Inlägg från: Anonym (Rob) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Rob)

Blir "rädd" av tinder

Mandel skrev 2024-05-02 21:14:01 följande:

Har råkat ut för samma både på messenger och sms ☠️
    Han skickade alltså sms till alla med liknande namn och ålder på samma ort...
    Är det inte du som är xx på match kan du bortse från detta meddelande...

Lägg sedan till hur män betersig i chatten på dejtinsidor och så sitter ensamma män här på fl och beklagar sig om ett utbrett mansförakt/ manshat.
    Märkligt när alldeles för många män beter sig rövhattar så man blir helt förstummad.

Jag orkar inte nätdejtingtramset längre och lever hellre ensam än utsätter mig för skiten i försöken att hitta guldkornet i gödselhögen.
    Sedan klagar män på att det går 100 män per kvinna i dejtingsvängen. Konstigt när männen själva skrämmer bort alla kvinnor. Och sedan är det kvinnornas skyldighet att hjälpa alla dessa stackars ensamma män 🤮

Fast det är ju just pga mansöverskottet det blir sådär. Många män som aldrig får matchningar eller blir ghostade som blir desperata.  
    I de bästa av världar skulle det varit 50/50 eller ännu hellre fler kvinnor än män för ett bättre klimat.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Mia) skrev 2024-05-02 22:00:37 följande:

Skitsnack. Det går inte 100 män på en kvinna i samhället. 

Och har dessa män lyckats? Varför fortsätta skriva skit till kvinnor om det inte hjälper, är de intelligensbefriade?

På ex Tinder går det 3 män per kvinna i snitt. På mindre orter är balansen förmodligen ändå sämre.
  • Anonym (Rob)
    Mandel skrev 2024-05-02 22:01:21 följande:
    Och hur tror de att bete sig som en gränslös mansgris ska minska ratandet av dem?
    Hur hjälper det beteendet gruppen män i dejtingsvängen som vill ur ensamheten?
    Om konkurrensen är hård hade väl det normala vettiga varit att koppla på charmen och visa sig från sin bästa sida. Inte bevisa sin brist på socialkompetens och icke logiska tänkande...

Nej just det! Män ska ju inte hjälpa andra män eller ens sig själva.
    Det är ju kvinnans uppgift här i livet att rädda män från att dö pga sexbrist...
    Charm hjälper inte om du aldrig blir vald.  Dejtingsidor är främst utseende och det är 5% av männen som får leka med flera kvinnor medan resterande får resterna eller blir utan.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Mia) skrev 2024-05-02 22:25:05 följande:
    Och? Är det en anledning till att skriva en massa skit till kvinnor? 
    Nej, säger bara att det bidrar till att män blir desperata...
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Mia) skrev 2024-05-02 22:31:51 följande:

Då får de skylla sig själva. Ingen kvinna vill ändå ha en man som beter sig så. Tråkigt bara att de förstör för seriösa, normalfungerande män. 

Normalt fungerande män har det lika tufft förutom att de inte tar till stalking beteende.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Yes) skrev 2024-05-03 09:45:39 följande:
    Nej jag skrev vissa för att alla inte är så. Men det är ändå tillräckligt många för att man ska tappa lusten.
    sen det där med inviter från män som uppenbarligen är långt borta antingen på avstånd, ålder eller livssituation är ju också rätt irriterande.
    det finns säkert vettiga män. Men har man spenderat en massa tid till att hitta de vettiga och sen gått på massa dejter för att bli behandlad respektlöst eller ghostad när man väl tror sig funnit den där kemin eller "nålen i höstacken" så tröttnar man och ger upp.
    Låter ju som kvinnor har ett otroligt mycket lättare. Som kan gå på en massa dejter.  Själv får man vara glad om man få ihop en intressant dejt per år.

Man måste ha tålamod i dejting.  Om du tycker det är så jobbigt testa att vara man på en dejtingsajt. 

