Inlägg från: Anonym (mina) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mina)

    Går det att träna att tycka om vagn?

    Anonym (Anonym) skrev 2024-05-06 06:49:40 följande:
    Går det att träna att tycka om vagn?

    Min bebis har aldrig gillat vagn, 5 månader nu. Tidigare kunde hon somna första sovstunden i vagnen men vaknar alltid efter 20 minuter. Nu när hon bara sover 3 gånger per dag blir 20 minuter för lite, så då är vi oftast inne istället för då kan hon sova 1-2 timmar på mig. Men jag känner mig låst, vill ut och röra på mig. promenad I barnvagnen slutar nästsn alltid med gråt, ibland kommer vi knappt 500 meter. Vi bytte till sittdelen vilket hjälpte lite någon dag men inte så mycket. Vi har whitenoise i vagnen samt leksak. 

    någon som lyckats träna sin bebis att gilla vagnen? Jag vet inte om det är värt att försöka med promenad varje dag ändå, men det blir ju ingen rolig stund alls när hon blir så ledsen och då känns det lättare att vi håller oss inne så hon får sova och är nöjd. 


    hon kan somna i sele men gär inte att lägga ned och börjar ju bli tungt att bära henne allt för länge och många gånger per dag.


    Mina barn gillade inte vagnen förrän de kunde sitta upp och titta ut.

    Många sa att man inte skulle ha framåtvänd vagn till små barn, men mina vägrade allt annat.

    Så från ca 4-5 månader så pallade jag upp dem i sittdelen och de fick titta framåt, alla nöjda. 
  • Anonym (mina)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-05-06 11:50:23 följande:
    ja, vi har redan bytt till sittdelen så
    hon får sitta upp, hon är stadig i kroppen men tyvärr har det inte hjälpt särskilt. 
    Är den vänd framåt eller mot dig? För mina barn var det i alla fall framåt som gällde. 
  • Anonym (mina)
    Anonym (Anonym) skrev 2024-05-06 14:45:42 följande:
    Har haft mot mig eftersom hon är så liten, men får fundera om jag ska vända vagnen och hoppas att det hjälper 
    Jag var tveksam till att vända när de var så små, men det var det enda som hjälpte. Tänker att de skulle visat om det blev för mycket intryck. Vi bodde i ett lugnt område, på sin höjd mötte vi några få människor och enstaka hundar. kanske skillnad om man ska promenera mitt i stan där det är massor med intryck. 
Svar på tråden Går det att träna att tycka om vagn?