Inlägg från: Anonym (Dumpa honom) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Dumpa honom)

Killen ”tar” min graviditet

Anonym (Usch) skrev 2024-05-10 02:49:02 följande:
    Killen ?tar? min graviditet

Jag är så arg att jag kokar! 

fick reda på att jag är gravid för cirka 4 veckor sedan, helt oplanerat och vi blev båda chokade. 

när choken lagt sig blev jag euforisk, svävade på moln, berättade för min mamma och plötsligt fick livet en tydlig mening. 

jag har en sambo, varit tillsammans cirka 1 år, han har två barn sedan innan. Vi har inte haft ett problemfritt förhållande på något sätt, vi bråkar ofta. Men har såklart fina stunder med. 

han vill absolut inte att jag ska behålla det pga vår ostadiga relation och andra faktorer (ekonomi). Han föreslår istället att vi försöker igen om något år. kan tillägga att jag är 33 år. 

jag blir så jävla förbannad på honom, vi båda var medvetna om att detta kunde hända när vi hade oskyddat sex. Sen har han mage att tvinga mig att skada min kropp frivilligt och föreslå att vänta ett år och försöka igen?! Vad är det som säger att det är annorlunda om ett år?! Och jag förväntas ta hand om hans barn (älskar dom) men får inget eget?!

har självfallet mängder av hormoner som säkert eldar på känslorna. Fick även abrupt avsluta min medicinering med antidepressiva (sjukskriven) när jag fick reda på graviditeten.

vad ska jag ta mig till? Det svåraste för mig är tanken att jag ska gå och döda ett barn, jag vill verkligen inte. Om vi tar bort det, vet jag inte om jag kan se mig själv leva med denna man längre. Pga min ålder ser jag även detta som lite sista tåget. 

Det är lååångt ifrån sista tåget. Du måste tänka på vilket liv du vill ge ett framtida barn. Ni kommer inte vara tillsammans om ett år. Ni grälar redan när ni bör vara nykära och han har barn sedan innan vilket sänker era chanser till noll. 
    (Fakta är också att en graviditet skadat din kropp betydligt mer än en abort. )

Får du barn med honom nu så kommer ditt barn med 100% växa upp med en deprimerad sjukskriven ensamstående mamma med dålig ekonomi. Barnet kommer få bo med sin pappa och nya styvmamma varannan vecka vilken inte kommer göra saker lättare. Varannan jul, varannan födelsedag med ditt blivande ex och han blivande nya tjej. Så blir det till 110%. Ni har verkligen ingen chans att hålla ihop.Denna uppväxt ger ditt barn en rätt mörk framtid enligt statistiken, 

Om du ändå vill få barnet så bör du vara realistisk för att gå det att funka. Din sambo vill inte ha barn med dig. Börja bygg ditt liv som ensamstående idag. 

Om du verkligen bryr dig om dina framtida barns liv så bör du höra abort, dumpa killen och jobba på att bli frisk och kunna arbeta. Sedan hittar du en barnfri bra kille som vill bli pappa till ditt barn. Du bygger upp ett bra liv med honom och får barn sedan. 

• Anonym (Dumpa honom)
    Anonym (....) skrev 2024-05-10 07:05:55 följande:
    Det är inte säkert att hon har den tiden längre. Och då får hon verkligen ångra sig att hon inte tog emot detta barn, som redan var på väg. 
    Den största majoriteten av 40 åringar som vill bli gravida blir gravida. Det är många år kvar innan ts är 40
  • Anonym (Dumpa honom)
    Anonym (....) skrev 2024-05-10 07:19:52 följande:
    Det stämmer inte. Sannolikheten för en 40-åring att lyckas (på naturligt sätt) är tio procent, och vid 42 två procent. 

Sedan ska man även komma ihåg att män ofta vill ha några år yngre kvinnor, och när TS är 36 är hennes målgrupp män på 40+, varav de allra flesta är upptagna. De som skiljer sig i den åldern har antingen redan barn och vill inte ha några fler (d.v.s. samma situation igen), eller så har de aldrig velat ha några.
    Det är per ägglossning. En 20 åring har inte heller 100% chans per ägglossning.. Nästan alla 40 åringar som vill få barn blir gravida inom ett års försök. 
  • Anonym (Dumpa honom)
    Anonym (Usch) skrev 2024-05-10 14:29:50 följande:
    Jodå jag har en del pengar så det är kanske mest troligt att det blir någon motell-lösning. Vet inte hur jag ska överleva den ångesten som det kommer framkalla. Helt jävla ensam. Känns som allt detta plus en ångestattack kommer döda barnet. Jag är inte tillräckligt starkt för det här

Du har inte en aning om hur mycket svårare det kommer vara med en bebis. Då kan du inte avfärda hjälp från din mamma för att miljön känns fel, du kommer inte kunna vara självisk och bara tänka på dig själv och gråta.
    Tröttheten i din utmattning på jobb kommer kännas som en barnlek jämfört med småbarnstiden (själv och med psykisk ohälsa) dessutom kommer du inte kunna sjukskriva dig från nattamning eller kolikskri. 

Är du inte tillräckligt stark? Vet du om att mödraskap kräver många gånger mer än dom små problem du har framför dig?
    (ångestattacker dödar inte foster) Av med offerkoftan och ta tag i saker. 

Nu har du bestämt dig för att bli mamma trots sämsta förutsättningarna i världen. Då är du skyldig ditt barn att lösa saker även om det är obekvämt.

• Anonym (Dumpa honom)
    Anonym (....) skrev 2024-05-10 23:23:44 följande:
    Så oempatiskt. 

Det kan tvärtom vara så att det är just ett barn som TS behöver, för att ha någon att höra ihop med och slippa vara ensam. Karlar kan alltid svika, men ett barn är för livet. När barnet blir större, blir de två ett team som kan stötta varandra. Och till dess FÅR man styrka av att ha någon annan att ta hand om och ansvara för. 

Ett barn ska aldrig aldrig behöva födas med uppgiften att göra mamma frisk och mindre ensam! Barn behöver en mamma som är stabil och som kan ge allt till sitt barn.

Dessutom fungerar det inte eftersom att nyblivna mammor har mycket stor risk för psykisk ohälsa. Tidigare psykisk ohälsa är största riskfaktorn för att få ex förlossningspsykos. Så nej. Man får inte styrka av att få barn. 
    Barn till mammor med psykisk ohälsa är en av de mest utsatta gruppen av barn. Barnen har ofta sömnproblem, relativ fattigdom, koncentrationssvårigheter, ångest, når inte målen i skolan osv. 
    Utmattning och depression blir aldrig bättre av sömnbrist, sämre ekonomi, ständiga skrik, noll egentid, fysik smärta?.

Svar på tråden Killen ”tar” min graviditet