldrar. Är 50 och har fått tjatande män i åldrarna från 20 till 70 "efter" mig.
  • Mandel
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-03 09:21:56 följande:
    Vissa skriver du. Det betyder ju att alla inte är så. Tror du att de flesta män beter sig så, skriver om sex i första meddelandet t ex? Jag vet inte, men tycker det är konstigt i så fall. Måste finnas många män som också längtar efter mer än bara ett ligg. Borde ju finnas många vettiga män därute, både på nätet och irl.
    Fast dessa få drunknar i tramset från majoriteten av de oseriösa. 
  • Mandel
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-03 09:50:41 följande:
    Låter ju som kvinnor har ett otroligt mycket lättare. Som kan gå på en massa dejter.  Själv får man vara glad om man få ihop en intressant dejt per år.

Man måste ha tålamod i dejting.  Om du tycker det är så jobbigt testa att vara man på en dejtingsajt. 

Sen kan man ju fråga sig om de som du väljer är endast de snyggaste killarna som endast vill ligga och sen ghostar dig för nästa tjej ?
    Men vem vill gå på dejt med överviktige Gunnar 68 som bor hemma hos mamma när man själv är mitt i livet, men eget boende, aktiv livsstil osv.
    Bara för att man får en massa "sluskar" som sextjatar eftersig så innebär det ju inte att man går på dejt med dem. Finns ju inget i dessa mäns försök som fångar ens intresse så man ens skulle vilja gå på dejt med dem...
  • Mandel
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-03 10:04:52 följande:
    Det måste ju finnas betydligt fler alternativ än snygge brad pitt och överviktig Gunnar 68.  De flesta män borde väl hamnat där emellan?

Det gör det, men de sumpar också sina chanser till dejt genom att inte läsa ens profiltext och intressen eller kunna kommunicera på ett vettigt sätt.

Det hänger ju liksom inte enbart på utseendet och tyvärr så drunknar en helt vanlig man med en helt vanlig hjärna med helt vanliga intressen i gallskriken från sextjatarna.

• Mandel
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2024-05-03 10:12:29 följande:
    Jag kan också känna så ibland. Kvinnor har det så mycket lättare. Går hon ut på krogen eller har en dejtprofil så har hon genast en rad intresserade män efter sig. Själv så har jag det inte så. Förra året så skrev inte en enda kvinna. Men frågan är om det är lättare för kvinor. Visst kanske hon får fler inviter, men är det från rätt män? Jag testade själv för längesen att göra fejkprofil, låtsades vara kvinna. Jag hade inte ens bild. Det var som en flock hungriga vargar som kastar sig över en liten kanin. Eller kåta vargar snarare. Helt otroligt.
    Det här är ganska intressant.
    Män verkar uppenbarligen lägga mer vikt vid antalet som skriver på dejtingsidor till dem eller tafsar på dem på krogen mot att den/de som hör av sig faktiskt gör det för att de är genuint intresserade av dem som personer. Kvalité framföra kvantitet är tydligen något som bara kvinnor eftersträvar.
  • Mandel
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-03 10:18:41 följande:
    Men herregud. Mycket gnäll.  
    Hur svårt kan det vara att blocka sextjatarna och sen fokusera på de som faktiskt läser din profil?  
    Det skulle ju kunna vara så att det faktiskt ramlar in nya sextjatare i en strid ström så vad hjälper det att jag blockade Bosse nr 1 när Bosse nr 14 kör samma stuk?

Ibland tänker jag att jag ändå ska bemöta de män som tar kontakt på ett artigt sätt, men till slut tröttnar man och då råkar någon tämligen oskyldig stackare som bara inte läst vad man skrivit extra illa ut för man är så galet förbannad på tramset.
  • Mandel
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-03 10:29:15 följande:
    Men swipar inte på fler män då ???
    Fokusera på snälle Kalle istället som verkar vettigt. Du måste inte ha 20 killar igång samtidigt...
    Alla dejtingsajter har inte att man måste swipa höger båda två utan på en del kan man skriva direkt.
  • Mandel
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-03 11:50:24 följande:
    På Ica eller ?
    Fritidsaktiviteter?
    Sådant som vi försöker få alla dessa ensamma kränkta män att förstå att man kan ägna sig åt om man vill träffa folk - när ingen skickar sextjat till dem på någon dejtingsida fast de är guds gåva till kvinnorna.
  • Mandel
    Anonym (moisäääääääääääääää) skrev 2024-05-03 12:36:00 följande:
    Hej. Skulle du kunna utveckla ditt inlägg och påstående lite mer? 

Jag skulle vilja veta hur du ser på männens bilder och profiler. Berätta gärna lite mer om varför de ofta är dåliga, vad som gör de dåliga? 
    Bilderna är i de fallen oftast tagna i en urkass vinkel. Gärna snett underifrån så man ser alla dubbelhakorna veckas och oftast med en tämligen bister uppsyn. Lägg sedan till stökig bakgrund, skabbig t-shirt, ovårdat skägg/skäggstubb - inget fel på vare sig skägg eller skäggstubb, men när det syns att det är lathet och inte för att man ser lite coolare ut i det som gör att man har det...
    Bilder tagna när man ligger/halvligger med bar överkropp i soffan/sängen = urk!
    Inte intressant ens om man är vältränad liksom.

Oftast är det bara en bild och skulle det finas fler är det inte på personen i fråga utan bara totalt nonsens så man kan inte göra om de bara hade otur när de tänkte den dagen de skapade profilen eller om det verkligen är så de ser ut. Vem vill ens lära känna någon med en bitter/butter/bister uppsyn? Vem vill gå på en ev dejt med ett surkart/gubbgrinig person?

En bild tagen framifrån på en man med ett leende och som man ser återspeglar sig även i ögonen fångar definitivt mitt intresse. Han kan troligen ha dubbelhakor med en feltagen bild, men den mannen har fattat att den bilden definitivt inte säljer honom. 

Jag lägger inte upp bilder som jag inte är nöjd med och det är ganska ofta jag kan titta mig själv i spegeln och tycka att så illa ser jag inte ut och så tar jag en bild och konstaterar att jo, det gör jag... Får ta många bilder i olika vinklar och ljus för att få en bild jag ändå är skapligt nöjd med och som jag känner skulle intressera någon i alla fall och inte avskräcka alla.
  • Mandel
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-03 12:54:48 följande:
    Du måste titta lite på demografin också...  Kolla hur det ser ut i mindre orter i Norrland tex.  Kvinnor mellan 20-40 år flyttar ifrån medan männen blir kvar.  Det är i stort problem i många kommuner. Lägg där till att det är flest inga män som invandrat till Sverige.   Förutom på sistone. Men de ukrainska kvinnor är rätt få till antalet och har oftast barn med sig. Dessutom som du nämner lever kvinnor längre. Vilket gör att du inte kan titta på demografin över alla åldrar...
    Varför flyttar kvinnorna och varför blir männen kvar?
    Vad gör männen för att kvinnorna ska vilja vara kvar?
Svar på tråden Blir "rädd" av tinder