Inlägg från: Anonym (Mamma) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mamma)

Min 6 åriga son är rädd för mat (autism)

Fortsätt ge det han äter! Kan han tänka sig klämmisar med havre i? 

Hur går det med toabesök? Kissar han minst 4 ggr/dag? Hur går det med nr 2? Om det finns tecken på förstoppning behöver han preparat mot det.

Be om kontakt med dietist också. De har erfarenhet av vad man kan prova, vad som brukar funka. 

Jag tänker annars på näringsdryck. Det finns sån som är som juice och sån som är liksom mjölkig. De smakar minst konstigt riktigt kall. Man kan tex frysa i glassformar, som isbitar eller i en plastskål och skrapa i sig med sked. Får ni den på recept blir det gratis. Ni kan köpa den själva redan nu på apotek. Tänk på att den ska vara för barn. 

Fryst frukt kanske funkar? Banan blir som krämig glass, druvor, melon och kanske äpple också blir mer likt isglass. 

• Anonym (Mamma)

Wow, vilket bra jobb ni har gjort iom att han håller vikten och går på toa normalt! 

Vi fick som råd att ställa ut fat med typ kex och sånt som kan stå framme. För en del är det lättare att peta i sig lite när de är ensamma och det bara råkar stå något där. 

• Anonym (Mamma)

Isa, lägg av. Du har ingen aning om vad du pratar om, så håll tyst. Du har förstört den här tråden där en förälder annars hade kunnat få goda råd. Nu är den sabbad av ditt skitprat. Och du har sparkat på en uppenbarligen engagerad och kunnig förälder vars barn har problem som du inte kan något om över huvudet taget. Du borde skämmas. 

• Anonym (Mamma)

Håller tummar och tår för er! 

Mitt barn slutade äta (men av andra skäl). Vi är på andra sidan nu och det blir långsamt mer som kan slinka. Så det här är en hälsning med hopp från oss som är förbi det värsta (och gav obegränsat med sötsaker när det behövdes, i samråd med vården). 

Svar på tråden Min 6 åriga son är rädd för mat (autism)