• LFF

Killen ”tar” min graviditet

1) hans barn => hans ansvar. Du ska inte förväntas att ta hand om dem för fem öre. Allt ditt ska vara på frivillig basis.

2) kör man oskyddat finns chansen/risken att det blir en graviditet. Även om vi har fri abort så är det inget preventivmedel och det är i slutändan din kropp - ditt val

3) att göra abort och sen börja försöka igen om ett år? Blev han tappad i golvet som liten?

Den enda som i slutändan kan bestämma om abort eller inte är du. Självklart kan du lyssna på (men behöver inte följa) hans åsikt. Jag hade funderat över relationens framtid. Även om du har hormoner i kroppen så är det inte så mycket så det gör att du inte kan tänka klart. Det kommer senare ;) Han visar sin rätta sida just nu.

• LFF
    Anonym (Usch) skrev 2024-05-10 03:30:41 följande:

1)Barnen är små så det är omöjligt i praktiken att inte hjälpa till när vi bor i samma hus. Vad skulle det vara för relation att säga nej till barn när de behöver nått? 
    3) jag tycker också det känns onödigt, farligt och allt men har svårt att formulera det för honom. Vad tänker du exakt är galet med det? 

jag vill inte heller ta hand om ett litet barn ensam. 

Hjälpa till är en sak. Att förväntas göra saker är något helt annat. Det är dessutom inga problem att på egen hand ta hand om sina barn även om man är i en relation med en ny om man vill.

Vad gäller abort och sen försöka igen om ett år visar på en syn om att barn är en beställningsvara. Vad säger att ni är på en bättre plats om ett år? Vad säger att det går lätt att bli gravida igen om ett år? Det jag stör mig på är just att planera för en graviditet om ett år. Det tar 9 månader innan bebisen är ute. Det är nästan ett år. Varför skulle det inte fungera då om det nu fungerar om ett år?

Om hans tidigare barn är små, hur länge har ni varit tillsammans? Hur är relationen i övrigt mellan er två?
  • LFF
    Anonym (Usch) skrev 2024-05-20 01:15:12 följande:
    Han är mycket duktig på att dölja den här märkliga för utomstående, den började visa sig först när vi varit tillsammans länge. Jag vet inte, han är egentligen ingen dålig pappa till sina barn. Han behandlar mig väldigt annorlunda 
    Varit tillsammans länge? Hade inte ni bara varit tillsammans i ett år? Det är INTE länge! 
Svar på tråden Killen ”tar” min graviditet