• Anonym (Trasan)

Minskar Tinder chansen att få tillbaka mitt ex?

Känner oxå igen det där med att man tycker sitt ex ser avslappnat och oberört ut, det är bara att inse att man är i underläge i början.. 
    ojdå, förstår komplikationen och förklarar ju till läge lite mer Hh. Du kanske kan få loss honom från förhållandet om du vill men tror inte du kan lita på hans känslor oavsett i det läget.. bra att du sätter ultimatum, förklarar ju varför han ställer in på kort varsel oxå. pendlar säkert mellan samvete o risktagande så nog inte att han avstår från dig eg. 

Hade min dejt idag, det gick fint med själva dejten och gav mig både mersmak och lite bättre självförtroende igen så glad jag gjorde det. Hon föll mig tyvärr inte i smaken dock så ska stänga ner just den dejten ☺️ Men nu fattar jag att det går att komma vidare, det får ta sin tid bara och finns ju en hel del singlar som tur är. Grymt bra karaktär av dig som just blev dumpad att tacka nej till att ses .. hade jag nog inte klarat själv. Kände mig heller inte redo för dejt idag eg men hjälper mig mycket att komma vidare från mitt ex .. 

• Anonym (Trasan)

Jobbigt läge helt klart men låter ändå som du har ett skapligt läge om du vågar chansa och vara lite uthållig.. den som sitter i sämst läge här är ju hans fru. Respekt om du även inkluderar henne i detta, det gör du kanske redan.. Skulle du väl lyckas rycka loss honom riskerar ni få en extremt sårad fd fru på köpet, samt många bittra vänner. Hmm, sen är du kär oxå dessutom. förmodligen hade jag gjort som du, velat ses och ha sex mm.. men det är ju helt fel som du själv fattar för alla parter i detta. Du är ju den som riskerar minst av er involverade som jag ser på det, så du kan ju eg bara köra på med din plan.. och som du säger försöka bli kär på annat håll, men det blir du ju inte så länge hoppet finns på annat håll. 

• Anonym (Trasan)

Såklart svårt att sätta mig in i ert men du är ju ändå ju ändå kär om jag förstått dig rätt, och han verkar ju inte vara direkt bestämd heller men har kanske mer att offra än dig. Varför tror du han vill fortsätta att träffa dig, har det pågått länge detta eller? Om jag tolkar dig rätt vill du eg bli tillsammans med honom (trots att du inte tycker ni har något gemensamt)? men har insett att det inte kommer att ske. Usch, kanske svårare än jag tänker mig men som du beskriver det klipper han ju inte med dig ..

• Anonym (Trasan)

Förstår vad du menar och håller oxå med dig, skulle sagt samma sak till någon annan som var i mitt läge. Vill bara ta ett steg bort rent känslomässigt från mitt ex. Svårt att säga om det hjälper men som det känns nu skulle jag ändå säga det, det skingrar tankarna så man kan fokusera på något annat lite. Jag kör med öppna kort oxå och var öppen med läget, senaste dejten ville ses ändå och hade själv lite strul med sig in.. tycker inte det är något fel med det eg, det är ganska skönt oxå att prata med någon annan än ens vänner ibland. Skulle man råka bli kär eller om attraktion råkar uppstå så är det ju ännu bättre 😊

• Anonym (Trasan)

Då måste du ju ta dig därifrån om du vill vidare, och det vet du redan. Han kanske aldrig slutar kontakta dig så förmodligen du så måste tvinga dig mot din egna vilja. En bekant till mig har varit kär i en liknande situation och är fortfarande, det har snart pågått i 5 år. Hon är singel, han har fru och familj vid sidan om. Hamna inte i det läget bara, då lever du bara i olycka medan han får det bästa av två världar. 
    Vi har kanske det sista lilla hoppet som ett gemensamt problem som måste släppas på nåt vis. Har så svårt för att sluta hoppas på att mitt ex ska höra av sig och vilja ses igen, så lite avis på dig där men ändå inte.. men tror inte det kommer att ske att mitt ex hör av sig då. Fattar det rent logiskt men svårt att få in det liksom, och det hindrar ju en till att komma vidare. Hoppet är det sista som överger gäller tyvärr även med kärlek .. 

