Anonym (Linda) skrev 2024-06-15 01:07:46 följande:
Kände att jag var tvungen att gå tillbaks till det här.. ?Sjunka som en sten ?. Jag är 36, fyller 37 om ett halvår ungefär.
Jag och min sambo hade sex tre gånger den här månaden, en gång kom han i mig. Det här var första gången han gjorde det sen nyår eftersom vi brukar köra avbrutet av olika anledningar. Jag plussade idag. Vet såklart inte hur det går men det vet man ju aldrig.
Känner hur många andra som helst som har blivit gravida lätt i min ålder eller senare också. Börjar bli lite less på abortmotståndare som ska hetsa om att man typ blir helt infertil så fort man har fyllt 35, har sett det i andra trådar också (kanske är samma person). Ja det kan bli lite svårare man blir men långt ifrån omöjligt.
Hoppas iallafall att det har gått bra för TS vad hon än valde. Behåller hon ska hon göra det för att hon vill det, inte på grund av ålder för sista tåget har verkligen inte gått när man är 33.
Ja det är mycket prat om att fertiliteten sjunker kraftigt, men det behöver verkligen inte vara så.
Jag blev gravid vid 37 år, nästa vid 38 år (det tog två försök), sen blev jag gravid trots preventivmedel när jag var 42. Den graviditeten var totalt oväntad, vi hade bara haft sex två gånger under den våren, eftersom vi båda i omgångar blivit svårt sjuka i covid.