Nån mer på 45 eller över som försöker bli gravid?
Är 45 år och försöker bli gravid på naturlig väg. IVF är ej aktuellt.
Tänkte kolla här om det finns fler som försöker bli gravida i denna ålder.
Är 45 år och försöker bli gravid på naturlig väg. IVF är ej aktuellt.
Tänkte kolla här om det finns fler som försöker bli gravida i denna ålder.
Herregud, jag som tyckte jag var gammal när vårt fjärde barn kom, en mycket väl planerad sladdis när jag var 33 och mannen 35;)
Att försöka få barn på naturlig väg vid 45 års ålder är nog inte så vanligt och enkelt heller för den delen. Risken är stor att det inte blir något barn.
Ska vi inte tvångssterilisera alla som bor i hyresrätt så blir det bättre? Måste fråga också vad ni tycker om de som bor i bostadsrätt , har de rätt att skaffa barn tycker ni? Eller är det bara om man bor i hus? Är radhus / parhus godkänt?
Andra tråden jag ser på inte så lång tid med tjat om hyresrätt och rätten att skaffa barn eller inte när man bor på det sättet. Plus diskussioner om unga vs äldre föräldrar för det ena måste ju absolut vara mycket bättre än de andra , gud förbjude att man låter bli att lägga sig i hur andra lever sitt liv.
Jag röker inte men jag bor i hyresrätt och har tre barn (äldsta är utflyttad) och de som bor med mig är i förskoleålder och skolålder. Kan nog säga ganska säkert att de inte bryr sig jättemycket om ifall jag äger eller hyr min bostad. I en förort bor vi också. Synd att vi inte lever på 30-talet va? Jag har sameblod också så jag kanske faktiskt skulle blivit tvångssteriliserad på riktigt. Kanske lite därför jag tycker det är väldigt obehagligt när det ska diskuteras vilka som borde få skaffa barn eller inte.
Kärlek är det viktigaste man kan ge sitt barn och det kan man oavsett om man är 20 eller 40 + och oavsett om man bor i lyxvilla eller lägenhet.. såklart är det mycket annat som är viktigt också men man behöver inte bo i hus för att kunna ge ett barn allt det.. Kräks på såna här diskussioner.
Jag tror inte man egentligen vill ha barn om man väntat så länge. Man vet ju att det i princip är omöjligt om man kommit upp i den åldern. Ni har gjort andra val helt enkelt, det har varit viktigare för er att att prioritera andra saker. Vad är grejen? Jag förstår inte riktigt. Hade ni verkligen velat haft barn hade ni tagit tag i det senast för 10 år sedan.
typiskt nya familjeliv. direkt blir en öppen fråga från TS till en moralfråga där det ska debatteras om frågan legitimitet.
TS frågade ju bara om det finns några som är 45 år eller över som försöker få barn och vill följas åt. Låt TS ha denna tråd med de som är 45 år eller över som vill följas åt.
Ni som moraliserar, skapa en egen tråd och köra moral-debatt där. Skäms på er.
Haters gonna hate...
Till TS: hoppas ni lyckas!
typiskt nya familjeliv. direkt blir en öppen fråga från TS till en moralfråga där det ska debatteras om frågan legitimitet.
TS frågade ju bara om det finns några som är 45 år eller över som försöker få barn och vill följas åt. Låt TS ha denna tråd med de som är 45 år eller över som vill följas åt.
Ni som moraliserar, skapa en egen tråd och köra moral-debatt där. Skäms på er.
Haters gonna hate...
Till TS: hoppas ni lyckas!