Sen kan man ju fråga sig om de som du väljer är endast de snyggaste killarna som endast vill ligga och sen ghostar dig för nästa tjej ?
  • Anonym (Rob)
    Mandel skrev 2024-05-03 09:59:08 följande:
    Men vem vill gå på dejt med överviktige Gunnar 68 som bor hemma hos mamma när man själv är mitt i livet, men eget boende, aktiv livsstil osv.
    Bara för att man får en massa "sluskar" som sextjatar eftersig så innebär det ju inte att man går på dejt med dem. Finns ju inget i dessa mäns försök som fångar ens intresse så man ens skulle vilja gå på dejt med dem...
    Det måste ju finnas betydligt fler alternativ än snygge brad pitt och överviktig Gunnar 68.  De flesta män borde väl hamnat där emellan?
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Yes) skrev 2024-05-03 10:12:35 följande:
    Nej inte alla kvinnor faller för fotomodellerna eller söker efter det. Vanliga män i liknande ålder som har liknande jobb, nördiga intressen och barn sedan tidigare är inget konstigt och de har alla varit i "min liga". Vissa av männen jag dejtat har berättat hur svårt det är att få kontakt med kvinnor och ens hitta en dejt. Ändå så är de många som är lata och oengagerade.

ja det är säkert mycket lättare att få till en dejt som kvinna. Men det hjälper ju ändå inte då vi är många kvinnor som tröttnat på hur män beter sig i dejting.
    Lata och oengagerade ?  Hur menar du då ?
  • Anonym (Rob)
    Mandel skrev 2024-05-03 10:16:32 följande:

Det gör det, men de sumpar också sina chanser till dejt genom att inte läsa ens profiltext och intressen eller kunna kommunicera på ett vettigt sätt.

Det hänger ju liksom inte enbart på utseendet och tyvärr så drunknar en helt vanlig man med en helt vanlig hjärna med helt vanliga intressen i gallskriken från sextjatarna.

Men herregud. Mycket gnäll.  
    Hur svårt kan det vara att blocka sextjatarna och sen fokusera på de som faktiskt läser din profil?  
  • Anonym (Rob)
    Mandel skrev 2024-05-03 10:23:15 följande:
    Det skulle ju kunna vara så att det faktiskt ramlar in nya sextjatare i en strid ström så vad hjälper det att jag blockade Bosse nr 1 när Bosse nr 14 kör samma stuk?

Ibland tänker jag att jag ändå ska bemöta de män som tar kontakt på ett artigt sätt, men till slut tröttnar man och då råkar någon tämligen oskyldig stackare som bara inte läst vad man skrivit extra illa ut för man är så galet förbannad på tramset.
    Men swipar inte på fler män då ???
    Fokusera på snälle Kalle istället som verkar vettigt. Du måste inte ha 20 killar igång samtidigt...
  • Anonym (Rob)
    Mandel skrev 2024-05-03 10:23:15 följande:
    Det skulle ju kunna vara så att det faktiskt ramlar in nya sextjatare i en strid ström så vad hjälper det att jag blockade Bosse nr 1 när Bosse nr 14 kör samma stuk?

Ibland tänker jag att jag ändå ska bemöta de män som tar kontakt på ett artigt sätt, men till slut tröttnar man och då råkar någon tämligen oskyldig stackare som bara inte läst vad man skrivit extra illa ut för man är så galet förbannad på tramset.
    Det gäller inte alla män. Jag är extremt selektiv.  Men obalansen på dejtingsidor gör också att män måste slänga ut många krokar.  Förstår dock inte de män som tar vadsomhelst bara för att de är så desperata.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Mia) skrev 2024-05-03 10:37:40 följande:

Varför kan du inte respektera kvinnors syn på dejtingsppar?

Det är män som förstör för män, det är inte kvinnornas fel att det inte fungerar för män. 

Respektera kan man. Men förstår inte varför ni ger upp så lätt...
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Mia) skrev 2024-05-03 11:26:28 följande:
    För att vi tröttnar på alla rövhål. Det finns andra, bättre sätt att träffa någon.
    På Ica eller ?
  • Anonym (Rob)
    Anonym (100%) skrev 2024-05-03 12:42:09 följande:

Precis så är det. Jag orkar inte hellre med dejtingappar pga av alla idioter som sedan inte heller ger med sig och kan ta ett nej..

