Inlägg från: Anonym (Bekväme Bertil) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bekväme Bertil)

Tälta på camping - första gången.

Andreasvan skrev 2024-05-09 09:43:26 följande:
    Tälta på camping - första gången.

Hej! I juni ska vår familj på två vuxna och tre barn under 5 år tälta för första gången. Vi har valt en stor camping på västkusten, tältplats med el och parkering för bilen bredvid tältet. Detta för att göra det så smidigt som möjligt då det är första gången. jag har läst mycket på nätet om att tälta på camping men vill höra era tips! 

vad ska man tänka på?

Att hyra en stuga istället.
    Anonym (Tältvagn) skrev 2024-05-12 17:08:48 följande:
    Inte alls någon dum idè. Med så små barn hade jag provat camping "light" med stuga. Kostar en sudd men det kan det lätt vara värt. 
    Personligen hade jag inte tältat med en så liten som 6 månader. Handlar inte bara om barnet utan även de vuxnas upplevelse av semestern. 
    Att campa är helt fantastiskt när allt stämmer men kan lätt bli ett rent helvete när det inte funkar.
    Jag har varit med om att riva ett dyngsurt 5-manna tält för att ta in på hotell istället.
    Fy fan vad vi fick nog - och då var vi bara två vuxna.
    Vill verkligen inte måla fan på väggen men man kan inte planera för precis allt.
    Tält har en viss charm. Men kul? Bekvämt? Nää.
    Anonym (Tältvagn) skrev 2024-05-12 17:21:49 följande:
    Haha, minns när jag och min första flickvän låg och frös i tältet på Tylösand. Underkläder, träningsoveraller (blanka förstås var ju på 80-talet ....) i sovsäckar. 
    Då hör vi pappan i husvagnen bredvid säger till sitt barn.
    - Men ta av dig kläderna, du kommer ju att svettas ihjäl!
    Då sa jag till henne
    -När vi kommer hem åker vi och tittar på husvagn!!!
    Haha, jag har också en del minnen från tältande på 80-talet. Kan inte säga att jag saknar det Tungan ute
Svar på tråden Tälta på camping - första gången.