• Goneril

    Min 6 åriga son är rädd för mat (autism)

    God krämig soppa, typ Kelda, potatismos, fruktsmoothie,  youghurt, fruktsoppa, Crème Brüle, mogen avokado, färskpressad apelsin, fiskbullar, mosade köttbullar, finfördelad mozzarella, bakad potatis, nånting borde väl kunna funka, testa! 

  • Goneril

    Jobbigt, han måste ju få i sig näring. Om han själv får en liten gaffel och mosar, det vill säga själv känner att han har kontroll så inget hårt finns i maten, skulle det hjälpa? Då sitter han ju i förarsätet och bestämmer. Han måste ju äta sakta och känna igenom maten innan han sväljer så han inte drabbas av panik. Nu kommer ju primörerna, mosade jordgubbar på glassen? Smaksatt färskost, bröd går väl inte, men fattiga riddare som stekts i pannan och där brödkanterna tagits bort? Vispgrädde? Äggröra? 

  • Goneril

    Anonym (Isa) är ju inte precis vänlig och har nog inte förstått paniken som den här lille killen upplever, han vågar ju inte ens gå till förskolan. Det gäller ju att bryta mönstret och under tiden måste han få näring, snart får han brist på allt möjligt. Nu gissar jag att han i alla fall kan dricka färskpressad juice så han får lite vitaminer, och vad gör det om han en period inte äter enligt kostrådsgivarnas teser? Om han kan få ner lite processad mat är det väl bättre än att svälta? Detta kan korrigeras senare när läget är under kontroll.

  • Goneril

    Vi är några här som funderat på vad som skulle kunna funka och som den här lille killen skulle kunna äta, goda krämiga soppor bland annat, mycket har TS provat men det är inte lätt att hitta en framkomlig väg. Nu får TS  proffshjälp snarast och kan sedan lägga detta bakom sig.                                                                                                                                                                                                 Signaturen Isa skjuter allt i sank och levererar en mix av konspirationsteorier och personangrepp, bland annat skulle det lilla barnet skulle bli en Incel, alla möjliga förolämpningar staplades på varandra. Det värsta av inläggen har jag anmält men moderatorerna kanske har tjänstledigt, vad vet jag.                                                                                                                                                                                                                                                                  Tipset med lite olja i potatismoset noterar jag för övrigt, som äldre har jag svårt att hålla vikten. Just åt jag en perfekt, alldeles mogen avocado; borde vara möjligt för grabben att äta efter att den mosats noggrant. Lycka till med undersökningen, hoppas allt går vägen!                                                                                           

Svar på tråden Min 6 åriga son är rädd för mat (autism)