Inlägg från: Anonym (Nej) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Nej)

    Vuxen man som festar mycket

    Jag skulle inte dejta en sådan person. Han lär ha alkoholproblem och om inte annat inte anpassat sig till vuxenlivet.

  • Anonym (Nej)
    Anonym (Matilda) skrev 2024-05-04 14:41:18 följande:

    Även om han inte dricker varje gång så är han alltid ute på krogen. Han ser inte heller problemet med de o tycler att jag är tråkig som inte går ut 


    Det är ju en helt annan sak, då är problemet snarare att han umgås mer med sina vänner än att lägga fokus på relationen. Ni verkar inte kompatibla.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Matilda) skrev 2024-05-04 14:45:26 följande:
    Finns ingen reaktion mellan oss. Jag funderar bara på om jag är tråkig o han är fullt normal som hänger på krogen o ev festar varje helg. Men vi är ändå 40+ men yngre barn hemma båda två
    Nej, han är definitivt inte normal skulle jag säga. Ni är ändå inte kompatibla hur man än vänder det, för han är inte redo att släppa tonårslivet.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Matilda) skrev 2024-05-04 17:10:26 följande:
    Ja de vet jag men de var inte min frågeställning 
    Kan du klargöra några saker som folk verkar missuppfatta. Ni bor ihop och detta är ett gemensamt barn? Och killen går ut på krogen för att umgås med folk som dricker, och är det då bara 18-25-åringar eller även jämnåriga? Några av hans riktiga vänner? Men själv dricker han inte alltid, han bara är där för att umgås..? Och detta sker typ varje helg?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Matilda) skrev 2024-05-04 17:21:27 följande:
    Vi är inte ens tillsammans o det är inte mitt barn. Vet inte vilka han umgås med men det är förmodligen mkt yngre folk. Mkt tjejer. Riktiga vänner - nej 
    varje helg -ja
    Så det är någon du dejtar? Sluta med det omgående isf.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Matilda) skrev 2024-05-05 17:18:24 följande:
    Jag tyckte att infon i TS var tillräcklig för att bedöma. Sen frågar folk saker o då tillkommer info som för mig var ege orelevant 
    Fast frågan är väl egentligen "skulle DU dejta en sådan man?". Det enda som spelar roll är om du är ok med hur han lever, och det verkar du inte (fullt förståeligt). Eller hur känner ni varandra annars?
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Erik) skrev 2024-05-05 17:26:02 följande:
    Ok. Jag behövde iaf mer info. Främst om han försummar något eller någon till förmån för att festa. Det säger ju mycket om hur han är som person - om han skiter i att betala elen, stör grannarna, struntar i sina barn och kommer bakis till jobbet. Det är något helt annat än en som är väldigt social och en gång i veckan tar en öl och tjötar lite för att det är trevligt och sen går hem och lever skötsamt och är snäll mot anhöriga. 
    För mig spelar det stor roll om en kille har som livsstil att dricka varje helg, och särskilt då om det går ut över relationen.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Hmmm ...., ,) skrev 2024-05-05 17:34:13 följande:
    Fast nu har ju ts skrivit att han INTE dricker varje helg utan umgås med folk. Felet med det?
    Det spelar väl ingen roll om man dricker själv eller "bara" är på fest nästan varje helg. Om du inte har problem med en frånvarande partner så visst, lev så du.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Erik) skrev 2024-05-05 17:47:42 följande:
    För mig med. Det var därför jag ville veta bla om han drack alkohol. Och det gör han tydligen inte. 
    Samtidigt undrar jag om ts verkligen vet att han är nykter eller om han bara säger det. Visst kan man gå till puben för att bara umgås, men sannolikheten att det inte slinker ner en öl eller två känns tunn... Sitter man där nästan varje helg så känns det inte ok oavsett.
  • Anonym (Nej)
    Anonym (Erik) skrev 2024-05-05 18:29:28 följande:

    Jag spelar i en orkester en gång i veckan och är då hemifrån ca 2,5 timme. Hade du valt bort mig också? Min sambo tränar tennis två kvällar i veckan, borta typ 1,5 timme varje tillfälle. Går sånt också bort? Man måste ju få gå hemifrån även om man har en flick- eller pojkvän, menar jag. 


    Gör du det på fredags- och/eller lördagskvällar regelbundet så ja, självklart. Inte kul att vara med någon som aldrig vill/kan umgås utan istället spelar tennis eller i orkester!

    Märkligt vad folk tycker att man ska vara ok med en partner som knappt umgås med en på helgkvällar. Tvivlar på att ni skulle tycka det om ni var de som var utsatta!
Svar på tråden Vuxen man som festar mycket