Inlägg från: Anonym (Kalle) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Kalle)

Killen ”tar” min graviditet

Vill du behålla och känner att det är rätt så behåll. Din kropp, ditt beslut. Han tog sitt beslut när han hade oskyddat sex med dig.  

Du kanske kan få andra barn senare men du kan aldrig få det här barnet igen. Är pappan våldsam eller elak tycker jag att du ska tänka annorlunda men är han bara en normaldålig pappa så kan du kompensera för det. 

Du måste reda ut vad du vill under de förutsättningar som råder. Risken är stor att du bli en ensamstående mamma med dålig ekonomi om du behåller. Men risken är också att du blir barnlös och ensam med dålig ekonomi om du gör abort. 

Hur är din kille mot sitt ex? Är han en fungerande pappa även när du inte är där? Hur är dina möjligheter i framtiden att må bättre, få ordning på ekonomin och hitta eget boende? 

Tror du att det är möjligt för dig att komma över sorgen om du gör en abort? 

• Anonym (Kalle)
    Anonym (Usch) skrev 2024-05-10 08:47:08 följande:

Och nu hör jag hur han börjar sätta ihop flyttlådor och packa ner mina saker på nedervåningen.
    Han bad mig göra det men är så sjukt försvagad av den här bihåleinflammationen. Asså vart ska jag ta vägen? 

Han får inte kasta ut dig på studs oavsett om du betalar hyra eller ej även om det är hans hus. Är du skriven där så är det ditt hem och det finns lagar och regler som skyddar dig. 

• Anonym (Kalle)
    Anonym (Usch) skrev 2024-05-10 09:14:58 följande:
    Hur ska jag kunna stanna här menar du när barnen kommer och han ha börjat packa mina saker? Skulle aldrig utsätta dom för det 
    Skulle han utsätta sina barn för det eller skulle han skärpa sig inför barnen? 
  • Anonym (Kalle)

Du måste ta dig bort från honom 

• Anonym (Kalle)

Om han behandlar sina barn bra men är elak mot dig så säger det väl något om hans känslor för dig? Han värderar inte dig, han är inte snäll mot dig, han älskar inte dig. 

Lämna honom så fort det bara går. 

Och det är självklart märkligt och dumt att kasta ett halvdött djur mot någon som är ledsen. Det är knasigt även om djuret är dött eller om den andra inte är ledsen men sammantaget är det ett skrämmande elakt beteende. 

• Anonym (Kalle)

Han är ju en ok pappa säger du och barnen har en mamma. Du behövs faktiskt inte i deras liv. Använd inte barnen som ursäkt för att stanna kvar, var ärlig mot dig själv åtminstone. Att ni bråkar,  du är ledsen, han arg och stämningen dålig är knappast en fördel för barnen. 

Ta dig därifrån för allas skull men främst för dig själv. Han är ingen bra man för DIG 

Svar på tråden Killen ”tar” min graviditet