Och apropå mansöverskott..  2023 fanns det i Sverige 73 331 fler män än kvinnor. I alla åldrar från 0 till drygt 100 då. Det blir alltså 733 fler män än kvinnor i varje årskull. I hela landet. Tror knappast det är där skon klämmer. Det är inte något stort överskott.

Dessutom var det fram till mars 2015 fler kvinnor än män i Sverige. Så har det "alltid" varit. Främst beroende på att män dör tidigare. För att de kör som idioter och dricker mer och inte tar hand om sig själva. Men just 2015 kom också många unga män och pojkar till Sverige. 

Detta faktaresistenta tjat om mansöverskott är dock i betydligt äldre än 2015. Just saying. SCB finns där för dem som inte tror mig.

Du måste titta lite på demografin också...  Kolla hur det ser ut i mindre orter i Norrland tex.  Kvinnor mellan 20-40 år flyttar ifrån medan männen blir kvar.  Det är i stort problem i många kommuner. Lägg där till att det är flest inga män som invandrat till Sverige.   Förutom på sistone. Men de ukrainska kvinnor är rätt få till antalet och har oftast barn med sig. Dessutom som du nämner lever kvinnor längre. Vilket gör att du inte kan titta på demografin över alla åldrar...
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Rob) skrev 2024-05-03 12:54:48 följande:
    Du måste titta lite på demografin också...  Kolla hur det ser ut i mindre orter i Norrland tex.  Kvinnor mellan 20-40 år flyttar ifrån medan männen blir kvar.  Det är i stort problem i många kommuner. Lägg där till att det är flest inga män som invandrat till Sverige.   Förutom på sistone. Men de ukrainska kvinnor är rätt få till antalet och har oftast barn med sig. Dessutom som du nämner lever kvinnor längre. Vilket gör att du inte kan titta på demografin över alla åldrar...
    *unga män som invandrat skulle det stå.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Mia) skrev 2024-05-03 12:56:37 följande:
    Är det där du hänger på fritiden? 
    Där och på gymmet man ser andra kvinnor. Annars är jag mest hemma på fritiden.
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Mia) skrev 2024-05-03 13:02:15 följande:
    Då så, då får du söka på nätet. Vi andra träffas på ställen man träffades på innan internet. Vi som har ett liv, alltså. 
    Vad innebär ett liv ?   Har inte alla ett liv?  Jag tog inte ens jobbet då det är flest män som jobbar där.
  • Anonym (Rob)
    Mandel skrev 2024-05-03 13:22:53 följande:
    Varför flyttar kvinnorna och varför blir männen kvar?
    Vad gör männen för att kvinnorna ska vilja vara kvar?
    Det undrar jag också?    

www.svd.se/a/d7K1/pajalas-utmaning-fa-kvinnorna-att-stanna

Överskottet av pojkar i tonårsgenerationen gör att könsobalansen snart kan vara lika stor i Sverige som i Kina. Och inför kvinno­dagen är det för första gången fler män än kvinnor i Sverige
  • Anonym (Rob)
    Anonym (JK) skrev 2024-05-03 15:19:46 följande:

Nu är jag inte singel men hade Tinder ett tag förut och det var personer jag känner t.ex en före detta granne som har varit jobbig mot mig som började skriva att de såg mig på Tinder .. tyckte det kändes lite obehagligt så jag bytte till ett påhittat namn. Har haft stalkers förut (inte från dejtingsidor) så kanske är lite paranoid.

Har faktiskt aldrig träffat nån från Tinder eller nån annan dejtingsida , har inte blivit så. Min nuvarande partner som är pappa till min yngsta träffade jag genom vänner men skaffade Tinder igen för några månader sen när det var slut mellan oss ett tag.. och då började det direkt ?Jag såg dig på Tinder?..  Håller med dig om att det inte är ok att de letar upp dig 

Läskigt,  hade också tyckt detta beteende var gränsöverskridande om kvinnor hade gjort så ...
Svar på tråden Blir "rädd" av tinder