• Anonym (Anonym)

    Hjälp! Kan Treo comp vara anledningen till varför jag inte blir gravid?

    Hej, det är så att jag och min man har försökt länge nu att bli gravida men tyvärr inte lyckats ännu?

    jag har tidigare varit gravid för cirka tre år sedan men då gjorde vi abort, men då blev jag gravid ganska snabbt. Nu funderar jag mycket på om de har påverkat att jag inte bli gravid nu, då det har tagit längre tid. 

    jag har även en stark migrän som jag har haft sen jag var 11 år och idag är jag 22år, så under dessa är jag har jag fått testa massa med olika mediciner och behandlingar, då har vi kommit fram till att  Treo comp är den ända som faktiskt fungerar på mig. Jag har försökt undvika att ta dem nu när vi försöker bli gravida, särskilt undvika att ta dem under mens perioden men tyvärr har det varit svårt då jag oftast får migrän attacker med min mens och måste därav ta två tabletter av treo comp för att få en effekt. är vilse och vet inte vad jag ska göra då vi har försökt i snart ett år men vill gärna höra ifrån andra om vad de vet och om Treo comp och abort och om det kan ha en påverkan på detta.

  • Svar på tråden Hjälp! Kan Treo comp vara anledningen till varför jag inte blir gravid?
  • Aliona

    Så här srår det i fass: 

    Treo kan, som många antiinflammatoriska läkemedel (s.k. NSAID), försvåra möjligheten att bli gravid och rekommenderas därför inte till kvinnor som försöker bli gravida. Påverkan är tillfällig, d.v.s upphör när man slutar använda dessa typer av läkemedel.

  • Anonym (Anonym)

    Uppdatering: Jag undrar mest om treo comp kan ha påverkan på fertil dagarba??

  • Aliona
    Anonym (Anonym) skrev 2024-05-10 11:20:23 följande:

    Uppdatering: Jag undrar mest om treo comp kan ha påverkan på fertil dagarba??


    Vad menar du?
Svar på tråden Hjälp! Kan Treo comp vara anledningen till varför jag inte blir gravid?