Inlägg från: Anonym (Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man)

Kvinnor slappar till sig

Jag har varit tillsammans med fyra kvinnor. Samtliga dessa har varit fräscha, tagit hand om sig och klätt sig fint fram tills ett tag in i förhållandet där tre av dessa fyra har slappat till sig, börjat toktatuera sig, slutar helt att raka benen exempelvis, smäller upp i vikt och inte lite heller utan ca 30 kg, klippt av sig håret och börjat gå i manliga kläder, tjocka rutiga tröjor, sportlegging, trasiga tygskor etc. Har även sett detta hos polares tjejer. Jag förstår att man inte har lust tid eller ork att alltid bry sig om sitt utseende men vi talar om att helt förfalla. har frågat om jag kan göra nånting för dem men de vill bara dricka läsk. Min första tjej är den enda som är fin fortfarande. Jag har inga höga krav och ställer även krav på att själv se bra ut och att ge komplimanger till min nuvarande. blir så ledsen, har inte mage att ta upp detta heller. hur gör man? Just nu har sexlivet helt hamnar på hyllan tyvärr, det funkar inte för mig. Och hon blir frustrerad såklart. 

• Svar på tråden Kvinnor slappar till sig
  • Anonym (Man)
    Anonym (läsk) skrev 2024-05-06 11:34:09 följande:
    Den gemensamma nämnaren för detta verkar ju vara du.

Jag lever med en man och har inte börjat tatuera mig, slutat raka mig, gått upp 30 kg i vikt eller börjat gå i manliga kläder. Men om jag hatade min man och ville att han inte skulle röra mig, och inte orkade göra slut, då är det nog en strategi som skulle fungera. 
    Men varför inte hellre göra slut om man känner så? Jag förstår. jo men sett detta bland polare och andra bekanta också, det är ett fenomen liksom 
  • Anonym (Man)
    Anonym (Susan) skrev 2024-05-06 11:36:28 följande:

Det där känns igen även hos män tyvärr! Många som får mage efter 40 och börjar klä sig fult. 

Man får försöka hitta någon som prioriterar träning och bra kost samt är lite modeintresserad. 

Jag och min make är båda intresserade av träning och försöker hålla oss i form. Brukar du själv träna och ägna lite tid åt att hitta snygga outfits? 

Ja det är sant. Jo men det sjuka är att två av dessa har jag träffat på gymmet och de har påstått sig vara väldigt intresserade av träning fram tills en månad efter vi officiellt blivit ett par. För mig är det ingen deal breaker så, men det är ju skillnad på att vara lite ointresserad av träning och att frossa dagligen och misshandla sin kropp. 

Jo jag är väldigt aktiv. är inte så intresserad av mode, men klär mig fräscht 

• Anonym (Man)
    Anonym (läsk) skrev 2024-05-06 11:44:24 följande:
    Ja, det är fegt. 

Du och dina polare verkar ju locka fram detta hos kvinnor. Undrar varför. 
    Ja nä men se dig omkring ? det är ett vanligt nutida fenomen tyvärr 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Man)
    Anonym (läsk) skrev 2024-05-06 11:50:47 följande:
    Nä, jag ser det inte alls i mina kretsar. Men jag tillhör nog inte dina kretsar. I mina kretsar håller kvinnorna formen, och männen är värda att hålla formen för. 
    Ok var finns dina kretsar då? :-P haha 
  • Anonym (Man)
    Anonym (läsk) skrev 2024-05-06 11:50:47 följande:
    Nä, jag ser det inte alls i mina kretsar. Men jag tillhör nog inte dina kretsar. I mina kretsar håller kvinnorna formen, och männen är värda att hålla formen för. 
    Det låter väldigt självdestruktivt, bättre att lämna en relation man mår dåligt av än att göra våld på sig själv. 
  • Anonym (Man)
    Anonym (Granbarr) skrev 2024-05-06 11:58:15 följande:

För att utseendet är det första man förändrar när andra saker i ett förhållande inte längre fungerar eller rent av är katastrof. Det blir ett sätt att signalera att man inte mår bra.  

Om ett person ändrar utseendet drastiskt efter bara några månaders förhållande så är det väl givetvis så att det finns saker som inte fungerar som inte klickar . Kan lika väl vara något jag själv är usel på eller min partner eller att kemin gör att destruktiva saker händer. 

Alternativt att man satt upp en fasad för att framställa sig själv som något man inte är och sen när man fått sin partner kommer sanningen fram. Vanligare än man tror. 

Ja ? jag vet bara inte vad man kan göra åt det.
    hur tar man upp detta på ett smidigt sätt?
  • Anonym (Man)
    Karl Alexander skrev 2024-05-06 11:50:07 följande:
    Det finns ingenting som är mer typiskt för kvinnor än att allt ALLTID är någon annans fel. Det är aldrig någonsin fel på kvinnorna, hur de än ser ut eller uppför sig.
    Haha ja men i hennes kretsar är det lugnt :-P 
  • Anonym (Man)
    Anonym (Va) skrev 2024-05-06 12:04:12 följande:

Jag tänker att många av de unga kvinnorna jag ser på gymmet (i just styrketräningsdelen) oftast inte är där för att de gillar träning. Det är mer en image grej och de ser inte ut som dom tränar för en sund kropp utan för att få en instagram rumpa.

vill du ha en tjej som gillar att träna och är sund så får du kanske leta i joggingspåret, på zumba och yoga passen osv. De är oftast inte lika fixerade vid trender och saker som rumpträning och tatueringar osv.

Det är fan så sant! Hm blir kanske att spana in där! de är riktigt fina därinne. måste fixa detta
    smidigt med min nuvarande för att undvika sårade känslor, bör ge det en chans först men just nu är attraktionen helt borta för min del tyvärr 
  • Anonym (Man)
    Mandel skrev 2024-05-06 12:12:04 följande:
    Ingen av mina kvinnliga bekanta har hamnat i det träsket. 

Alla är vi vanliga normala kvinnor med jobba och barn. En del lever med samma man sedan de var typ 20 och några av oss har bytt eller lever som singlar.
    Ingen har blivit fet, tatuerat sig en massa eller börjat klä sig smaklöst.

Och den enda som lagt på sig bland männen är väl i så fall min x-make.
    Låter skönt att det finns hopp. har nog bara haft otur. hur gamla är ni 
Svar på tråden Kvinnor slappar till sig