• vadskajaghetadå

vad betyder bakslag i samband med magsjuka?

pratade nyss med sjukvårdsupplysningen.
    oscar åt midag igår och har druckit bra under natten.
    men nyss så kräktes han över mig när jag ammade honom.

kanske inte var så bra att han fick lite psysalis i morse..hon sa att hon ntyckte vi skulle koka lite ris och ge till lunch, han är lös i magen med.

hon sa att det kunde vara ett litet bakslag, jag frågade aldrig vad det innebär. Nån som vet?

• Svar på tråden vad betyder bakslag i samband med magsjuka?
  • lövet2

Det innebär att han fick lite för mycket för tidigt efter magsjukan. Särskilt småbarn kan vara tvungna att bara äta flytande i 2-3 dagar efteråt, och väldigt lite åt gången. Kanske max 1/2 dl varannan timme.
    Så fort han får för mycket eller något som är lite jobbigt för magen, så får han ett bakslag och reagerar med att kräkas igen.

• Henrik28

Att hon fått en eftersläng av magsjuka. Inte riktigt över helt enkelt.

• vadskajaghetadå
    era svar är olika

men tack
  • vadskajaghetadå
    lövets svar låter mycket roligare
  • vadskajaghetadå
    elelr roligare och roligare, men det låter mer realistiskt och att det låter bra ur den synpunkt att han kanske inte är lika magsjuk och nästan frisk från sjukan
  • Henrik28

Då kör vi på hennes svar tycker jag.

• lövet2

Vi har råkat ut för många bakslag ...
    Distriktssköterskan förklarade det en gång, med att magen får nästan som en svår magkatarr efter magsjukan. Den behöver tid på sig att läka igen!

• vadskajaghetadå
    han kräktes upp alla psylalisar nu........nyss igen...

förstp spritade jag pappas händer sen stack han fram sin handfltata och väntade på att jag skulle sprita hans hand med men desinfektion
  • vadskajaghetadå
    okej!!!

hur dum får man va som ger psysalisar föresten..jaja

tack tack det var lärorikt att veta!!!
Svar på tråden vad betyder bakslag i samband med magsjuka?