Inlägg från: Anonym (ja..) |Visa alla inlägg
  • Anonym (ja..)

    Ångerrätt, men företaget svarar inte

    Anonym (Mi) skrev 2024-05-09 02:31:39 följande:
    Har beställt väldigt mycket online, men aldrig varit med om krångligare!     Jag ska lägga en handskriven lapp med alla mina uppgifter i paketet?    Jag ska alltså köpa en skrivare för att kunna lägga med en kopia på orderbekräftelsen? 
    Jag har ingen skrivare nämligen.    Och sen ska jag skriva på en lapp att jag vill returnera varan.    Detta har de INTE informerat om. 
    Samtidigt som de påstår att returer kan skötas lätt via "Mina sidor".
    Det är uppenbart att de vill försvåra returer så mycket som bara möjligt.      Seriösa företag tillhandahåller en returfraktsedel. 

    Det kanske känns krångligt, men är egentligen inte såå krångligt. Du behöver inte köpa skrivare. Gör som folk brukar göra, och gå till biblioteket eller något annat ställe där det går att skriva ut. Alla centralorter i landet ska ha tillgång till något ställe att skriva ut, och många mindre orter har det också. 


    Det kan kännas märkligt, men för 15-20 år sedan var det standard att göra på det här viset och mig veterligen så gör man så här fortfarande i många fall om man köper någonting dyrare, även om man kan sucka över att det inte är som Amazon eller H&M. Skulle du köpa en soffa, t.ex. som du ska retunera, så är det i princip samma process...

Svar på tråden Ångerrätt, men företaget svarar inte