• Anonym (Trasan)

Som det känns nu hade jag förmodligen tagit tillbaka mitt ex då, eller låtit mig bli förförd. Tror inte jag hade kunnat styra av det tyvärr om det nu skulle ske i ett tidigt skede.. Sannolikheten att just det sker är rätt låg skulle jag säga, men visst är det ett tänkbart scenario som i så fall skulle drabba dejten och mig själv. Tycker du det är fel att dejta trots att man är öppen med läget? Har du några bra tankar på hur man bäst går vidare? Umgås med vänner, har många intressen m.m. men kommer inte loss i mina tankar.. Exet gjorde slut på ett dåligt sätt på så sätt att det inte stängdes några dörrar inför framtiden och att det var mycket känslor kvar. Inget bråk och inget drama och passade eg bra för varandra.. så hoppas bara att hon också kommer fram till det med lite distans, minimal chans kanske men hoppet du vet .. eller så blir jag kär i någon annan rätt vad det är, också minimal chans just nu  

• Anonym (Trasan)

Ojdå, önskar jag varit i din sits hellre än min .. du har ju ändå läge som verkar  okej, som sagt.. svajar helt klart men ändå bra skulle jag säga. Du har ju ett galet bra läge nu, backar du nu så kommer han börja älska dig ,, men backa då länge så han verkligen saknar dig, 3-4 veckor. Han sitter ju fast så bättre läge blir det inte.. kom igen nu, ge honom en match så kanske det blir bra för dig? inte vara lätt nu, låt han inte både ha o äta kakan om du vill ditt egna bästa ..jag fattar att du tror att det är bäst att ses så snart han önskar 

• Anonym (Trasan)

Det är ju något som gör att man inte kan låta bli att trilla dit, tror både jag och många andra hade gjort som du. Tänker att man ändå innerst inne hoppas på att något ska hända som gör att man kan få ihop det igen. Det är lätt att säga till andra. Min ingång var ju just hur man får tillbaka sitt ex, eller störst chans då.. så jag vill ju hamna mer i ditt läge än mitt.. 

• Anonym (Trasan)

Nej helt klart är det så att jag inte är stabil just nu, och inte så mottaglig heller för de riktiga känslorna. Försöker väl bara distrahera mig på något vis för att släppa den värsta sorgen med att det sket sig, det maler bara på i huvudet och svårt att tänka "rätt" även om man vet hur man ska göra .. Fick inget bra eller tydligt (tillräckligt) avslut då det var tveksamheter om hon ville avsluta, kunde kanske bli vi i framtid igen men inte just nu m.m. Tror hon gjorde slut delvis p.g.a. den anledningen du beskriver som "röda flaggor". I mitt fall var det hon som inte var klar med det förflutna, hon kunde inte släppa sitt ex (hon blev dumpad).. 

• Anonym (Trasan)

Nej precis, det vill man ju inte .. ska bara anstränga mig med att stänga ner det sista hoppet, fatta att det är slut liksom. Eftersom jag inte fattat det ännu så hoppas jag felaktigt på att hon ska få rätt på sitt, och sen vilja tillbaka .. vet jag kan skratta åt detta om ett år eller så, det är något med tankarna jag har svårt att styra här. Normalt brukar jag ha en förmåga att kunna gå vidare och släppa men denna gången jobbigare än vanligt .. 
    Tack för era fina svar och att ni försöker hjälpa, det hjälper så ni vet.. fint skriver av dig oxå Hh. Jag lyssnar och försöker ta in 🙌

Svar på tråden Minskar Tinder chansen att få tillbaka mitt ex?