Inlägg från: Anonym (Mje) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mje)

    Avslitet hår och kal fläck efter förskolan

    Anonym (SWS) skrev 2024-05-09 19:43:13 följande:
    Tack för ditt svar. Jag hoppas verkligen det. Känner mig så ledsen och sviken av förskolan. 
    Jag tycker du kan känna dig sviken om personalen inte gör något NU - dvs har lite extra koll på barnet som är utåtagerande. Och om de inte bryr sig om din dotter.

    Att ett barn kan göra något kan ju hända på noll sekunder. Att övervaka alla barn går inte nonstop, det skulle ju krävas en personal per barn hela dagarna. Barn har inte samma begränsningar som vuxna så saker kan hända extremt fort. Däremot ska ju personalen uppmärksamma det och hantera det då.
  • Anonym (Mje)
    Anonym (SWS) skrev 2024-05-09 20:45:33 följande:

    Menar du att det är okej att ett barn drar av andras barn hår så dom får kala fläckar? Det är väl inget normalt beteende? 


    Jag känner mig rädd att lämna henne där igen. 


    En förskola kan inte övervaka alla barn 100% av tiden på sånt avstånd att noll risk att något kan ske finns. Därför ska de ju se till att inget riktigt farligt kan hända, men att kunna stoppa varje grej som är barn som bråkar går inte.

    Barn slåss, bits, rivs och kastar saker. Det gäller ju att se till att stävja och jobba förebyggande och stoppa bråk som uppkommer så fort det går.
  • Anonym (Mje)
    Anonym (?!) skrev 2024-05-09 21:22:35 följande:
    Men shit! 😲 
    Stackars din dotter. Prata med rektorn imorgon. Jag vet att förskolan inte kan garantera varken det ena eller det andra men det vet i helsike om jag vågat lämna mitt barn där innan detta utretts rejält. 
    Men saker händer ju. En annan gång är det någon som blivit biten eller klöst. Barn är mer fysiskt okontrollerade så.

    Hur menar du att det ska utredas mer än att personalen har extra koll på barnet som gått på TS barn?
  • Anonym (Mje)
    Anonym (SWS) skrev 2024-05-09 21:47:00 följande:
    Men jag behöver iallafall gå vidare med det här. För det känns inte okej. 
    Men vad tänker du att de ska göra? 
  • Anonym (Mje)
    Anonym (SWS) skrev 2024-05-09 22:09:49 följande:
    Ja det är det. Jag trodde inte något barn i denna åldern gjorde sånt här. 
    Treåringar är ju precis de som gör sånt??
  • Anonym (Mje)
    Anonym (SWS) skrev 2024-05-09 22:24:06 följande:
    Precis det rektorn får berätta för mig imorgon. Hur dom tänker jobba vidare med detta. 
    Och om de säger de som typ alla förskolor gör, de bevakar barnet extra och jobbar allmänt med hur man är en bra kompis?
  • Anonym (Mje)
    Anonym (SWS) skrev 2024-05-09 22:21:56 följande:
    Okej. Min dotter har aldrig gjort något sånt. 
    Din dotter har aldrig kastat något, slagits eller på något sätt varit utåtagerande mot någon, någonsin? 
  • Anonym (Mje)
    Anonym (B) skrev 2024-05-09 22:25:05 följande:
    100%

    Det finns ju en anledning till varför man pratar om treårstrots, då barn i den åldern många gånger kan vara helt uppåt väggarna med sina känslor. Får de ett nej så leder det till ett tantrum som heta duga. Blir något fel så är det ilska som första reaktion. 

    Jag firade när den perioden var förbi för jäklar vad utsliten jag blev.
    Ja. Har ett barn som utåt är mönsterbarnet, fått kommentarer om hur lugnt barnet är. Hemma kan det ändå vara känslostormar totalt. Barn i den åldern har mycket känslor och inte helt kontroll, och resultatet är inte alltid så bra.
Svar på tråden Avslitet hår och kal fläck efter förskolan