• Anonym (Janne Max)

Önskar mig en snäll, stabil och god man

Så skrev en kvinna på en dejtsida. Man kan se liknande i andra kvinnors profiler. Hur mannen ska vara.
    Ni kvinnor som önskar att en man ska vara på ett visst sätt, uppfyller ni själv de kriterierna?
    Är ni t ex snälla, stabila och goda?

• Svar på tråden Önskar mig en snäll, stabil och god man
  • Anonym (Bitch)

Nej, jag är elak, nyckfull och egoistisk. Men det är helt okej för jag är ju kvinna.

• Anonym (Fy fan)

Fy fan va rubbat att en kvinna beskriver vilken typ av man hon söker PÅ EN DEJTINGSAJT. Hon måste vara en hycklande psykopat som trycker ner oss män på det där sättet. Snäll, stabil och god? Vilka jävla krav. Fattar hon inte hur värdelösa hon får oss män att känna oss när hon rapar upp så fruktansvärt orimliga krav. Hon själv är ju en häxa som hatar män, är elak, psykiskt sjuk och ond..... kvinnor och deras dubbelmoral. 

• Meddelande borttaget
  • Anonym (Kex)

Det är något väldigt märkligt med att sitta som du gör och lusläsa kvinnors dejtingprofiler och leta efter saker att störa dig på. Jag tycker du är elak som gör så här, rycker enskilda fraser ur enskilda kvinnors profiler och skriver ut det på FL och sedan raljerar över det kvinnorna skriver. Skulle du vilja att någon gjorde så mot dig? Skrev ut här saker du skriver i din profil och sedan håna det du skriver? Jag tror du skulle bli väldigt kränkt. Bete dig mot andra som du vill att andra ska bete sig mot dig. Det här är inte ett snällt beteende du håller på med.

• Anonym (Vad är det du ifrågasätter?)

Varför ifrågasätter du denna kvinna?
    Troligtvis är hon precis på samma sätt och söker en man som är på samma sätt.
    Eller hur tror du hon är?
    Vad har hon för tankar menar du när hon skrev så?
    Att hon vill ha en man som är så men inte är så själv eller vad är det du ifrågasätter med hennes text?

• Anonym (Janne Max)
    Anonym (Kex) skrev 2024-05-10 11:58:16 följande:

Det är något väldigt märkligt med att sitta som du gör och lusläsa kvinnors dejtingprofiler och leta efter saker att störa dig på. Jag tycker du är elak som gör så här, rycker enskilda fraser ur enskilda kvinnors profiler och skriver ut det på FL och sedan raljerar över det kvinnorna skriver. Skulle du vilja att någon gjorde så mot dig? Skrev ut här saker du skriver i din profil och sedan håna det du skriver? Jag tror du skulle bli väldigt kränkt. Bete dig mot andra som du vill att andra ska bete sig mot dig. Det här är inte ett snällt beteende du håller på med.

Mig skulle det inte göra nåt. Jag ser ju att folk här hittar på saker om mig som jag aldrig har sagt eller gjort, det tycker jag är värre. Och personpåhoppen. Det gör inte heller så mycket längre. Folk är som dom är. Det är anonyma främlingar.
  • Anonym (Janne Max)
    Anonym (Vad är det du ifrågasätter?) skrev 2024-05-10 12:09:28 följande:

Varför ifrågasätter du denna kvinna?
    Troligtvis är hon precis på samma sätt och söker en man som är på samma sätt.
    Eller hur tror du hon är?
    Vad har hon för tankar menar du när hon skrev så?
    Att hon vill ha en man som är så men inte är så själv eller vad är det du ifrågasätter med hennes text?

Varför utgår du från att hon är precis på samma sätt?
  • klyban
    Anonym (Fy fan) skrev 2024-05-10 11:21:20 följande:

Fy fan va rubbat att en kvinna beskriver vilken typ av man hon söker PÅ EN DEJTINGSAJT. Hon måste vara en hycklande psykopat som trycker ner oss män på det där sättet. Snäll, stabil och god? Vilka jävla krav. Fattar hon inte hur värdelösa hon får oss män att känna oss när hon rapar upp så fruktansvärt orimliga krav. Hon själv är ju en häxa som hatar män, är elak, psykiskt sjuk och ond..... kvinnor och deras dubbelmoral. 

Du får nog söka hjälp, och en sak är säker, en som du är hon inte ute efter.

Är det så svårt att vara snäll för dig menar du?

En central del av populismens livsnerv att generalisera utifrån ett eller några enstaka exempel.
  • Anonym (Vad är det du ifrågasätter?)
    Anonym (Janne Max) skrev 2024-05-10 12:21:04 följande:
    Varför utgår du från att hon är precis på samma sätt?
    För att hon vil ha en sådan man och då är man ofta på liknande sätt, hur tror du att hon är då?
    Motsatsen?
    Men varför ifrågasätter du hennes text?
  • Anonym (Janne Max)
    Anonym (Vad är det du ifrågasätter?) skrev 2024-05-10 13:18:48 följande:
    För att hon vil ha en sådan man och då är man ofta på liknande sätt, hur tror du att hon är då?
    Motsatsen?
    Men varför ifrågasätter du hennes text?
    Jag vet många kvinnor som säger hur en man ska vara, sen valde de en man som var helt annorlunda. Och kvinnorna var inte så som de tyckte att männen ska vara. 
Svar på tråden Önskar mig en snäll, stabil och god man