Inlägg från: Anonym (Frida) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Frida)

Greta?

Anonym (Ge upp!) skrev 2024-05-11 23:42:50 följande:
    Greta?

Har vi inte fått nog av den människan? Det började med protester och tal och nu med upprepade arresteringar och åtal.
    Ju mindre uppmärksamhet hon får ju mer skit sätter hon sig i.
    Vem skulle stötta henne i detta vansinne?
    Seriös - nä, inte alls

Jag är allt annat än miljöpartist men har ändå svårt att bli arg på lilla Greta. Jag ser en tjej som lider av svår ångest  och vi vuxna driver på detta genom att ge henne medial uppmärksamhet. 

Det är egentligen inte Greta det är fel på, det är när vi vuxna glorifierar en ung tjej som i själva verket inte mår bra.

Situationen blir heller inte bättre av att sådana dom dig  strössla ut ditt missnöje över en ung tjej. Du ger bara mer bränsle till alla som håller på Greta, ni är helt enkelt två parter som vägrar lyssna på varandra. 

Jag kan till viss del förstå Gretas agerande. Det finns inget som är så frustrerande att se när politiker ska debattera om att andras åsikter är fel men ingen har någon konkret lösning på hur ett problem ska lösas ;)

• Anonym (Frida)
    Anonym (Tjej-Hitler) skrev 2024-05-12 00:08:22 följande:
    Greta är en ungdom utan relevant utbildning. Tycker du vi ska lyssna på henne när hon pratar om jordens förestående undergång?

Hon vill att vi ska känna panik.

Jag har aldrig påstått att vi ska lyssna på henne, jag föredrar att man ignorerar hennes beteende så att vi inte betingar det.
    Hon reagerar på positiva och  negativa reaktioner. Men jag skulle nog vilja påstå att hon reagerar mest på negativa reaktioner. hon får mer bränsle av det.

Som jag tidigare har nämt, jag ser en sjuk tjej. Tycker lite synd om henne. Det är vi vuxna som förstör Greta.

Jag är mindre bekymrad över Greta faktiskt, jag är mer orolig över våra politiker som håller på att förstöra våran välfärd. Personer som stöttar Greta är miljömuppar själva.

Varför stör du dig så på Greta? Kan inte du också se att det är vi vuxna som triggar igång Greta?

• Anonym (Frida)
    Anonym (Aa) skrev 2024-05-12 17:17:37 följande:

Jag har verkligen inget emot henne, men tror att hon mått bra av ett miljöombyte. Kanske kunde hon ställt upp i Paradise Hotel eller nåt?

Jag skulle vilja se den duskutionen när du argumenterar för att Greta ska medverka i Paradis hotel Cool.
    Ni skulle nog behöva lösa lite teknikaliteter först.

1. Transport; flyg och fordon är uteslutet. En segelbåt som tar  henne  i land och därefter häst och vagn till hotellet.

2. All mat måste vara ekologiskt och veganskt 

3. Även hotellets byggmaterial  måste vara ekologiskt och veganskt.

4. Även personalen måste vara ekologiska och veganer.

5. Jag behöver inte uppge vad deltagarna måste vara.. du fattar!

6. Kondomer får inte finnas inne i byggnaden, då kondomens förpackning är av plast.

7. Att prata om klimatförändring när man medverkar i dokusåpan är strikt förbjudet. Deltagarna riskerar att bli diskvalificerade. Kommer bli en mycket svår utmaning för Greta, men det gör det hela mycket mer spännande för oss tittare.

8. Greta är känd för att göra sig av med bekvämligheter. Sängar, lampor , stolar osv ska bort.

9. Det viktigaste av allt, vinsten! Vid vinst får Greta flyga hem med ett  privatplan och vid förlust får hon flyga hem med Ryanair.

Din idé kanske inte är så tokig ändå ;) tror på  riktigt att detta upplägg skulle få hela Sverige att storma framför tvn:)

• Anonym (Frida)
    Anonym (Tjej-Hitler) skrev 2024-05-12 22:13:54 följande:

Finns unga människor som verkligen vill göra något för en bättre miljö och klimat och Greta ger hela miljörörelsen dåligt rykte genom att ständigt bli gripen samt genom att sprida högerextrema konspirationsteorier.

Jag tycker att du ska starta en egen rörelse :) En motrörelse till Greta så att det blir lite jämnvikt. 

Jag hejar på dig!

Svar på tråden Greta?