• Anonym (Liza)

Kollega blockar mig

Min kollega och jag har haft konflikt.Nu har hon blockat mig på FB.Hur jobba vidare ?

• Svar på tråden Kollega blockar mig
  • Anonym (Får)

Ta initiativ, fråga om ni kan gå iväg och prata. Sen sätter ni er på ett lugnt ställe/promenerar. Och så berättar du din upplevelse av situationen. EJ konfrontera. 

Resten får du lista ut själv 

• Anonym (B)

Men herregud, hur lat Får man vara? skriv ordentlig info i ts, annars går det ju inte att ge råd

• Anonym (Liza)

Kollegan är sur för att jag sa ifrån när hon var otrevlig.Oavsett så måste vi Samarbeta.

• Anonym (usa)
    Anonym (Liza) skrev 2024-05-03 21:58:55 följande:

Kollegan är sur för att jag sa ifrån när hon var otrevlig.Oavsett så måste vi Samarbeta.

Jaha ni behöver inte ha varandra på Fb för det.
  • EpicF
    Anonym (Liza) skrev 2024-05-03 21:58:55 följande:

Ni får skilja på jobb och privat. Att hon blockat dig på Facebook är privat och inget kan göra något åt mer än att acceptera. Att blocka på Facebook är en tydlig markering på att man inte vill ha privat kontakt. 

Däremot på jobber får ni lägga bort alla arga känslor och samarbeta om det ni jobbar med, om det kräver att ni gör det. 

Tyckte du att hon var otrevlig i jobbsammanhang eller privat? 
  • Aniiee

Jobbar nu genom Facebook, eller vad?

Ni fortsätter att jobba tillsammans genom att fortsätta vara professionellt trevliga mot varandra. Tumma heller inte på att säga ifrån hon är otrevlig. Fortsätt att stå upp för dig själv och andra. 

It is the season of the spirit, the message, if we hear it, is "make it last all year"
  • Anonym (Liza)

Jag fattar ju det och ångrar inget.Men svårt bara att låtsas som det regnar när jag annars är populär på jobbet.

• Anonym (Professionell)
    Anonym (Liza) skrev 2024-05-03 22:17:14 följande:

Jag fattar ju det och ångrar inget.Men svårt bara att låtsas som det regnar när jag annars är populär på jobbet.

Du får vara professionell, inget mer med det.
  • Anonym (Liza)
    Anonym (Professionell) skrev 2024-05-03 22:19:08 följande:
    Du får vara professionell, inget mer med det.
    Ja.
  • Fiona M

Men skärp er.
    Att hon inte vill ha kontakt med dig på sociala medier ska inte påverka om ni kan jobba ihop.

• Anonym (B)
    Fiona M skrev 2024-05-03 22:56:47 följande:

Men skärp er.
    Att hon inte vill ha kontakt med dig på sociala medier ska inte påverka om ni kan jobba ihop.

Vilka är det du menar när du säger ?er? ?
  • EpicF
    Anonym (B) skrev 2024-05-04 00:14:11 följande:
    Vilka är det du menar när du säger ?er? ?
    Hon menar väl naturligvis ts och hennes kollega. 
Svar på tråden Kollega blockar mig